Autor Wątek: Mercury 50EFI pali bezpiecznik ładowania  (Przeczytany 1393 razy)

Grudzień 14, 2019, 13:07:49
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 18
    • Warszawa
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
Witam,
Jakiś czas temu wymieniłem regulator napięcia i przez dwa sezony było wszystko w porządku, dzisiaj pyk i brak ładowania. Czapka w górę i po raz kolejny bezpiecznik stopiony do cna. Dlaczego ładowało i się nie przepalał, czemu kable całe? Dać większy - mogę uszkodzić...

Poradźcie coś bo zgłupiałem

Pozdrawiam
Norbert

Luty 01, 2020, 15:06:26
Odpowiedź #1
  • ****
  • Wiadomości: 354
    • Bydgoszcz
  • Akwen: Wody lokalne
Bardziej to wyglada na luźne zaciski tego bezpiecznika a nie na uszkodzenie bezpiecznika przeciążeniem . Był tam luz prąd płynął i zrobił swoje . Doprowadź to do ładu , wymień zaciski , wsadź bezpiecznik zgodny z wartością i zobacz co się będzie działo .

Luty 01, 2020, 15:43:35
Odpowiedź #2
  • Motorowodny Sternik Morski
  • *****
  • Wiadomości: 1492
    • Port jeziorsko
  • Akwen: Jeziorsko
Dokładnie mógł być luz ma zaciskach ,sprawdź jaki powinien być bezpiecznik miałeś chyba 20 A.
Beja Cruiser
  Moja krypa . https://youtu.be/ibr2KY5EknQ

Luty 03, 2020, 23:01:58
Odpowiedź #3
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 18
    • Warszawa
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
Witam,
Dzięki za odpowiedzi, luzu nie było na pewno, przy poprzednim wytopieniu zacisnąłem nowe konektory. Coś mu dolega, kiedyś jakiś serwisant powiedział mi, że akumulator za duży... mam 70Ah i że niby nie jest w stanie go naładować z tego silnika. Według instrukcji aku powinien być ok. Pobawię się na wiosnę. Może to cewka daje za dużo zmiennego - nie mierzyłem bo po wymianie regulatora zdawało się, że jest ok.

Luty 04, 2020, 08:45:12
Odpowiedź #4
Wymień całe gniazdo bezpiecznika na nowe. W takim stanie wymiana zacisków to trochę mało.
Zmierz prąd ładowania na wszelki wypadek.
Temperatura jaka się wytwarza na przewodniku jest oznaką oporu czyli słabego przewodzenia.