qzym Opublikowano 28 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2017 Heloł, Dziś mnie spotkała "niespodzianka"....... W ub. weekend pływałem sobie bezproblemowo, dziś po zwodowaniu.. wsteczny, odpłynąłem od slipu , manetka do przodu i...... zonk - obroty rosną, udka nie płynie-brak biegu. Posprawdzałem wszystko, manetkę, linki- wszystko OK- a biegu nie ma. Do tyłu -bez problema, działa aż miło a do przodu .. pupa!!!! Po wrzuceniu biegu do przodu, śrubą można kręcić w obie strony. Wodzik wrzucania biegów się obraca bez problemu przu ruchu manetką- więc przypuszczam, że mogły się ściąć ząbki na sprzęgle kłowym- poz 59 https://www.perfprotech.com/mercury-marine-parts-catalog/gear-housingpropeller-shaft/assembly/334/180?umodel=33689 Ale zapytam też czy może być inna przyczyna?? Przymierzę się w tygodniu do rozebrania spodziny- czy wystarczy odkręcić tylko nakrętkę 73- czy tzw.choinka wyjdzie?? Czy potrzeba tez jakiś ściągacz??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ERDOL Opublikowano 28 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2017 Zerwana śruba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qzym Opublikowano 28 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2017 Nie, śruba nie jest zerwana. Zdjąłem śrubę, piasta cała, wielowypusty OK. Zresztą jak by była zerwana w piaście to nie pływał bym na wstecznym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qzym Opublikowano 29 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2017 Po 3 godzinach męki- niestety nie udało się wyciągnięcie środka(choinki) z obudowy :-((( Moczone penetrolem,opukane, podgrzewane- niestety ...... Jak to cholerstwo wydłubać???? Chodzi o element 67 https://www.perfprotech.com/mercury-marine-parts-catalog/gear-housingpropeller-shaft/assembly/334/180?umodel=33689 Nakrętkę i podkładkę zdemontowałem (72,73) Czy ten element (67) wychodzi razem z wałem śruby ??- można ciągnąć za wał żeby "wyrwac chwasta" ???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 29 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2017 Rozumiem, że elementy 73 i 72 są zdemontowane. Jak nie wyjmiesz nr-u 71 to nie możesz obracać 67. Trzeba go wyjąć zanim zaczniesz się dobierać do wałka. Dobrze jest oczyścić i ,,naoliwić" drogę dla O-ringu (66). Jak już zdemontujesz te elementy to do wyjęcia wałka trzeba będzie zdjąć sprężynę z tulei sprzęgłowej, żeby wyjąć kołek 60. Potem to już z górki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qzym Opublikowano 29 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2017 Dziękuję za info. Tak, 72,73 zdemontowane- chciałbym wyjąć całość razem z wałkiem- z rysunku wynika ,że powinno to wszystko wyjść- czyli wał śruby, wraz z korpusem 67, o-ringiem, podkładką i łożyskiem- oczywiście wałek razem z tuleją sprzęgłową. U mnie jest to wszystko dość mocno "zamrożone" :-(( - raczej tam nikt nie zaglądał przez lata. Rozumiem, że jak się ściągaczem udarowym pociągnie za wał śruby to powinno wszystko wyjść?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 29 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2017 Sprężyna 58 trzyma kołek 60, który nie pozwoli wyciągnąć wałka z tulei sprzęgłowej. Problem z podważeniem tej sprężyny i jej przewinęciem przez krawędź tulei. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 29 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2017 Chyba pomyliłem Twoją spodzinę ze spodziną zetki. U Ciebie całość powinna wyjść razem z wałkiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qzym Opublikowano 30 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2017 Po "mękach" spodzina rozebrana :-)) Przyczyna braku biegu do przodu -ustalona- starte ząbki na kole i tulei sprzęgłowej. Przyczyna????????