Skocz do zawartości

Mercury 80HP 2T instalacja


krzysztofCz
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Kolega kupił silnik 80HP 2T cztery cylindry. Próbujemy go założyć i podłączyć na jego łodzi. Niestety ktoś go zdemontował, bez oznaczeń jak to było połączone. Potrzebowałbym jakiś schemat, lub chociaż opis kolorów przewodów. Jaki to jest rocznik ?

Na razie podłączyłem trym (z pompą montowaną na kadłubie). Na górze, między środkowymi świecami jest króciec do czujnika ciśnienia (jest w komplecie z zegarem). Pytanie: co za ciśnie nie on mierzy w dwutakcie ? Pewnie jeszcze będę miał pytania... ale na razie to tyle 🙂

Edytowane przez krzysztofCz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten jest i to nawet nie zapchany.

Mi chodzi o górę silnika, na środku pomiędzy świecami. Jest króciec, do niego jest czujnik z zegarem ciśnienia. Na serwisówce też go widać na pokrywie, taka fajeczka. 

Bardziej jednak chodzi mi o schemat elektryczny, lub chociaż kolory przewodów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To czujnik i zegar ciśnienia. Wiem, że to płaszcz wodny i dlatego moje zdziwienie. Nigdy wcześniej nie spotkałem się z pomiarem ciśnienia wody chłodzącej.

Muszę w końcu przestać uganiać się po morzu za sreberkami i jakoś to połączyć do użytku. Wcześniej ktoś wymyślił skrzyneczkę z przekaźnikami, przełącznikami itp. Zrobił to solidnie, ponumerował zaciski... tylko brak schematu a po rozłączeniu trudno dojść co autor miał na myśli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wywaliliśmy ten czujnik ciśnienia a wsadziliśmy czujnik temperatury. Wywaliłem też tę zaczarowaną skrzynkę elektryczną, połączyłem na manetce, stacyjce i listwie zaciskowej. Silnik odpalił łatwiej niż się spodziewałem. Były jeszcze kłopoty ze spodziną ale i ten temat zamknęliśmy. Szukam jeszcze jakie tam powinny być oryginalnie świece, teraz były BUHW-2. 

Może jeszcze przed Sylwestrem pójdzie na wodę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

A jednak jest problem ze wstecznym. Na wyższych obrotach nie łapie, po zmniejszeniu wolnych obrotów wchodzi ale po dodaniu gazu wyrzuca. Regulacja linką nie daje nic. Spodzina była wsadzana na neutralu. Na zgaszonym silniku biegi zapinają się prawidłowo i trzymają śrubę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...