banioll Opublikowano 11 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2018 Cześć wszystkim, Niedawno nabyłem silnik Mercury 30KM 4T (four stroke) - silnik gaźnikowy. Podobno jest to zdławiona 50. Czy wiecie może coś o możliwości jej odblokowania? W jaki sposób? Możecie kogoś polecić - rejon Zegrze/Warszawa lub inne okolice? Pozdrawiam serdecznie Piotr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
banioll Opublikowano 19 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2018 Niestety - temat bez podpowiedzi .... :( Jak jeżeli chodzi o Wasze doświadczenia w podobnych kwestiach z innymi silnikami ? Jakiś magik w okolicach Warszawy godny polecenia ? Pozdrawiam Piotr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 20 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2018 Z 30 zrobić 50 bez jednego cylindra i bez turbo? Z f40 jeszcze może da się coś wykombinować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
banioll Opublikowano 26 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2018 Z 30 zrobić 50 bez jednego cylindra i bez turbo? Z f40 jeszcze może da się coś wykombinować. To ten sam silnik Mądralo ;) ... ale masz kolejnego posta ;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 26 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2018 Widzę, że kolega nie umie czytać ze zrozumieniem. ::) Silnik 25-30KM jest trzycylindrowy, a 40-50KM czterocylindrowy, więc jak możesz miec zdlawiony silnik? :-[ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mati82 Opublikowano 27 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2018 Z 30 zrobić 50 bez jednego cylindra i bez turbo? Z f40 jeszcze może da się coś wykombinować. To ten sam silnik Mądralo ;) ... ale masz kolejnego posta ;D I kto tu jest madrala ? haha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bercik Opublikowano 27 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2018 Najprościej i najtaniej to zmienić naklejkę na silniku z 30 na 50. :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł_Wawa Opublikowano 27 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2018 Miki nabijaczem licznika postów, dobre ;D pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
banioll Opublikowano 3 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2018 Znaczy, że mnie oszukali - :'( ... miało być 30 na 50 KM .... Szkoda Co do mojej odpowiedzi (koledze od turbo) - sorry za taki komentarz - ale w odpowiedzi na moje pytanie brzmiało ironią - bo i tak, nieco, było chyba :) - odebrałem to jako typowy w necie "forumowy spam/hejt" Niestety na forach tak często jest ... Mamy tu u nas ogólne forum motorowodne - szeroko rozmawiamy o wszystkim - stąd nie wszyscy "siedzą głęboko w temacie" dlatego moja niewiedza wkradła się wraz z banalnym pytaniem .... Musimy być jednak tolerancyjni dla takich jak ja ... ... rozumiem irytację np na forum kardiologów o znaczenie grupy krwii przy przeszczepach ... ;) Niestety nie znam się tak jak koledzy (szacun) ... stąd ta analogia ... :'( Ja mam wiedzę w swoim temacie/branży i każde pytanie laika ... jak krowie na rowie .... tłumaczę ;D Pozdrawiam P.S. .... znaczy więcej niż 30KM nie będzie? .... ale na 100% :o ? ???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 4 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2018 ,, ... .... znaczy więcej niż 30KM nie będzie?.."- na wodzie istotnym jest utrzymanie tych 30 kucy w dobrej formie jak najdłużej. ,,Lanie batem" pomaga tylko na chwilę. Środowisko i obciążenia silników marine już i tak zmuszają je do wytężonej pracy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
banioll Opublikowano 4 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2018 Dzięki za odpowiedź ... swoją kabinówką pływałem zawsze spacerowo, z 50-ką byłaby ewentualnie szansa na szybszy powrót w razie konieczności czy szybsze dopłynięcie na zaplanowaną miejscówkę (wyrwałoby ją z tych magicznych 12-15km/h ...) Myślałem, że to kwestia odblokowania - tak mnie poinformował sprzedający .... :'( Ach - ja to zawsze wierzę wszystkim na słowo ;D ... z drugiej strony ... szklanki i garnki nie pospadają od skakania po falach :D Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł_Wawa Opublikowano 5 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2018 A jaka to łódka, może trzeba lepiej dobrać śrubę czy inne parametry a trochę więcej wyciśniesz? pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
