Skocz do zawartości

Mercury 60 EFI 2006


pabblo_lodz
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

zamontowałem silnik odpaliłem i mam problem.

Silnik utrzymuje 1100 obrotów. Pracował ok. 30 minut na jałowych i zero reakcji..

Temp. według vessel view w granicach 68 - 70 stopni, obroty również vesel view..

Co ciekawe, po wyłączeniu ok. 20 minut temp. spadła do 52 stopni.

silnik ładnie odpalił i miał 880 - 920 rpm, jak tylko temp. zaczęła rosnąć to obroty zwiększyły się na 1100..

Uszkodzony czujnik temp.? A może jakiś inny pomysł?

Jak sprawdzić zawór IAC czy działa poprawnie?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 109
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Wolne obroty najlepiej sprawdzać pod obciążeniem(na biegu).

Na słuchawkach tego nie wyregulujesz więc i dużo trudniej będzie znaleźć ew. przyczynę tego stanu rzeczy.

 

Wrzucanie biegu ze śrubą w powietrzu nic nie daje bo nie ma oporu.

 

Paliwo może się ,,gotować" albo zapowietrzać i bez obciążenia tego tak szybko nie wyłapiesz.

Z regulowaniem IAC i innych fabrycznych nastaw bym jeszcze zaczekał.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, w takim razie Zaczekam do lepszej pogody i na wodzie zobaczę.

I tak mam co robić.

Zaskoczyło mnie że poniżej 50 stopni ma 920 rpm, a jak złapał temp. to 1060 - 1100 rpm.

Ale może potrzeba mu popływać i świeżego paliwa.

Posprawdzam też opaski na wężach.

Dziękuje za informacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nord Motors twierdzą że wirnik wymieniali.

I czy przy kiepskim chłodzeniu zwiększał by obroty?

 

Może za mało wodę odkręciłem na słuchawkach?

Woda z kontrolki wypływa mocnym strumieniem i zimna, nawet nie letnia..

Temp. silnika ok. 62- 68 stopni..

 

Jutro dam mocniej wodę i zobaczę, doleje też świeżego paliwa..

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Mikijet silnik zimny opór na czujniku temp. 33 ohm, silnik nagrzany opór na czujniku 29 ohm..

Po odłączeniu komp podał błąd, po podłączeniu błąd znikał.

Według tabelki opór w Kohm, ale u mnie nie było takich wartości..

Pomiar robiłem po wypięciu wtyczki i na wtyczce od czujnika..

 

Ewidentnie uwalony czujnik temp. najgorsze tylko to że nie dało rady go wykręcić i musiałem zdjąć pokrywę.

Uszczelka cała, da radę czy wskazane wymienić?

Jeden plus zobacz jak wygląda silnik w środku (kanały)

Sprzedawca zadeklarował się zakupić czujnik, plus uszczelkę.

Jutro do Mnie wysyła..

Później dodam zdjęcia.

received_2510014059300719.thumb.jpeg.e589082dea343abfed807bf9bc885b9b.jpeg

received_3534829606643041.thumb.jpeg.3bcf2f93ccaaccb7e9887536ce370e07.jpeg

received_5036894583047361.thumb.jpeg.32154a3d6ff96967d1df6e28e48378cf.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Termostat 60 a w specyfikacji silnika na pełnym otwarciu ma mieć 63. Więc zanim osiągnie temperaturę 60, 50-ka już jest otwarta na ful.  Komp zbiera dane z czujników i pilnuje wartości zadanych. Więc może być, że przy danych obrotach musi mieć jakąś temperaturę a jeżeli termostat za późno się otwiera to komp zdąży uruchomić tryb awaryjny.

Ale na zamkniętej przepustnicy nie powinien podwyższać wolnych obrotów.

 

Wychodzi na to, że to wina czujnika temperatury. Termostatu by się na razie nie czepiał. Tylko go sprawdził, jak już jest wyjęty.

 

Czujnik temperatury też  sprawdź mierząc opór aż do 100 stopni. Może jakaś modyfikacja układów w ECM i opór ma być w omach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@mikijet czujnika nie sprawdzę bo bydle się nie wykręciło.

 

Na szczęście przed demontażem omówiłem to z Nord Motors i uzyskałem aprobatę.

Wzięli na siebie koszt czujnika i uszczelki.

Dla nich podane wartości pomiaru oporu również wskazywały na czujnik temp.

Czekam na przesyłkę i dam znać po montażu.

Dobry pomysł z termostatem, niby nowy ale mogę go sprawdzić.

 

Dziękuje za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Mikijet sprawdziłem termostat.

Przy 60 stopniach zaczyna się otwierać, pełne otwarcie uzyskuje przy ok. 72 stopniach.

 

Zamówiłem termostat 50 stopni według manuala.

Co najlepsze w yamaha F60 jest termostat 60 stopni, ale w yamaha jest też wewnętrzna anoda w pokrywie wydechu..

 

th.jpg.d8d9bc4132956e8e0f7f50e57515ea05.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Mikijet dostałem czujnik temp. Mercury 12415 kazał mi podłączyć jeden przewód do czujnika, a drugi do masy.

Będzie to działać?

Bo mam wątpliwości, według mnie jest to zły czujnik.

Próbowałem zmierzyć opór czujnika, sygnał do masy i wyniku brak.( nie zmienia się opór)

Czy zimny czy w cieplej wodzie, tak jakby to był czujnik włącz wyłącz.

Pierwsze zdjęcie oryginał, drugie czujnik który dostałem.

Nie chciał bym wszystkiego poskręcać, i znów rozbierać.

czujnik.thumb.jpg.7806f063090dd355d5159ee108c3dfe4.jpg

zam.thumb.jpg.20ee2621fec68d548e68fff5c5a6271c.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@miki Ja nie zamawiałem, sprzedający Mi taki wysłał.

Specjalnie jeszcze zdjęcia mu wysłałem jaki mam..

A ponoć serwis prowadzi Mercurego, z termostatem też się upiera że włożyli dobry..

A g.. prawda, mam nadzieje że nic więcej nie kombinowali bo chyba więcej popsuć potrafią niż zrobić.

Teraz to się po prostu wkur..

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...