Skocz do zawartości

Mercury 20 z 2007 roku problem dymi


hama
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, wszystkich serdecznie. Zakupiłem ostatnio silnik Mercury 20. Chciałem podmienić swój starszy Mariner viking 10. Niestety mam problem i nie wiem czy w ogóle go naprawiać bo widać że spaliny są koloru leko niebieskiego a co za tym idzie musi spalać olej. Serwis w którym oddałem silnik do wymiany oleju i sprawdzenia stwierdził że to prawdopodobnie uszczelka dolna silnika i że dostaje się woda do spalin i dlatego taki kolor. Był w serwisie Edwin Rutkowski - Mścice koło Koszalina. Ale woda nie daje zabarwienia niebieskiego. Co sądzicie o tym?. Filmik z serwisu w załączeniu.

 

https://www.youtube.com/watch?v=ml_foL0Kbw0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak zawile napisane to chodzi o tego merkurego 9.9 z filmu?

pod głóowka jest blaszana uszczelka. jesli ona puszcza  w co wątpie. to moze wystarczy docisnąc, ewentualnie wymiana- 2 godz roboty.

ja bym w nim zdiał głowice zdobił zawory,splanował,  sprawdził termostat i jak cylindry wygladają

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wręcz woda musi iść do spalin , by je chłodzić

Najprawdopodobniej olej silnikowy dostaje się do komory spalania , kompresja do sprawdzenia plus szczelność pierścieni

I to co kolega napisał wyżej

Jak go przewoźiłeś bo to istotna sprawa , może olej jest w kolektorze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie o tym miałem napisać że jeżeli silnik przewozisz idealnie na płasko w bagażniku to olej może dostac się tam gdzie nie trzeba np na zakrętach lub na jakiś pochyleniach zjazdach itp może warto lekko podnieść góre silnika (ja tak robiłem w yamaszcze że podkładałem jakieś 20cm czegoś co było pod ręką np styropian i stopa była niżej niż główka silnika w pozycji zalecanej przez producenta:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak zawile napisane to chodzi o tego merkurego 9.9 z filmu?

pod głóowka jest blaszana uszczelka. jesli ona puszcza  w co wątpie. to moze wystarczy docisnąc, ewentualnie wymiana- 2 godz roboty.

ja bym w nim zdiał głowice zdobił zawory,splanował,  sprawdził termostat i jak cylindry wygladają

 

Tak dokładnie o tego. Oddałem go do serwisu Edwin Rutkowski koło koszalina. Był problem że do oleju przedostawała się woda. Panowie odebrali silnik sprawdzili stopień sprężania itd. Wymienili uszczelkę pod głowicą, zrobili planowanie i poinformowali mnie że tłoki i blok nie wyglądają w ogóle na uszkodzone przez wodę słoną. Nie wiem sam co teraz robić z tym fantem. O jaką blaszkę Ci chodzi? Chodzi Ci o uszczelkę pod głowicą (ona jest blaszana)?. Silnik był transportowany na płasko zgodnie ze zdjęciem z książki.

408cfbd2-75b6-435c-b285-79c14069cc14.thumb.jpg.9ec565074e4dee00342f35b6a0ba1797.jpg

WhatsApp_Image_2019-10-09_at_18_42_07.jpeg.913161771742a1cd7b6957d60c83dbba.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

transportowałeś dobrze ale nie uwzględniłeś np faktu że podczas jazdy może niewielka ilość oleju dostać się nie tam gdzie trzeba  np siła na zakrętach lub przyśpieszanie i hamowanie gwałtowne. pytanie czy dymi cały czas czy np po godzinie pływania już nie kopci. no i jak z stanem oleju ubywa go?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No być może, ale testował go serwis (sprawdzali czy woda się nie przedostaje do układu smarowania) przez 3h i mówili że ciągle tak samo kopci, co do stanu oleju żeby ubywał też mi nic nie wiadomo bo jeszcze go nie testowałem.

 

Jechał w takiej pozycji bardzo długo bo prawie 3 dni z małymi przerwami zanim trafił do naprawy. A co mogło się stać? Może być tak że przestanie dymić bo olej się wypali czy np. coś mogło ulec uszkodzeniu podczas takiego transportu i przelewającego się oleju na zakrętach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprostu olej mogl sie dostac tam gdzie niepowinien i jak sie wypali to bedzie ok. W serwisie 3h a na wodzie 3h to nie to samo. Czasami trzeba dac mocniej gazu pod obciazeniem i po godzinnym plywaniu wroci do normy gorzej jak kopci bo jednak piercienie na tlokach puszczaja np.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym zobaczyć, jak Ci wymienił ta uszczelke, planował głowice itp, ales już poplynal... Chłopie gdyby woda dostawała się do oleju to miałbyś " kapuczino " w silniku. Miałeś dobry silnik w którym poleciało za dużo oleju gdzie nie potrzeba, przy transporcie (standard w 4.suwach wozonych w bagażniku), a po wizycie w " serwisie" będzie dopiero problem za który jeszcze zapłaciłes kasę.....!!!  Wystarczyło dobrze "zbutowac" silnik na wodzie i do kolejnego przewożenia w bagażniku byłoby ok.

 

Edit musti - zanim zaczniecie obrzucac błotem kolegę Edwina to może dacie szanse mu się wypowiedzieć?  Z tego co pamiętam jest na forum od dawna, wiec może się wypowie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...