banioll Opublikowano 8 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2018 Łódka to Mistral 680. Nigdy się nie ważyliśmy ;) - różnie piszą: 1000-1400kg - myślę, że prawda jest jak zawsze pośrodku ... Śruba pewnie musi być zmieniona, silnik pływał przy małej łódce - w tym wypadku powinna być uciągowa... Przy 30KM i takiej łodzi nie ma szans na przełamanie 15km/h.... Przy 50KM już tak ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł_Wawa Opublikowano 8 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2018 To kawał łódki, ślizgać się się nie będziesz a wypornościowo to pewnie max.20km/h. Jakie max.obroty silnika osiągasz? pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
banioll Opublikowano 9 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2018 W tym sezonie debiut tego zestawu - silnik kupiony jesienią... Nie mam pojęcia jak będzie Trzeba będzie dokupić obrotomierz ... Przy okazji pytanie - mam (było na łodzi jak kupiłem ją) coś takiego tj taki "multi meter"... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
banioll Opublikowano 9 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2018 Da się to może wykorzystać? (pewnie głupie pytanie ??? - trochę się boję pytać ...) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 9 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2018 Da się wykorzystać ale do Yamahy... :P Sprzedaj i kup uniwersalny obrotomierz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
banioll Opublikowano 9 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2018 Tak zrobię - szkoda, że nie pasuje ... :( zaczynam szukać uniwersalnego - jakby co - zwrócę się z pytaniem czy wybór jest OK... ... chyba, że masz/macie jakiś polecany typ/model - jakby co z góry dzięki :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 10 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2018 Teraz najłatwiej kupić model firmy KUS ale były jakieś problemy z kalibracją... http://forum-motorowodne.pl/silniki-do-lodzi/obrotomierz-kus-z-licznikiem-motogodzin-kalibracja-ustawienie-wiecie-jak/msg80101/#msg80101 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qzym Opublikowano 10 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2018 Uniwersalne są stosunkowo niedrogie i jak najbardziej można kupić. Należy jednak zważyć, że Mercury ma specyficzny impuls i nie każdy uniwersalny obrotomierz zadziała poprawnie. Testowałem to osobiście. Rozwiązaniem jest dokupienie za kilka zł czujnika Halla i po sprawie, wtedy w zasadzie każdy obrotomierz zadziała. Osobiście kupiłem DEPO + czujnik i śmiga wzorowo. Jutro wrzucę zdjęcia. no ewentualnie można i http://www.flowtrecs.com/srebrny/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł_Wawa Opublikowano 10 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2018 Mam obrotomierze uniwersalne i mogę pomóc Ci zamontować/podłączyć/skalibrować. Ale jeśli Twój Mercury jest w miarę nowy to kup obrotomierz systemowy, wyjdzie dużo drożej ale będziesz miał dostęp do wielu parametrów. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
banioll Opublikowano 10 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2018 Panowie, dzięki za podpowiedzi ... Przygotowywuję się zatem do zakupu nowego zegara - chętnie "multifunkcyjnego" lub kilku spełniających te funkcje. Pytanko: Ile mogę dostać za ten mój "Yamaha LCD marine meter" (zdjęcia w poprzednich postach)??? Coś tam widziałem na Ebayu, jakiś czas temu były i u nas - z tego co pamiętam dosyć drogie...? Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
banioll Opublikowano 10 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2018 Mam obrotomierze uniwersalne i mogę pomóc Ci zamontować/podłączyć/skalibrować. Ale jeśli Twój Mercury jest w miarę nowy to kup obrotomierz systemowy, wyjdzie dużo drożej ale będziesz miał dostęp do wielu parametrów. pzdr niestety nie jest nowy - to 30KM "four stroke" gaźnikowy - nie EFI Systemowy czyli multifunkcyjny? Jaki przedział cenowy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
macie111 Opublikowano 28 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2018 nie lepiej i najtaniej kupić licznik motogodzin z obrotomierzem taki jak do motocykli crossowych ? koszt takiego ponizej 100zł z wysyłką. Mam taki założony w Tohatsu MFS5. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.