krzysztofCz Opublikowano 4 Grudnia 2024 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2024 (edytowane) Kolega kupił silnik 80HP 2T cztery cylindry. Próbujemy go założyć i podłączyć na jego łodzi. Niestety ktoś go zdemontował, bez oznaczeń jak to było połączone. Potrzebowałbym jakiś schemat, lub chociaż opis kolorów przewodów. Jaki to jest rocznik ? Na razie podłączyłem trym (z pompą montowaną na kadłubie). Na górze, między środkowymi świecami jest króciec do czujnika ciśnienia (jest w komplecie z zegarem). Pytanie: co za ciśnie nie on mierzy w dwutakcie ? Pewnie jeszcze będę miał pytania... ale na razie to tyle 🙂 Edytowane 2 Stycznia przez krzysztofCz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 5 Grudnia 2024 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2024 Jedyny króciec to od czujnika prędkości w spodzinie, koniec wężyka powinien gdzieś wychodzić w dolnej części silnika, to tego podłączasz zegar. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysztofCz Opublikowano 7 Grudnia 2024 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2024 Ten jest i to nawet nie zapchany. Mi chodzi o górę silnika, na środku pomiędzy świecami. Jest króciec, do niego jest czujnik z zegarem ciśnienia. Na serwisówce też go widać na pokrywie, taka fajeczka. Bardziej jednak chodzi mi o schemat elektryczny, lub chociaż kolory przewodów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 7 Grudnia 2024 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2024 Te silniki są bezgłowicowe. Płyta, która przykrywa cylindry to jest pokrywa płaszcza wodnego więc tam tylko temperatura i ciśnienie wody chłodzącej wchodzi w grę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysztofCz Opublikowano 8 Grudnia 2024 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2024 To czujnik i zegar ciśnienia. Wiem, że to płaszcz wodny i dlatego moje zdziwienie. Nigdy wcześniej nie spotkałem się z pomiarem ciśnienia wody chłodzącej. Muszę w końcu przestać uganiać się po morzu za sreberkami i jakoś to połączyć do użytku. Wcześniej ktoś wymyślił skrzyneczkę z przekaźnikami, przełącznikami itp. Zrobił to solidnie, ponumerował zaciski... tylko brak schematu a po rozłączeniu trudno dojść co autor miał na myśli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysztofCz Opublikowano 20 Grudnia 2024 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2024 Wywaliliśmy ten czujnik ciśnienia a wsadziliśmy czujnik temperatury. Wywaliłem też tę zaczarowaną skrzynkę elektryczną, połączyłem na manetce, stacyjce i listwie zaciskowej. Silnik odpalił łatwiej niż się spodziewałem. Były jeszcze kłopoty ze spodziną ale i ten temat zamknęliśmy. Szukam jeszcze jakie tam powinny być oryginalnie świece, teraz były BUHW-2. Może jeszcze przed Sylwestrem pójdzie na wodę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysztofCz Opublikowano 29 Grudnia 2024 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2024 A jednak jest problem ze wstecznym. Na wyższych obrotach nie łapie, po zmniejszeniu wolnych obrotów wchodzi ale po dodaniu gazu wyrzuca. Regulacja linką nie daje nic. Spodzina była wsadzana na neutralu. Na zgaszonym silniku biegi zapinają się prawidłowo i trzymają śrubę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.