Skocz do zawartości

Mercury 2T-problem ze świecami


nixon69
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam taki oto problem. Łódka wędkarska Tracker z silnikiem Mercury 2T, 50 km. W maju przed sezonem wymienione świece na nowe (typ jaki zaleca producent). Następnie pływałem tydzień po szwedzkich jeziorach. Kilka razy wokół komina. PO wykręceniu świec okazało się że, są bardzo czarne, z dużą ilością nagaru. Co może być przyczyną? Olej jaki stosuję to Quicksilver Premium kupiony z firmy w Krakowie (autoryzowany przedstawiciel). Nadmienię że, kłopotów innych z silnikiem nie mam. No może trochę problemów z zapalaniem zimnego silnika. Czasami też trochę kopci. Proszę o porady czy z tymi świecami to norma? Co zrobić by problem wyeliminować?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem masz zbyt bogatą mieszankę paliwowo-powietrzną bo nie sądzę że lejesz oleju do paliwa więcej jak zaleca producent. Nie pali ci przypadkiem jak smok...sto na sto? Jeśli tak to trzeba pokręcić śrubkami regulacyjnymi w gaźnikach. Wkręć je do oporu licząc obroty , każda powinna wkręcić się tyle samo . Jeśli tak nie jest to już wiadomo że wsadził tam łapki ktoś bez pojęcia o tym co robi . Wyciągnij wtedy jakąś średnią i wykręć je o tyle , ale o pół obrotu mniej . Tak samo zrób nawet gdy wkręciły się po równo . Oczyść świece , wkręć , popływaj , oceń kolorek . jeśli nadal będą czarne wkręć o kolejne pół obrotu i tak aż do uzyskania koloru kawy z mlekiem. Jeśli nic się nie poprawi to problemu trzeba szukać gdzie indziej a ze śrubkami wrócić do ustawień początkowych . Generalnie fabryczne ustawienie tych śrubek to wykręcenie na 2 - 2,5 obrotu . Od tego powinno zaczynać się szukania optymalnej mieszanki . (Ja pisałem wypracowanie a kolega mikijet wpadł chyba na takiego samego pomysła ;D)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A trochę więcej konkretów na temat silnika i świec  ;)

Przyczyn może być kilka. Jedną z nich jest częste pływanie na wolnych obrotach.

A jak z zużyciem paliwa czy aby nie jest za duże?

 

Tak to prawda...na wolnych także pływam, jak to przy wędkowaniu bywa. Troling tego wymaga. Zdążyłem spojrzeć jak mam te śrubki w gaznikach. Okazuje się że są wkręcone do końca. Czy to normalne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem masz zbyt bogatą mieszankę paliwowo-powietrzną bo nie sądzę że lejesz oleju do paliwa więcej jak zaleca producent. Nie pali ci przypadkiem jak smok...sto na sto? Jeśli tak to trzeba pokręcić śrubkami regulacyjnymi w gaźnikach. Wkręć je do oporu licząc obroty , każda powinna wkręcić się tyle samo . Jeśli tak nie jest to już wiadomo że wsadził tam łapki ktoś bez pojęcia o tym co robi . Wyciągnij wtedy jakąś średnią i wykręć je o tyle , ale o pół obrotu mniej . Tak samo zrób nawet gdy wkręciły się po równo . Oczyść świece , wkręć , popływaj , oceń kolorek . jeśli nadal będą czarne wkręć o kolejne pół obrotu i tak aż do uzyskania koloru kawy z mlekiem. Jeśli nic się nie poprawi to problemu trzeba szukać gdzie indziej a ze śrubkami wrócić do ustawień początkowych . Generalnie fabryczne ustawienie tych śrubek to wykręcenie na 2 - 2,5 obrotu . Od tego powinno zaczynać się szukania optymalnej mieszanki . (Ja pisałem wypracowanie a kolega mikijet wpadł chyba na takiego samego pomysła ;D)

 

Spalanie jest raczej w normie. Wędkując przez trzy dni, a pływałem dosyć daleko (10-15 km w jedną stronę) spaliłem 60 litrów PB 95. Olej dozuje się automatycznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2,5/ 3,5 obrotu to b.stara szkoła przydatna do regulacji G34 i G43 (żuk i star).

Ja zaczynam od zera ( jeszcze niedawno od 7/8 obr).

W nowych Mercury'ch ,,Idlle speed" 1/4obr, ,,High speed" nieregulowalne . Zmienia się dysze zamiast regulacji.

1.Ssanie ?

2. Ciepłota świec - za zimne, dobrze przegonić maszynę i sprawdzić świece 

3.Za dużo pracy na zaniżonych obrotach - co jakiś czas przegonić motor na wysokich obrotach

4. Silnik przechłodzony ( np, termostat za wcześnie się otwiera)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stara szkoła powiadasz , Star i Żuk ... Cóż , stara dobra zasada obowiązująca we wszystkich gaźnikowych japońskich motocyklach , skuterach wszelkiej maści oraz jak się okazało w mojej Yamaszce Autolube 40 . Może masz inne doświadczenia na innym sprzęcie . Wszelkie rady cenne jak się szuka awarii .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja miałem inaczej...Mieszanki paliwowo-olejowej nie mogłem regulować (na pewno nie na gaźniku bo wężyki od oleju wchodziły za gaźnikiem w stronę cylindra)  , na każdym gaźniku miałem śrubkę do regulacji mieszanki paliwowo-powietrznej a wolne obroty regulowało się już na listwie spinającej wszystkie przepustnice w gaźnikach . Wydaje mi się że srubki ktore bierzesz za wolne obroty służą do synchronizacji gaznikow .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...