Skocz do zawartości

Mercury 4,5KM 2T problem z olejem i wodą w stopie- zdjęcia


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, od początku sezony jestem posiadaczem tytułowego silnika, zakupiony był po rzekomej wymianie wirnika pompy wody i oleju w spodzinie.

Pierwsze dwa pływania bajka, woda leci ładnie, pełnym strumieniem.

Wiozłem silnik w bagażniku, leżący na boku i zobaczyłem iż puścił trochę oleju chyba z miejsca połączenia spodziny ze stopą.

Po następnym pływaniu puścił już mi trochę wody z masłem i olejem z tego miejsca i na wodzie z wodą leciała także para, a stopa była gorąca (wody z chłodzenia idzie ciągle ładnie)

Po kolejnym pływaniu kiedy podniosłem silnik do poziomu zobaczyłem że z połączenia stopy i spodziny wyciekło sporo wody a stopa parowała, wynika z tego jakby do stopy dostawała się woda? Tylko czy przez pompę czy to łączenie spodziny?

Oczywiście wyciekło też trochę oleju z masłem i wody.

Proszę o poradę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten olej  to zapewne nie dopalony olej z mieszanki.  jaki olej lałeś do ieszanki?

jesli woda z wypływu sika to znaczyz e pompa działa.

połóz dłon na blok silnika. jeslli jest ciepła ale nie parzy to znaczy ze jest ok.

to ze kolumna jest gorąca to normalne bo tam nie ma rury wydechowej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1/

-olej do mieszanki to Castrol Outboard 1:50

-pompa działa, woda sika dopiero po wrzuceniu biegu, pokrywa jest ciepła, blok dotknę po złożeniu silnika

-jeżeli nie ma rury wydechowej to rozumiem że spaliny idą w kolumnę i dopiero stąd wylatują przez dziurę wydechową? Czyli jak podniosłem na wodzie silnik do poziomu i poleciała woda i spaliny(para?) z połączenia spodziny i kolumny to znaczy tylko rozszczelnione połączenie? Nie powinno być tam jakiegoś uszczelnienia? Jest tylko skręcone metal na metal, może dac tam warstewkę silikonu?

 

2/

-dodatkowo rozebrałem kolumnę i zobaczyłem iż olej jest koloru jasnego kakao

-brak zabezpieczenia na wirniku pompy które wchodzi w ten rowek a blaszka w wałek, nie wiem jakim cudem teraz wirnik się obracał a nie ślizgał po wałku.

-simering na górze pompy nie był w nią wciśnięty (a chyba powinien) tylko był na wałku z 5 cm nad pompą, czyli nic nie uszczelniał, wyżłobił nawet chyba rowek w wałku.

DSC_1134..jpg.c366a7b9814fda36971ea1c74ae60978.jpg

DSC_1136..jpg.173e66cebf0a7503c88798eecf90e81d.jpg

DSC_1137..jpg.40ff214044f78c829631081351a7b810.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 żadnych uszczelnień tam się nie stosuje

 

2  simering powinien być w obudowie  inaczej ucieka ciśnienie polecam zakup nowej obudowy wirnika  z simeringiem    co do tego oleju sprawdź olej w spodzinie co z nim jest ,może tam woda się dostaje i jest mleko i  i wydostaję się górą 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

2  simering powinien być w obudowie  inaczej ucieka ciśnienie polecam zakup nowej obudowy wirnika  z simeringiem    co do tego oleju sprawdź olej w spodzinie co z nim jest ,może tam woda się dostaje i jest mleko i  i wydostaję się górą

 

-olej ze spodziny zlany, jest takiego koloru jak widać na łożysku fot.1. było około 100ml, teraz nie wiem czy woda dostała się od góry czyli od pompy czy od dołu bo nie mogę zdjął śruby. Wykręciłem nakrętkę a sruba nie schodzi, jest nasadzona na jakiś wieloklin czy wbita na stożek? Siłą ją wybić czy jakiś ściągacz trzeba mieć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wieloklin jest , musisz się pobarować  :)  dziwne że nie chce zejść  może zaśniedział wieloklin  chyba że silnik to jakiś antyk 

 

Sprawdź luz na wałku śruby jak jest  duży to nawet nowy simering nie pomorze  i wałka do silnika 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź góra dół  na śrubie  to co podajesz jest okey nowe uszczelniacze  pomogą  pierwsze zdjęcie jest już bez uszczelniacza ?  czy on wypad ? i woda weszła do przekładni bo może tu problem  :) myślałem że ten uszczelniacz to z porywy wirnika  :o Dziwnie to wszystko pokazałeś  na fotkach . Bo wycięcie na wałku jest dużo wyżej

 

Wydłub uszczelniacze i nabij nowe  :)

 

A gdzie uszczelniacz  wałka  tam gdzie łożysko  potem podstawa i  obudowa  i wirnika  zaczynam tego sam nie rozumieć  ;D

 

Czyżby pompa najpierw pompowała wodę do przekładni a później z olejem do silnika  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1/ śruba na boku nie ma najmniejszego luzu

2/ na pierwszym zdjęciu uszczelniacz jest zdjęty razem z dolną obudową pompy bo jest tam wciśnięty dosyć mocno

(numer 1. na foto poniżej)

3/ górny uszczelniacz jakby został wypchnięty w górę i był na wałku z 5cm ponad obudową pompy ale czy dałby rade wyżłobić wałek tak? Z tego by wynikało że część wody pompowane było do kolumny i może dostała się ona przez wałek zmiany biegów? on nie ma żadnego uszczelniacza, nawet w manualu nie ma usczelniaczy tylko sam pręt wchodzący w spodzinę.

DSC_1139.thumb.jpg.b14dba4896a044b3917daf0527af4d68.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaraz go przełożę na drugą stronę, ten górny zaś, ma być tak jak go trzymam na foto nr.1 na górze?

Teraz poszukałem inny schemat i jest tam jakieś uszczelnienie niby na wałku zmiany biegów ale w silniku nic nie znalazłem takiego u siebie  :P

 

 

edit musti - nie cytujemy poprzedzającego postu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...