- Do rozebrania skłoniły mnie opiłki na korku spustowym. Szukamy części :-)))) http://upload.secondsun.pl/img/149612437620170529_100509.jpg http://upload.secondsun.pl/img/149612441620170530_075421.jpg http://upload.secondsun.pl/img/149612443720170530_075436(0).jpg http://upload.secondsun.pl/img/149612445820170530_075502.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qzym Opublikowano 30 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2017 No i przyczyna znaleziona- pęknięta tulejka http://upload.secondsun.pl/img/149612592620170530_082553.jpg http://upload.secondsun.pl/img/149612602920170530_082621.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek1212 Opublikowano 31 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2017 Mam gdzieś części ze spodziny Mercury 40HP (402), być może podejdą do Twojego silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 31 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2017 35HP powinny pasować do 50HP włącznie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qzym Opublikowano 1 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2017 Dzięki za propozycje, Ja też mam zapasową spodzinę "na części" ( na szczęście) Siemeringi już dotarły ze Speedmaxu, tulejka w drodze, a tuleję kłową i koło mam :-)) Od biedy, to można i te przytarcia na kole i tulei lekko zarobić iglaczkiem i będzie działać. Ala mam zapasowe to wymienię. Przy okazji, skoro już rozebrana przekładnia to i łożyska kół wymienię- są typowe 6007. Powinno się to udać zreanimować. Jeszcze raz dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 1 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2017 ,,...są typowe 6007..."- sprawdź gniazda i wałek! Może się okazać, że łożyska są calowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qzym Opublikowano 1 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2017 typowe- 62x35 ;D http://upload.secondsun.pl/img/149630122220170601_091130.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qzym Opublikowano 1 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2017 Korzystając z okazji przygotowałem Fotorelację z montażu/demontażu spodziny Mercury 35 HP (w zasadzie 20-50HP)- gdyż takowej na forum nie znalazłem. Moderatora proszę o wydzielenie jej ewentualnie do osobnego wątku. Fotorelacja- przed demontażem / montażem warto zapoznać się z rysunkiem i częściami jakie występują. np. https://www.perfprotech.com/mercury-marine-parts-catalog/gear-housingpropeller-shaft/assembly/334/180?umodel=33689 Po sprawdzeniu i ewentualnej wymianie zużytych/uszkodzonych części , umyciu i osuszeniu wszystkiego przystępujemy do montażu: Spodzina z elementami : http://upload.secondsun.pl/img/149632820820170601_101151.jpg Elementy w złożeniu: http://upload.secondsun.pl/img/149632832220170601_101326.jpg Montaż rozpoczynamy od osadzenia krzywki zmiany biegów- trzeba wiedzieć w którą stronę obraca się wałek przy zmianie biegu, gdyż można nieopatrznie założyć ten element odwrotnie. Do montażu pomocny będzie magnesik- chyba, że monter ma rączki jak "żynekolog" Po założeniu krzywki wkręcamy od góry spodziny mocowanie wałka zmiany biegu, aby nieopatrznie nam się nie wysunął. http://upload.secondsun.pl/img/149632846420170601_103136.jpg http://upload.secondsun.pl/img/149632851820170601_103220.jpg Następnie montujemy koło zębate biegu do przodu (to najgłębsze) http://upload.secondsun.pl/img/149632860120170601_104102.jpg Teraz wsuwamy wał główny i montujemy koło napędzające: http://upload.secondsun.pl/img/149632870020170601_103428.jpg Koło mocujemy nakrętką- gwint zabezpieczamy przed odkręceniem jakiś preparatem np. Loctite Dokręcamy mocno, wg.momentu z tabeli ( są w załącznikach serwisówki) Aby sobie ułatwić montaż nakrętki, można zastosować taki patent- jedną stronę klucza zaklejamy taśmą , wsuwamy nakrętkę i stosunkowo łatwo można ją założyć na końcówkę wału. http://upload.secondsun.pl/img/149632878320170601_104457.jpg http://upload.secondsun.pl/img/149632883320170601_104512.jpg