Koliber Opublikowano 14 Czerwca 2024 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2024 Witam, przygotowuje silnik do sezonu i po pierwszym odpaleniu jakoś nierówno chodzi, po lekkim dodaniu mocno szarpnął i prawie się zatrzymał. Iskry są na wszystkich cylindrach, podłączyłem lampę stroboskopową i tutaj jest lipa- na 3 cylindrze jest dobrze ustawiony, natomiast na 2 i 1 cylindrze dopiero po ściągnięciu osłony widać podziałkę. Na 2cyl jest ok 90 stopni na prawo od tdc a na 1cyl 90 stopni na lewo od tdc. Co i jak sprawdzić żeby dojść co jest uszkodzone albo przestawione i jak to naprawić? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saturn Opublikowano 14 Czerwca 2024 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2024 A przecież zapłon lampą ustawia się na pierwszy cylinder. Tylko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 14 Czerwca 2024 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2024 1. Pierwszy cylinder to wg Ciebie który? 2. Wykręć świecę w górnym cylindrze i ustaw tłok w GMP . Powinieneś mieć na podziałce TDC. Jeżeli tak nie jest to trzeba sprawić, żeby tak było. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 14 Czerwca 2024 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2024 A może ścięło wpust na wale korbowym pozycjonujący koło zamachowe ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Koliber Opublikowano 14 Czerwca 2024 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2024 Faktycznie, ale głupote zrobiłem 😅chyba ze zmęczenia już. To na pierwszym czyli górnym wychodzi na to, że jest ok, skąd w takim razie po lekkim dodaniu gazu i trzymaniu tak po paru sekundach jest takie mocne szarpnięcie ze strzeleniem i jakby miał się zatrzymać? Dodam że kompresja po równo na każdym cylindrze i w tamtym roku utonął z łódka na godzinę nie odpalony. Ale niby był odrazu wysuszony i odpalony i chodził ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 14 Czerwca 2024 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2024 gaźniki masz brudne i dlatego szarpnął . Skoro silnik utonął to gaźniki są do rozebrania w proszek i mycia w myjce . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Koliber Opublikowano 19 Czerwca 2024 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2024 Wyczyściłem gaźniki i dalej było to samo. Zrobiłem też test jak chodzi na poszczególnych cylindrach (z wykręconymi świecami na pozostałych dwóch) i na górnym chodzi dobrze, na środkowym prawie dobrze (są delikatne szarpnięcia) i na dolnym najgorzej, szarpie kopci i przygasa. Do tego zauważyłem że jak chodził na środkowym cylindrze to wylatywały spaliny otworem od świecy z dolnego cylindra i przy szarpnięciu puszczał tamtędy większą chmurkę - to normalne? Po tych wszystkich próbach odpalania na jeden, dwa i wszystkie cylindry itd. jakby zaczął równiej pracować, ale dalej czuć te szarpnięcia i przy tym jakby stuknięcie w silniku, ale teraz przy tym już się nie zatrzymuje chociaż. Co dalej sprawdzic? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 20 Czerwca 2024 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2024 Dalej się upieram przy gaznikach , to wskazuje objaw dolnego cylindra który opisałeś . Jesli silnik był utopiony to trzeba się przyjrzeć igiełkom Na wale korbowym . Stuknięcia mogą świadczyć o spalaniu stukowym czyli wracamy do Kąta wyprzedzenia zapłonu . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Koliber Opublikowano 30 Czerwca 2024 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2024 Znalazłem przyczynę, jednak to nie wina gaźników, chociaż i tak warto było je porządnie wyczyścić bo trochę brudu jednak było, także dziękuję za dobre rady. Okazało się, że pod plastikową osłoną elektryki i elektroniki, miejsce podłączenia plusa z akumulatora skorodowało, bo poprzedni właściciel nakręcił zwykłą stalową nakrętke. Po dokładnym oczyszczeniu i podłączeniu już nie strzela. Chociaż dalej nim lekko telepie, na wolnych obrotach, więc jeszcze pobawię się z regulacją gaźników. I teraz seria pytań 😁 1. Nakrętki na miedziany gwint mają być również miedziane? Bo jedna była nierdzewna i żadnej korozji czy patyny tam nie bylo 2. Co do tych igiełek to chodzi o łożysko tak? Jest jakiś sposób na sprawdzenie ich bez rozkręcania i rozpołowiania silnika? 3. Chce wymienić termostat, a widzę, że ktoś tu już silikonu nawalił, więc nie ściągam póki nie ogarnę nowej uszczelki. Tylko nie mogę nigdzie znaleźć takiej do tego modelu, a jak są to kosmicznie drogie. Znacie może jakieś strony gdzie mógłbym znaleźć coś w rozsądnych pieniądzach do tych starych silników? Albo można samemu dociąć takie uszczelki? Jak tak to jakiego papieru użyć? 4. Chciałbym pouzupełniać smar we wszystkich kalamitkach przy kolumnie, jakiego smaru do tego użyć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saturn Opublikowano 30 Czerwca 2024 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2024 1) może być kwasoodporna 2) jeśli nie szumią, to można uznać że są OK 3) szkoda roboty z uszczelką. Wyczyść i użyj uszczelniacza w paście. 4) wodoodporny dłużej posiedzi, może być z teflonem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.