Skocz do zawartości

Mercury 40 hp 4 stroke - brzęczyk w manetce


Miru
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,a szczególnie posiadaczy w/w silników.Otóż mam następujące pytanie-czy przed uruchomieniem silnika,przekręcając kluczyk w manetce na pozycje 1 powinien być słyszalny sygnał "piszczka",a po odpaleniu silnika powinien ustać,czy też włącza się on tylko w przypadku jakiejś awarii? Znajomy ma Suzuki i sygnał jest na pozycji 1,po odpaleniu wyłącza sie.Nigdzie nie mogę znależć info czy powinno tak być w przypadku mojego silnika.Za odpowiedzi serdeczne dzięki

 

marcink: poprawiłem temat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W niektórych silnikach po przekręceniu stacyjki na 1szą pozycję odzywa się brzęczyk w formie informacji, że działa - tak samo jak  świecą się na początku wszystkie kontrolki na desce w samochodzie. Powodem do zmartwienia jest gadający brzęczyk dopiero gdy silnik pracuje :) Faktem jest natomiast, że nie wszystkie silniki i manetki oferują taką opcję, moja poprzednia yamaha 2-suwowa brzęczyk miała sprawny ale nie piszczał po przekręceniu stacyjki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W manualu napisane jest,że w razie niskiego poziomu oleju,czy też zbyt wysokiej temperatury silnika uruchamiany jest sygnał.I właśnie stąd pytanie,czy jak np. w Suzuki na poz.1,w celu sprawdzenia czy brzęczyk jest sprawny słychać go,a jak powinno być w Mercurym?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po przekręceniu kluczyka powinien odezwać się jeden"pisk". To taki "auto-test". Natomiast jeżeli manetka zapiszczy później, w czasie pracy silnika, oznacza to jakiś problem (np. przegrzewanie). Szczegółowy wykaz takich sygnałów widziałem w instrukcji obsługi. Różne kombinacje pisków. Ich "bogactwo" jest chyba zależne od rocznika.

Zdarza się, np. po wymianie manetki na nową, że nie chce piszczeć. Ja swojej nie potrafię zmusić, mimo, że manetka nowiutka, do tego modelu. Stosowałem różne patenty wyczytane na forach amerykańskich i dupa :( Podobno najczęściej jest jakiś problem z masą...

Warto, aby to działało, bo nawet podstawowa informacja o przegrzaniu jest bardzo istotna. Zwłaszcza jeżeli nie mamy wskaźnika temperatury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otóz po włączeniu zapłonu wszystko zależy od typu instalacji i modułu zapłonowego.. Raz zabrzęczy jednym sygnałem innym razem sygnał będzie ciągły albo też nie będzie wcale buczał ( po przekręceniu kluczyka). Innymi słowy albo ma kontrolę systemu ostrzegawczego albo nie.

Jeżeli nie ma żadnego dźwięku to najlepiej uruchomić silnik i zasymulować awarię na którymś z czujników. Buczek ma plus podany na stałe a masę ( w przypadku awarii) dostaje z ECM albo bezpośrednio z czujników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...