http://upload.secondsun.pl/img/149632975520170601_103743.jpg Teraz wsuwamy wał śruby razem z tuleją sprzęgłową, popychacz na końcu wału warto nasmarować gęstym smarem aby w czasie montażu nam się nie wysunął. http://upload.secondsun.pl/img/149632908320170601_111440.jpg http://upload.secondsun.pl/img/149632911320170601_112224.jpg Po zamontowaniu wału śruby, wkładamy korpus wału wraz z kołem zębatym biegu wstecznego. http://upload.secondsun.pl/img/149632922020170601_111939.jpg Korpus ustawiamy odpowiednio aby założyć klin zapobiegający obracaniu http://upload.secondsun.pl/img/149632926920170601_112425.jpg Wstawiamy klin http://upload.secondsun.pl/img/149632932220170601_112733.jpg Zakładamy podkładkę http://upload.secondsun.pl/img/149632935820170601_112808.jpg Wkręcamy nakrętkę- ustawiamy ją tak, aby ząbek podkładki był pomiędzy ząbkami nakrętki. Sprawdzamy działanie przekładni kręcąc wałem głównym i zmieniając biegi. Na tym etapie warto sprawdzić szczelność przekładni metodą ciśnieniową- metoda opisana na forum. Jeżeli wszystko jest OK- zaginamy ząbek podkładki między ząbki nakrętki. http://upload.secondsun.pl/img/149632940220170601_112935.jpg Przekładnia gotowa- teraz montujemy pompę wody Zakładamy korpus pompy: http://upload.secondsun.pl/img/149632983820170601_113152.jpg http://upload.secondsun.pl/img/149632986320170601_113554.jpg Powierzchnie przylgowe i uszczelki smarujemy lekko smarem http://upload.secondsun.pl/img/149632992120170601_120801.jpg W górnej części korpusu montujemy wirnik , pamietając o właściwym odchyleniu skrzydełek wirnika (zgodnie z obrotami silnika) http://upload.secondsun.pl/img/149632996920170601_121320.jpg Wirnik ustawiamy w korpusie tak aby pasował z klinem na wale głównym, i nasuwamy korpus z wirnikiem na dolną część korpusu- można leciutko poruszać wałem aby klin właściwie wskoczył na swoje miejsce. http://upload.secondsun.pl/img/149633016020170601_121358.jpg Przykręcamy górną część korpusu pompy nakrętkami, zakładamy uszczelnienia na wał http://upload.secondsun.pl/img/149633018320170601_121627.jpg Spodzinę zalewamy właściwym olejem. Gotowe http://upload.secondsun.pl/img/149633027020170601_124640.jpg Demontaż spodziny- wiadomo -odwrotnie! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 1 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2017 Co do ,,krzywki" to trzeba uważać, żeby ją zamontować w płaszczyźnie pionowej zgodnie z działaniem manetki ( bieg naprzód i wsteczny) i dodatkowo przy montażu trzeba zwrócic uwagę na stopnie krzywki. Musi być obrócona w płaszczyźnie poziomej tak żeby biegi nie były zablokowane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qzym Opublikowano 1 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2017 Jeszcze kilka uwag "techniczno-montażowych" : - do odkręcenia nakrętki wałka zmiany biegów, warto dorobić sobie klucz np. klucz nasadowy podciąć flexem http://upload.secondsun.pl/img/149638691220170602_070106.jpg -to samo klucz do nakrętki plastikowej mocującej korpus spodziny ( można dorobić z rury fi=77-78) http://upload.secondsun.pl/img/149638704720170602_065903.jpg -czasami korpus spodziny nie ma ochoty się wysunąć ( zarośnięty osadami, kamieniem,)- można podgrzewać ostrożnie obudowę spodziny, polać jakimś odrdzewiaczem typu WD40, Rost Off czy inne- stukanie młotkiem ryzykowne bo materiał obudowy jest b.kruchy!!! -ta sama uwaga dotyczy samej.tzw.choinki czyli korpusu mocowania wału śruby-materiał kruchy, trzeba uważać przy wymianie uszczelniaczy wału , najlepiej wyciągać je hakiem (metoda wbijania śrubokręta-odpada) -gwint w obudowie w który wkręcamy nakrętkę mocującą korpus wału śruby lubi "zarosnąć" kamieniem, trzeba niestety nitkę po nitce oczyścić skrobakiem- moczenia w occie, kwasku cytrynowym i innych specyfikach nie polecam!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.