fredt Opublikowano 1 Września Udostępnij Opublikowano 1 Września (edytowane) Jak sprawdzic szczelnosc karteru ? silnik z poprzedniego posta naprawiony ,zalozona nowa uszczelka w pokrywie chlodzenia Jednak silnik po zapaleniu i nagrzaniu gasnie i nijak nie mozna go zapalic nic nawet nie próbuje zagadac. cisnienie 10 bar na zimnym i cieplym iskra jest gazniki wymyte 2 razy w myjce ultra i ustawione jak ręką zablokuje dopływ powietrza do gażnikow zapala i gasnie przy gasnieciu zauważyłem niebieskawy dymek z boku silnika ? nie zawsze mozliwe ze karter padł ,usczelnienia jakies ? na wale ? blok pekniety ? niemozliwe żeby zawiesiły sie wszystkie blaszki zaworów zwrotnych .. dajcie jakąś nadzieje fajny silnik w sumie Edytowane 1 Września przez fredt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 1 Września Udostępnij Opublikowano 1 Września Najprawdopodobniej UsCzelniacze wału korbowego . Niestety jak miałeś takie przygody ze śrubami na głowicy to tam na dole … będzie tylko gorzej . Górny zmienisz dość łatwo o ile nie trzeba rozpalowic bloku jak np w suzuki Dt30 gdzie uszczelniacz ma kołnierz i w bloku jest pod niego rowek … z dolnym musisz niestety wyjąc cały blok silnika z wanny .. a i jeszcze sprawdz czy po nagrzaniu pompa paliwa podaje bo ona zdaje się bierze sobie ciśnienie i pod ciśnienie z karteru . Być może jej polaczenie z karterem jest po prostu nieszczelne po nagrzaniu . Ale skoro mówisz ze po zatkaniu ręka dolotu paliwo pobierze to wyglada jednak na gaźniki albo …. NiesZczelne ich polaczenie z karterem silnika . W takim rupieciu może być niestety wszystko już … Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fredt Opublikowano 2 Września Autor Udostępnij Opublikowano 2 Września (edytowane) Sprawdze jeszcze dzisiaj magistralę ssania ,są trzy plastikowe zdaje sie złączki w bloku połączone wezykiem z zaworem ssania i wydają sie luźnawe...a są wpięte za gaźnikami .Złączka tego samego typu jest tez w bloku dla pompy paliwa i tu też wydaje sie lużna ,tylko jak je uszczelnic -są chyba nagwintowane silikon, pakuły -) Poprzedni właściciel mówił że jeszcze przed 2 lata przed usterką włozył w niego -(silnik) prawie 6 tyś -stać go.i faktycznie jest nowy moduł zapłonowy nowe kable, cewki,nowy wieniec z cewkami alternatora (oryginał..)nowy impeler Sierry, No ale wiadomo cudów nie ma ,ja sie nie da, pojdzie na czesci dla kogoś Edytowane 2 Września przez fredt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fredt Opublikowano 5 Września Autor Udostępnij Opublikowano 5 Września wszystko szczelne ,z tego co wczesniej opisałem,zauważyłem że gdy silnik gaśnie gdy np specjalnie opóźnię zapłon widac niebieską chmurke w okolicach pod kołem zamachowym jakby była cofka z simmeringu, Czy tu normalne ze gasząc silnik w taki sposób dymek może sie pokazac pod kołem zamachowym -silnik gaśnie z charakterystycznym- puf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 6 Września Udostępnij Opublikowano 6 Września (edytowane) To masz chyba diagnozę . Pod kołem zamachowym jest simering . Z kołem radzę uważać , przy próbie ściągania ściągaczem nakrętkę na gwincie zostaw a tylko poluzuj z obrót . Koło trzyma na wale stożek a bazuje wpust pryzmatyczny . Edytowane 6 Września przez mike217 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fredt Opublikowano 6 Września Autor Udostępnij Opublikowano 6 Września ostatnie pytanie gwint chyba normalny prawy ? mam tylko sciagacze 3 ramienne -ciagnac za ząbki nie bardzo chyba. ..?,wiem ze są oryg tuleje gwintowane na koło z centralną srubą do ściagania ale nie mam jej, ew są sciągacze na sruby i otwory gwintowane w kole ale nie pamietam czy tu są ? i jak unieruchomic koło zamachowe ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 6 Września Udostępnij Opublikowano 6 Września Potrzebny jest klucz udarowy i nie trzeba wtedy unieruchamiać koła . Gwint prawy . Ściągacz trzy ramienny to musisz używać ostrożnie . Lepszy byłby taki z trzema śrubami . Spryskaj stozek olejem zostaw napnij ściągaczem . Próbuj . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fredt Opublikowano 21 Września Autor Udostępnij Opublikowano 21 Września (edytowane) Witam dzisiaj odkryłem przyczynę po zdjęciu koła zamachowego okazał się taki widok jak na zdjęciach rano pływałem silnik po zagrzaniu zaczął wyrzucać niebieskawy dymek spod koła w końcu stanął rozrusznik obracał z trudem..myślę korba.. wcześniej zaczął piszczeć po 15 minutach znowu zaczął chodzić można go było zapalić ale znowu zaczęło piszczeć pod Kołem zgasiłem go zdjąłem koło i okazało się że simering jest zupełnie rozwalony A łożysko zatarte pytanie czy łożysko da się wyjąć bez rozpaławiania bloku i czy mi się wydaje czy ma pękniętą zewnętrzna bieżnię na ostatnim foto łozysko ,wg schematu ma byc lozysko i simmering a umnie jest łozysko z wbudowanym simmeringiem tylko cze da sie je wyjąć ? Edytowane 21 Września przez fredt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 21 Września Udostępnij Opublikowano 21 Września Oj to nie będzie łatwe zadanie .. wyglada na pęknięte . Stad piszczenie . Teoretycznie jesli łożysko nie ma zamka to je da się wyjąc . Wyjąc będzie trudno włożyć dużo łatwiej . Kto wie może jak by szlifierka w nim zrobił pazurki na ściągacz ..?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fredt Opublikowano 21 Września Autor Udostępnij Opublikowano 21 Września Juz wiem ze musze rozpołowic blok ,jest zamek -otworek i bolec ,mam tylko nadzieje że dobrze wysłuchałem przykładałem ucho i raczej piszczy TO łozysko ,jesli powierzchnia wału bedzie ok to może dwa popołudnia ...szkoda tego silnika nie wywale go przez łozysko ,mam garaz zaplecze ,zdam relacje jak dojdzie łozysko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 21 Września Udostępnij Opublikowano 21 Września A otworek przypadkiem nie jest do smarowania ? No cóż rozpołowienie tego bloku jak i jego odkręcenie z miski silnika może być wyzwaniem .. ale trzymam kciuki ! Ostukaj wszystkie śruby przed ruszeniem . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fredt Opublikowano 21 Września Autor Udostępnij Opublikowano 21 Września sam juz zgłupiałem ,czy to są kołki czy otwory olejowe ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 21 Września Udostępnij Opublikowano 21 Września Niestety zamki łożysk … czeka Cię rozbiórka . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fredt Opublikowano 22 Września Autor Udostępnij Opublikowano 22 Września Pytanie czy robic ?? kurcze troche roboty jest ale sprawdziłem wszystkie sruby od strony stopy odkrecają sie ładnie ,w sumie odlaczyc elektronike nawet nie trzeba całej calosc wyjdzie .łozysko 150zł a silnik moglby fajnie chodzic ,na zlom go sprzedac szkoda troche sam nie wiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ikis Opublikowano 22 Września Udostępnij Opublikowano 22 Września Jeśli masz warunki i chęci rób. Przynajmniej będziesz wiedział co masz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 22 Września Udostępnij Opublikowano 22 Września Dokładnie . Rób i Od razu wymień dolne łożysko i uszczelniacz . