pabblo_lodz Opublikowano 24 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2021 Witam, zamontowałem silnik odpaliłem i mam problem. Silnik utrzymuje 1100 obrotów. Pracował ok. 30 minut na jałowych i zero reakcji.. Temp. według vessel view w granicach 68 - 70 stopni, obroty również vesel view.. Co ciekawe, po wyłączeniu ok. 20 minut temp. spadła do 52 stopni. silnik ładnie odpalił i miał 880 - 920 rpm, jak tylko temp. zaczęła rosnąć to obroty zwiększyły się na 1100.. Uszkodzony czujnik temp.? A może jakiś inny pomysł? Jak sprawdzić zawór IAC czy działa poprawnie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 24 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2021 Wolne obroty najlepiej sprawdzać pod obciążeniem(na biegu). Na słuchawkach tego nie wyregulujesz więc i dużo trudniej będzie znaleźć ew. przyczynę tego stanu rzeczy. Wrzucanie biegu ze śrubą w powietrzu nic nie daje bo nie ma oporu. Paliwo może się ,,gotować" albo zapowietrzać i bez obciążenia tego tak szybko nie wyłapiesz. Z regulowaniem IAC i innych fabrycznych nastaw bym jeszcze zaczekał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pabblo_lodz Opublikowano 24 Lutego 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2021 Ok, w takim razie Zaczekam do lepszej pogody i na wodzie zobaczę. I tak mam co robić. Zaskoczyło mnie że poniżej 50 stopni ma 920 rpm, a jak złapał temp. to 1060 - 1100 rpm. Ale może potrzeba mu popływać i świeżego paliwa. Posprawdzam też opaski na wężach. Dziękuje za informacje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 24 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2021 Nic nie piszesz o brzęczyku. Nie zapodaje czasem trzech krótkich co 4 minuty? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pabblo_lodz Opublikowano 24 Lutego 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2021 Hej, zero błędów według wessel view i na brzęczyku cisza. Jeden sygnał po przekręceniu kluczyka i cisza.. Pali ładnie, chodzi równo tylko te obroty mnie wystraszyły. Edit: Dzięki za tabelę, gdzie szukać czujnika? Będzie jeden czy dwa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 24 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2021 Może chłodzenie za mało wydajne ( z różnych powodów)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pabblo_lodz Opublikowano 24 Lutego 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2021 Nord Motors twierdzą że wirnik wymieniali. I czy przy kiepskim chłodzeniu zwiększał by obroty? Może za mało wodę odkręciłem na słuchawkach? Woda z kontrolki wypływa mocnym strumieniem i zimna, nawet nie letnia.. Temp. silnika ok. 62- 68 stopni.. Jutro dam mocniej wodę i zobaczę, doleje też świeżego paliwa.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 24 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2021 Sprawdź oporności czujnika w różnych temperaturach. Tabelę zapodałem wcześniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pabblo_lodz Opublikowano 24 Lutego 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2021 Widziałem, dzięki. Jest jeden czujnik? Podpowiesz gdzie go szukać, okolice termostatu? Edit: Ok, dziękuje, jutro sprawdzę i dam znać.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 24 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2021 Poniżej termostatu kabel dwużyłowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pabblo_lodz Opublikowano 25 Lutego 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2021 @Mikijet silnik zimny opór na czujniku temp. 33 ohm, silnik nagrzany opór na czujniku 29 ohm.. Po odłączeniu komp podał błąd, po podłączeniu błąd znikał. Według tabelki opór w Kohm, ale u mnie nie było takich wartości.. Pomiar robiłem po wypięciu wtyczki i na wtyczce od czujnika.. Ewidentnie uwalony czujnik temp. najgorsze tylko to że nie dało rady go wykręcić i musiałem zdjąć pokrywę. Uszczelka cała, da radę czy wskazane wymienić? Jeden plus zobacz jak wygląda silnik w środku (kanały) Sprzedawca zadeklarował się zakupić czujnik, plus uszczelkę. Jutro do Mnie wysyła.. Później dodam zdjęcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pabblo_lodz Opublikowano 25 Lutego 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2021 Mam jeszcze pytanie luźny wężyk wychodzący z dołu zespołu paliwowego, to tak ma być? Doczytałem jest to wąż spustowy VTS. Wstawiam fotkę wyczyszczonego bloku z uszczelki. Nie było łatwo, ale chyba jest ok? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pabblo_lodz Opublikowano 25 Lutego 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2021 Jeszcze jedno założony termostat jest 60 stopni, według boats.net powinien być 50 stopni. Czy robi to różnice? