Miru Opublikowano 12 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2013 Witam wszystkich,a szczególnie posiadaczy w/w silników.Otóż mam następujące pytanie-czy przed uruchomieniem silnika,przekręcając kluczyk w manetce na pozycje 1 powinien być słyszalny sygnał "piszczka",a po odpaleniu silnika powinien ustać,czy też włącza się on tylko w przypadku jakiejś awarii? Znajomy ma Suzuki i sygnał jest na pozycji 1,po odpaleniu wyłącza sie.Nigdzie nie mogę znależć info czy powinno tak być w przypadku mojego silnika.Za odpowiedzi serdeczne dzięki marcink: poprawiłem temat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcink Opublikowano 12 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2013 W niektórych silnikach po przekręceniu stacyjki na 1szą pozycję odzywa się brzęczyk w formie informacji, że działa - tak samo jak świecą się na początku wszystkie kontrolki na desce w samochodzie. Powodem do zmartwienia jest gadający brzęczyk dopiero gdy silnik pracuje :) Faktem jest natomiast, że nie wszystkie silniki i manetki oferują taką opcję, moja poprzednia yamaha 2-suwowa brzęczyk miała sprawny ale nie piszczał po przekręceniu stacyjki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miru Opublikowano 12 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2013 W manualu napisane jest,że w razie niskiego poziomu oleju,czy też zbyt wysokiej temperatury silnika uruchamiany jest sygnał.I właśnie stąd pytanie,czy jak np. w Suzuki na poz.1,w celu sprawdzenia czy brzęczyk jest sprawny słychać go,a jak powinno być w Mercurym? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Argi Opublikowano 12 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2013 po przekręceniu kluczyka powinien odezwać się jeden"pisk". To taki "auto-test". Natomiast jeżeli manetka zapiszczy później, w czasie pracy silnika, oznacza to jakiś problem (np. przegrzewanie). Szczegółowy wykaz takich sygnałów widziałem w instrukcji obsługi. Różne kombinacje pisków. Ich "bogactwo" jest chyba zależne od rocznika. Zdarza się, np. po wymianie manetki na nową, że nie chce piszczeć. Ja swojej nie potrafię zmusić, mimo, że manetka nowiutka, do tego modelu. Stosowałem różne patenty wyczytane na forach amerykańskich i dupa :( Podobno najczęściej jest jakiś problem z masą... Warto, aby to działało, bo nawet podstawowa informacja o przegrzaniu jest bardzo istotna. Zwłaszcza jeżeli nie mamy wskaźnika temperatury. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 12 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2013 Otóz po włączeniu zapłonu wszystko zależy od typu instalacji i modułu zapłonowego.. Raz zabrzęczy jednym sygnałem innym razem sygnał będzie ciągły albo też nie będzie wcale buczał ( po przekręceniu kluczyka). Innymi słowy albo ma kontrolę systemu ostrzegawczego albo nie. Jeżeli nie ma żadnego dźwięku to najlepiej uruchomić silnik i zasymulować awarię na którymś z czujników. Buczek ma plus podany na stałe a masę ( w przypadku awarii) dostaje z ECM albo bezpośrednio z czujników. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miru Opublikowano 13 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2013 Posiadam ten silnik od niedawna,musze sie zorientować gdzie te czujniki są .Wcześniej pływałem na Yamasze w dwusuwie.Dzięki Mikijet,masz 100% racje jak rozwiać moje wątpliwości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.