mil81 Opublikowano 15 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2012 Witam wszytkich forumowiczów. Nadzedł czas do odwołania sie do waszej wiedzy i doswiadczenia... Posiadam silnik dwusuwowy Mercury 30 km z 2002 roku. Silnik pracował bardzo ładnie, gąznik ustawiony wzorcowo sądząc po kolorze świec zapłonowych aż tu nagle dziś w slizgu przestąl pracować. Po ponownym odpaleniu (bez najmniejszych problemów) silnik nie wchodzi na wysokie obroty tylko dławi się i gaśnie. Podnosząc dźwignie manetki (jałową) maksymalnie, powodujemy że silnik gaśnie. Po wymianie świec zapłonowych na nowe oryginalne takie jak przewiduje producent silnik oczywiście odpalił i dopłynąl do brzegu lecz jednak cały czas na wolnych obrotach. Wrzucenie biegu do przodu i zwiększenie obrotów powodowało oczywiście dławienie i gąśniecie. Tak jak powiedziałem nikt w gażniku nie grzebał, świece też nie wydają sie być zalane. Paliwo w filtrze jest, jakbybył zapchany to by chyba i na jałowych gasł. Załważyłem, że z gażnika poleciało troche wiecej paliwa ale może było to spowodowane tym kobinowaniem właczaniem gaszeniem, pompowaniem gruszki itd. Ogołnie silnik na zimnym odpala idealnie ale nie ma wysokich obrotów. Co może byc przyczyną. Jak wykręcieć i gdzie szukać dyszy wysokich obrótów. Może to ona jest winna może coś sie przypchało...Pomocy!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Argi Opublikowano 15 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2012 Witam U mnie bardzo podobne objawy dawała gówniana złączka paliwowa. Silnik łapał powietrze (po podniesieniu do góry) i dławił się. Jest to, oczywiście, jedna z wielu możliwości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raczekp1 Opublikowano 16 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2012 kup Cilit Bang.rozbierz gaznik.umyj gaznik w Cilicie i zostaw go by z 30 min polezał w cilicie. wypłucz cilit czysta benzyna. załóz gaznik i powinno byc ok. jesli dalej ni ok to: zdejmij z lini paliwowej i podłacz bezposredbio pzewód lini na wejsce pompki paliwowej. jesli dalej obiawy z lewym powietrzem ni ustały to jak silnik zbliza sie pod gorne obroty to pompuj na sile gruszką.jeli pomoze to przyczyna w pompce lub połączeniu miedzy pompką a gaznikiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mil81 Opublikowano 16 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2012 Dzis pokombinowałem troche z silnikiem ale odkryłem, że na zimnym silniku wszytko jest ok. Tzn są wysokie obroty. Przegoniłem troche łodź w ślizgu i znów to samo. Dowlokłem sie na niskich obrotach do przystani i tam wyłączyłem maszynę. Po krótkim czasie odpaliłem i znów były wysokie obroty. Sprawdziłem chłodzenie, strumień wodny wyraźny i chłodny własciwie taki letni. Odpala bez najmniejszych problemów co zaprzecza teorii puchnięcia tłoka. Pompka plaiwa cąły czas by miała słaba wydajność, to samo zapchana dysza... nie znam sie może jakich przyspieszacz zapłonu??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stercik Opublikowano 17 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2012 Kiedyś miałem identyczne problemy z autem.Pomogła wymiana kondensatora w układzie zapłonowym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mil81 Opublikowano 4 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Września 2012 Na 100% winny jest układ zasilania. Elektrykę całkowicie wykluczam. Wygląda to tak jakby w pewnym momencie (nie zależnym zupełnie od niczego), jest tak mało paliwa w gaźniku, że ledwie starcza na jałowe obroty. Wciskając na chwilę stacyjkę czyli włączając elektrozawór na ssaniu, zasysający trochę paliwa do komory korbowodowej, na chwilę poprawiamy sprawę i jest dobrze. Następnie po wypaleniu tej dawki znów silnik się muli. Ktoś powie sprawa prosta gaźnik, ale czasem pływam bardzo długo i taka awaria się nie zdarza. Podejrzewam pompkę paliwa no i może ten gaźnik co jeszcze może być? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Johnny_bravo750 Opublikowano 4 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2012 nieszczelność w paliwo-wodzie z silnika do zbiornika .... gdzieś zasysa powietrze..... albo pompka paliwa.... zacinający się zaworek w komorze pływakowej w gaźniku... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.