nixon69 Opublikowano 3 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2012 Mam taki oto problem. Łódka wędkarska Tracker z silnikiem Mercury 2T, 50 km. W maju przed sezonem wymienione świece na nowe (typ jaki zaleca producent). Następnie pływałem tydzień po szwedzkich jeziorach. Kilka razy wokół komina. PO wykręceniu świec okazało się że, są bardzo czarne, z dużą ilością nagaru. Co może być przyczyną? Olej jaki stosuję to Quicksilver Premium kupiony z firmy w Krakowie (autoryzowany przedstawiciel). Nadmienię że, kłopotów innych z silnikiem nie mam. No może trochę problemów z zapalaniem zimnego silnika. Czasami też trochę kopci. Proszę o porady czy z tymi świecami to norma? Co zrobić by problem wyeliminować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nixon69 Opublikowano 3 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2012 olej który wlewam do silnika: http://allegro.pl/olej-quicksilver-tc-w3-4l-mercury-2suw-krakow-i2461301744.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stercik Opublikowano 3 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2012 Moim zdaniem masz zbyt bogatą mieszankę paliwowo-powietrzną bo nie sądzę że lejesz oleju do paliwa więcej jak zaleca producent. Nie pali ci przypadkiem jak smok...sto na sto? Jeśli tak to trzeba pokręcić śrubkami regulacyjnymi w gaźnikach. Wkręć je do oporu licząc obroty , każda powinna wkręcić się tyle samo . Jeśli tak nie jest to już wiadomo że wsadził tam łapki ktoś bez pojęcia o tym co robi . Wyciągnij wtedy jakąś średnią i wykręć je o tyle , ale o pół obrotu mniej . Tak samo zrób nawet gdy wkręciły się po równo . Oczyść świece , wkręć , popływaj , oceń kolorek . jeśli nadal będą czarne wkręć o kolejne pół obrotu i tak aż do uzyskania koloru kawy z mlekiem. Jeśli nic się nie poprawi to problemu trzeba szukać gdzie indziej a ze śrubkami wrócić do ustawień początkowych . Generalnie fabryczne ustawienie tych śrubek to wykręcenie na 2 - 2,5 obrotu . Od tego powinno zaczynać się szukania optymalnej mieszanki . (Ja pisałem wypracowanie a kolega mikijet wpadł chyba na takiego samego pomysła ;D) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 3 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2012 A trochę więcej konkretów na temat silnika i świec ;) Przyczyn może być kilka. Jedną z nich jest częste pływanie na wolnych obrotach. A jak z zużyciem paliwa czy aby nie jest za duże? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czeburaszka710 Opublikowano 3 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2012 Witam , bywa też że ciepłota świecy nie odpowiada do modelu silniczka ( za zimna ) wtedy też może być taki objaw , najlepiej zgodnie z zaleceniem producenta ,to najwięcej dotyczy silników 2t . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nixon69 Opublikowano 3 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2012 A trochę więcej konkretów na temat silnika i świec ;) Przyczyn może być kilka. Jedną z nich jest częste pływanie na wolnych obrotach. A jak z zużyciem paliwa czy aby nie jest za duże? Tak to prawda...na wolnych także pływam, jak to przy wędkowaniu bywa. Troling tego wymaga. Zdążyłem spojrzeć jak mam te śrubki w gaznikach. Okazuje się że są wkręcone do końca. Czy to normalne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nixon69 Opublikowano 3 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2012 Moim zdaniem masz zbyt bogatą mieszankę paliwowo-powietrzną bo nie sądzę że lejesz oleju do paliwa więcej jak zaleca producent. Nie pali ci przypadkiem jak smok...sto na sto? Jeśli tak to trzeba pokręcić śrubkami regulacyjnymi w gaźnikach. Wkręć je do oporu licząc obroty , każda powinna wkręcić się tyle samo . Jeśli tak nie jest to już wiadomo że wsadził tam łapki ktoś bez pojęcia o tym co robi . Wyciągnij wtedy jakąś średnią i wykręć je o tyle , ale o pół obrotu mniej . Tak samo zrób nawet gdy wkręciły się po równo . Oczyść świece , wkręć , popływaj , oceń kolorek . jeśli nadal będą czarne wkręć o kolejne pół obrotu i tak aż do uzyskania koloru kawy z mlekiem. Jeśli nic się nie poprawi to problemu trzeba szukać gdzie indziej a ze śrubkami wrócić do ustawień początkowych . Generalnie fabryczne ustawienie tych śrubek to wykręcenie na 2 - 2,5 obrotu . Od tego powinno zaczynać się szukania optymalnej mieszanki . (Ja pisałem wypracowanie a kolega mikijet wpadł chyba na takiego samego pomysła ;D) Spalanie jest raczej w normie. Wędkując przez trzy dni, a pływałem dosyć daleko (10-15 km w jedną stronę) spaliłem 60 litrów PB 95. Olej dozuje się automatycznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 3 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2012 2,5/ 3,5 obrotu to b.stara szkoła przydatna do regulacji G34 i G43 (żuk i star). Ja zaczynam od zera ( jeszcze niedawno od 7/8 obr). W nowych Mercury'ch ,,Idlle speed" 1/4obr, ,,High speed" nieregulowalne . Zmienia się dysze zamiast regulacji. 1.Ssanie ? 2. Ciepłota świec - za zimne, dobrze przegonić maszynę i sprawdzić świece 3.Za dużo pracy na zaniżonych obrotach - co jakiś czas przegonić motor na wysokich obrotach 4. Silnik przechłodzony ( np, termostat za wcześnie się otwiera) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stercik Opublikowano 4 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2012 Stara szkoła powiadasz , Star i Żuk ... Cóż , stara dobra zasada obowiązująca we wszystkich gaźnikowych japońskich motocyklach , skuterach wszelkiej maści oraz jak się okazało w mojej Yamaszce Autolube 40 . Może masz inne doświadczenia na innym sprzęcie . Wszelkie rady cenne jak się szuka awarii . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 4 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2012 Trzeba było zacząć od Komarków a nie, od razu, od japończyków :) Idlle Speed w dwusuwach jest dużo niżej niż 2,5 obr, sporadycznie przekracza 2obr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nixon69 Opublikowano 4 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2012 Jak powinienem to regulować? Na sucho czy na wodzie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stercik Opublikowano 4 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2012 Kręcić śrubkami można na sucho ale próby to już na wodzie pod obciążeniem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nixon69 Opublikowano 5 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2012 Jeśli dobrze się rozeznałem to w każdym gazniku mam po dwie śrubki do regulacji, a mianowicie wolne obroty i skład mieszanki olejowo-paliwowej. Jak zatem wyregulować skład mieszanki powietrze-paliwo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stercik Opublikowano 5 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2012 To ja miałem inaczej...Mieszanki paliwowo-olejowej nie mogłem regulować (na pewno nie na gaźniku bo wężyki od oleju wchodziły za gaźnikiem w stronę cylindra) , na każdym gaźniku miałem śrubkę do regulacji mieszanki paliwowo-powietrznej a wolne obroty regulowało się już na listwie spinającej wszystkie przepustnice w gaźnikach . Wydaje mi się że srubki ktore bierzesz za wolne obroty służą do synchronizacji gaznikow . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 5 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2012 Wg manuala Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.