Andrzej SOLAR Opublikowano 2 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2016 Witajcie. Na dniach mam zamiar kupić nowy 30 konny silnik i mam do wyboru yamachę, oraz mercury, przy czym wolał bym mercurego. Chodzi oczywiście o dostępność serwisu. Czy możecie koledzy napisać, gdzie obecnie produkują te silniki? Z góry dziękuję i pozdrawiam serdecznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 2 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2016 Starsze były w Belgii. Ale teraz to nie wiem... A dealer co mówi? Teraz to 90% wszystkiego to Daleki Wschód. .. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 2 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2016 Kup Tohatsu ( made in japan). W praktyce to to samo co Mercury. Kolor nawet ładniejszy od Mercurego. Yama to cięższy o dwadzieścia kg motorek. Pojemność też ma dużo większą. Bliższa już jest Yama 25. http://www.defender.com/product.jsp?path=-1|215570|1794283|1794302&id=2964566 (trzeba skopiować cały link i wkleić w wyszukiwarkę, inaczej otwiera się tyko strona główna) https://www.mercurymarine.com/en/au/engines/outboard/fourstroke/25-30-hp/ http://www.yamaha-motor.ca/products/details.php?model=4321&group=OB&catId=28#ts http://www.yamaha-motor.ca/products/details.php?model=4319&group=OB&catId=28#ts Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej SOLAR Opublikowano 3 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2016 Bardzo dziękuję za zainteresowanie tematem. Mówiąc szczerze nie pytałem w salonie w jakim kraju jest produkowany Mercury, ale wczoraj szukając zegarów natknąłem się na temat, gdzie piszą że to chińczyk. Co do Tohatsu, to owszem fajny motorek, ale nie uśmiecha mi się jezdzić za serwisem przez pół Polski. Jak już wcześniej pisał przedmówca Yamaha jest cięższa, a łódeczkę chcę wozić na każdą wyprawę (nie będzie stała na wodzie). Dzisiaj przedzwonię i zapytam co i jak. Bardzo dziękuję i pozdrawiam serdecznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 3 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2016 ...Co do Tohatsu, to owszem fajny motorek, ale nie uśmiecha mi się jezdzić za serwisem przez pół Polski.... Do serwisu mercurego będziesz jeździł uśmiechnięty ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej SOLAR Opublikowano 3 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2016 Dowiedziałem się właśnie, że ten 30 konny Mercury elpt produkowany jest w Japonii ufff...... ;D Niestety nie posiada jeszcze systemu smartcraft, który oferowany jest od 40 konnych wersji. Szkoda, bo jest tam bardzo przydatna opcja ustawienia obrotów (łowienie w trollingu). To tak dla potomnych. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zygi Opublikowano 5 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2016 Witam Kolegów, Małe sprostowanie: Silniki Mercury/Mariner 25/30Hp są to te same silniki co Tohatsu tylko różnią się pokrywą oraz mają inną nazwę. Brunswick Marine który produkuje Mercury/Mariner-a podpisał kilka lat temu umowę z Tohatsu na produkcję silników od 30 koni w dół i od tej pory wszystkie te silniki są produkowane na tej samej lini montażowej Tohatsu w Japonii. Co do SmartCraft to też nie do końca jest prawda: silniki 25/30HP EFI współpracują z tym systemem od silników z numerem fabrycznym kończącym się na AE i wyżej. System, przynajmniej w Tohatsu, nazywa się TOCS (Tohatsu Outboard Communication System) i pokazuje większość informacji o stanie silnika łącznie z alarmami i aktualnym zużyciem paliwa, aczkolwiek nie ma informacji czy akurat funkcja trolling jest dostępna dla tego konkretnego modelu silnika. Możliwe że Mercury/Mariner nie udostępnił jeszcze SmartCraft-a lub nie podaje jeszcze informacji o dostępności tej funkcji w silnikach markowanych przez siebie z uwagi na politykę sprzedaży: chcesz SmartCraft - kup minimum 40Hp! Link do strony Tohatsu z zegarami i opisem: http://www.tohatsu.com/accessories/gauges.html Posiadam taki silnik (MERCURY 30 EFI) drugi sezon i przyznam szczerze że gdybym kupował nowy to brałbym Tohatsu. Ceny części są średnio o 20-30% tańsze u Tohatsu niż w Mercurym, przynajmniej w przypadku tego silnika. Niestety mój silnik jest z 2006r i jeszcze nie ma funkcji TOCS :'( Z serwisem nie ma problemu: silniki są diagnozowalne i naprawiane współzamiennie przez oba serwisy. EDIT: dokopałem sie do informacji że silniki 25/30Hp EFI od 2015 roku mają regulację prędkości trolingu w trzech zakresach 850/950/1050 rpm poprzez wciśnięcie kluczyka w stacyjce w czasie pracy na wolnych obrotach. Informacja ze strony Tohatsu. Pozdrawiam. Zygmunt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej SOLAR Opublikowano 6 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2016 Bardzo dziękuję za tak cenną informację. Ostatecznie zdecydowałem się właśnie na Mercurego. Miałem dylemat po wcześniejszych postach dotyczących Tohatsu, ale jeżeli jest to ta sama (techniczna) jakość wykonania wolę Mercurego. Silniczek mam już w domu i czekam na termin montażu tego całego ustrojstwa. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.