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fredt Opublikowano 23 Września Autor Udostępnij Opublikowano 23 Września wybebeszony ,elektronika obok wisi ,śruby 8szt odkręcone ,jutro podnosze drania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fredt Opublikowano 24 Września Autor Udostępnij Opublikowano 24 Września Mamy dziada Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fredt Opublikowano 24 Września Autor Udostępnij Opublikowano 24 Września (edytowane) I już rozebrany A to winowajca Edytowane 24 Września przez fredt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ikis Opublikowano 24 Września Udostępnij Opublikowano 24 Września On nie był już robiony??tego silikonu tam nawalone fest... i kto wie, czy to nie było powodem pęknięcia łożyska... nie było odpowiednio ściśnięte w korpusie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fredt Opublikowano 24 Września Autor Udostępnij Opublikowano 24 Września (edytowane) był rozbierany widać nowy simmering od dołu ale juz u góry sprawdzić to nie łaska..ech silikoniarze jak ja nie lubie silikonu ,gładź cylindrów wygląda ok ,bez większych rys,lożyska wału ok powierzchnia współpracująca nie idealna ale bez wzerow i rys ,zastanawia mnie czołowe zużycie łozyska -tarło tez o wał ,Wał luzu wzdłużnego nie ma dużego .Fakt że tam jest dość ciasno ,zamek łożyska nie jest ruszony tak samo otwór na zamek w łożysku,nie b mozliwe aby łożysko sie opuściło albo wał podnosił sie do góry ,najchętniej przetoczyłbym wał aby był większa odległość od czoła łożyska .. Jutro mycie ,czyszczenie ,wywalenie silikonu, Zawory płytkowe ok ,widac tez nowa uszczelkę miedzy słupkiem a stopą planuje dać dirko ew uszczelniacz Hondy-b dobry,podobno składany był ory na loctice ,co polecacie ? Edytowane 24 Września przez fredt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 24 Września Udostępnij Opublikowano 24 Września Nie widziałem jeszcze tak pękniętego łożyska . Czy tam przypadkiem nie zabrakło smarowania ? W niektórych silnikach na te górne i dolne łożyska idą wężyki prosto z gaźników . Maja za zadanie doprowadzić mieszankę i smarować . A jak stan igieł na korbowodach? Sadze ze przyczyna pęknięcia nie było zbyt mocne skręcenie karterow . To nie tak nawet w imadle skręcone łożysko trudno zepsuć . Zobacz z ciekawości jak wyglądają rolki tego łożyska . Jak są kolorowe to przegrzanie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fredt Opublikowano 24 Września Autor Udostępnij Opublikowano 24 Września Igiełki każdej korby ok wału też ,luzy wynikające z normalnego zużycia ,wałeczki łozyska nie są fioletowe,ale lożysko kręci się jak zużyte .mają spory luz i są skośne .. wyglada na to ze wał tak jakby 'wkręcał ; sie w łożysko i blokował zadziałało to jak gwint,byc może koszyk wałków oparł sie o powierzchnę czołową wału a wał kręcił wałeczkami ,te stanęły po skosie i zablokowały go tylko czemu łozysko oparło sie o wał ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fredt Opublikowano 24 Września Autor Udostępnij Opublikowano 24 Września (edytowane) nie ma co gdybac ,jak dojdzie nowe popatrzę zanim założę ,u mnie weżyk smarowania łączy górne i dolne łozysko ,nie połączenia z gażnikami ,nie wiem jak to ma działać w króćcach przy łożyskach są za to zaworki jednokierunkowe Edytowane 24 Września przez fredt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ikis Opublikowano 26 Września Udostępnij Opublikowano 26 Września Musisz dobrze to obejżeć bo łożysko igiełkowe nie ustala osiowo wału. To musi być jakoś rozwiązane "fabrycznie" Dobrze by było przyjrzeć się temu łożysku kulkowemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.