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pabblo_lodz Opublikowano 25 Lutego 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2021 @mikijet u mnie silnik nie sygnalizował problemu dźwiękiem, czujnik był jeszcze w zakresie. Zobacz co podają w manualu.. To chyba potwierdza nasze przypuszczenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 25 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2021 Termostat 60 a w specyfikacji silnika na pełnym otwarciu ma mieć 63. Więc zanim osiągnie temperaturę 60, 50-ka już jest otwarta na ful. Komp zbiera dane z czujników i pilnuje wartości zadanych. Więc może być, że przy danych obrotach musi mieć jakąś temperaturę a jeżeli termostat za późno się otwiera to komp zdąży uruchomić tryb awaryjny. Ale na zamkniętej przepustnicy nie powinien podwyższać wolnych obrotów. Wychodzi na to, że to wina czujnika temperatury. Termostatu by się na razie nie czepiał. Tylko go sprawdził, jak już jest wyjęty. Czujnik temperatury też sprawdź mierząc opór aż do 100 stopni. Może jakaś modyfikacja układów w ECM i opór ma być w omach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pabblo_lodz Opublikowano 25 Lutego 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2021 @mikijet czujnika nie sprawdzę bo bydle się nie wykręciło. Na szczęście przed demontażem omówiłem to z Nord Motors i uzyskałem aprobatę. Wzięli na siebie koszt czujnika i uszczelki. Dla nich podane wartości pomiaru oporu również wskazywały na czujnik temp. Czekam na przesyłkę i dam znać po montażu. Dobry pomysł z termostatem, niby nowy ale mogę go sprawdzić. Dziękuje za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mati82 Opublikowano 25 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2021 Ja bym sprawdził elektrozawór jałowego biegu, one często się brudza i kuleja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pabblo_lodz Opublikowano 25 Lutego 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2021 Wzrokowo i słuchowo wygląda da na to że zawór IAC jest ok. Pomiar oporu na czujniku temperatury wykazał że czujnik był nie sprawny. Jak złożę wszystko do kupy i będzie źle, będę szukał dalej. Choć objaw w 100% zgadza się do tego opisu: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 25 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2021 Ja bym sprawdził elektrozawór jałowego biegu, one często się brudza i kuleja A na zimnym się odkleja ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pabblo_lodz Opublikowano 27 Lutego 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2021 @Mikijet sprawdziłem termostat. Przy 60 stopniach zaczyna się otwierać, pełne otwarcie uzyskuje przy ok. 72 stopniach. Zamówiłem termostat 50 stopni według manuala. Co najlepsze w yamaha F60 jest termostat 60 stopni, ale w yamaha jest też wewnętrzna anoda w pokrywie wydechu.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pabblo_lodz Opublikowano 1 Marca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2021 @Mikijet dostałem czujnik temp. Mercury 12415 kazał mi podłączyć jeden przewód do czujnika, a drugi do masy. Będzie to działać? Bo mam wątpliwości, według mnie jest to zły czujnik. Próbowałem zmierzyć opór czujnika, sygnał do masy i wyniku brak.( nie zmienia się opór) Czy zimny czy w cieplej wodzie, tak jakby to był czujnik włącz wyłącz. Pierwsze zdjęcie oryginał, drugie czujnik który dostałem. Nie chciał bym wszystkiego poskręcać, i znów rozbierać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carramba Opublikowano 1 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2021 Te czujniki zasadniczo różnią się zasadą działania, ten który ci dali ,,sender'' nie będzie współpracował z tym komputerem silnika. Potrzebujesz ,,sensor'' Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pabblo_lodz Opublikowano 1 Marca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2021 Jak zacząłem sprawdzać to mnie to zastanowiło. Normalnie ręce opadają.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 1 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2021 Trzeba rozróżniać switch od sensor/sender. Switch działa Off-On albo On-Off i opór jest zero albo nieskończoność ( najczęsciej)/ Sensor/sender zmienia opór w zależności od np. temperatury. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pabblo_lodz Opublikowano 1 Marca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2021 @miki Ja nie zamawiałem, sprzedający Mi taki wysłał. Specjalnie jeszcze zdjęcia mu wysłałem jaki mam.. A ponoć serwis prowadzi Mercurego, z termostatem też się upiera że włożyli dobry.. A g.. prawda, mam nadzieje że nic więcej nie kombinowali bo chyba więcej popsuć potrafią niż zrobić. Teraz to się po prostu wkur.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.