Lukaszt Opublikowano 12 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2020 Witam dzisiaj robiłem pierwsze wodowanie łodzi nowy silnik mercury 50 hp z manetką montowany w serwisie i tam odpalamy wszystko ok. Dzisiaj wodujemy łódź przekręcam kluczyk aby odpalić i dupa nic się nie dzieje, ale do silnika nie dochodzi już prąd bo nie działa trym . Znalazlem pod czapką bezpieczniki i jeden jest 15a spalony na rysunku oznaczony symbolem F wkładam zapasowy 20a i powtórka, po przekreceniu kluczyka wszystko gaśnie i bezpiecznik spalony. No i nie popływalismy, łódź na przyczepę i do domu . W domu wymieniam bezpiecznik i na przyczepie odpalam bez problemu . Czy możliwe aby palił bezpiecznik tylko jak silnik jest w wodzie? Gdzie szukać przyczyny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SebastianWat Opublikowano 12 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2020 U mnie to był regulator napięcia bezpiecznik się palił odrazu po przekręceniu kluczyka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukaszt Opublikowano 12 Lipca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2020 Ale w garażu na przyczepie działa mi teraz bez problemu, a rano za każdym przekroczeniem palił bezpiecznik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 13 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2020 Instalacja stacyjki i budzików do przeglądu. Podczas jazdy potrząsało łodzią i może zwarcie się na chwilę usunęło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukaszt Opublikowano 13 Lipca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2020 Instalacja stacyjki i budzików do przeglądu. Podczas jazdy potrząsało łodzią i może zwarcie się na chwilę usunęło. Budzików ? Rozumiem że chodzi o zegary?. Przejrzałem wszystkie przewody a konektory na zegarach poodginałem tak aby nie leżały na sobie, niby poizolowane ale tak dla pewności. Nie rozbierałem tylko manetki. Cała instalacja jest nowa , nie widać żadnych uszkodzeń przetarł albo luźnych przewodów. Brak mi więcej pomysłów i w sumie to nie wiem jak to sprawdzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 13 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2020 Miernik w dłoń ustawiony na oporność , i szukać zwarcia plusowego przewodu ze stacyjki lub do stacyjki do masy . Skoro przekręcasz kluczyk podajesz plus na przekaźnik rozrusznika ( na jego cewkę oczywiście ) i pali bezpiecznik to masz zwarcie . Minus czyli masę masz na stałe na zacisku cewki przekaźnika i na całym silniku , plus jest przerzucony raz po przekręceniu stacyjki o jeden ząbek i drugi raz innym przewodem w pozycji start i ten idzie tylko na cewkę . Po pierwszym przekręceniu powinny ożyć zegary jesli tak się dzieje to jest ok . Jesli pali bezpiecznik w pozycji start to szukaj tego drugiego plusa na cewkę przekaźnika . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 13 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2020 Albo w samej stacyjce . Tam też jest masa do zrywki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukaszt Opublikowano 14 Lipca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2020 Problem rozwiązany , problemem nie była woda tylko zwarcie na przewodzie od czujnika paliwa . A ujawniło się dopiero na wodzie bo przed wodowaniem zatankowałem do pełna . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.