fredt Opublikowano 25 Sierpnia Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia Własnie ,chciałbym uratowac ten silnik.Poprzedni właściciel miał wyciek spod uszczelki ,odkręcił część śrub i część urwał M8x35 .teraz nawierciłem w nich na razie otwory 3,5mm na ok 2cm i nie b wiem co dalej .czy wykretaki stozkowe czy inaczej ? jakie kupć? są Hazet i Beta .Grzać dookoła ? Silnik ma fajną kompresję 10 bar na każdym garze,zapala ładnie.tylko te śruby i jeszcze pytanie na uszczelkę coś dawać Dirko jakis uszczelniacz ? powierzchnia już starawa.. Fajny motor tylko wszystkie sruby ma takie obrdzewiałe..nie wiem czy starość to czy uzywany był w morskiej wodzie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 25 Sierpnia Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia To jest koszmar starych silników . Rozwiercic dalej do średnicy pod gwint i gwint na nowo zrobić . Wyjdą resztki . Możesz próbować wykretakami ale bez palnika nie ruszaj nawet . Wygrzej dobrze śrubę , ostukaj młotkiem i dopiero próbuj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 25 Sierpnia Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia Szkoda ze już je nawieciles . Na przyszłość na tokarce robi się przyrząd tuleje ktory bazuje się kikutach śrub . Otwór w przyrządzie z jednej strony pod kikut z drugiej znormalizowany pod typowy nawiertak do nakiełków . Nakładasz tuleje i nakiełków robisz i masz środek wyznaczony . Uwierz - wiertłem tego nie zrobisz bo popłynie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ikis Opublikowano 26 Sierpnia Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia Śruby metryczne w Mercurym....? hmmm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saturn Opublikowano 26 Sierpnia Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia (edytowane) Jeśli nie robiłeś tego nigdy to zawieź do mechanika. Oni co dzień mają urwane śruby, jak połamiesz obudowę to spawanie będzie kilka razy droższe niż wykręcanie. Jesli uda się ocalić gwinty to sprawdź gęstość jak dodał Ikis. Tam nie ma metrycznych śrub. a jeśli będziesz musiał gwintować czy coś, to zastosuj „ coli spring do naprawy gwintów „ Sprężynki z zestawem nadnominalnego wiertła, kleju i wkrętaka. Edytowane 26 Sierpnia przez Saturn Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Beny72 Opublikowano 26 Sierpnia Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 21 godzin temu, mike217 napisał: Naspawaj na śruby maile ,,krople".Później nałóż nakrętki i je przyspawaj do tego co nadlano.Powinno puścić.Ostatnio tak z kolektora wydechowego wykręcałem pourywane śruby.Wszystkie wyszły. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ikis Opublikowano 26 Sierpnia Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 19 minut temu, Beny72 napisał: Można by też zastosować blaszki z otworem... dostęp jest dobry. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 26 Sierpnia Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia Pomysł z nakrętkami tez jest dobry . Samo spawanie już tak nagrzewa śrubę ze pusci . Kiedyś w suzuki dt30 tak wykręciłem z 6 sztuk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fredt Opublikowano 27 Sierpnia Autor Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia (edytowane) Niestety nie poszło, nałożyliśmy nakrętki na wystające części i przyspawaliśmy dobrze .Niestety żadna nie odkręciła się ,ukręciły się tym razem przy samej krawędzi...Jest pomysł z tulejkami naprawczymi ale wcześniej nawiercone otwory nie wyszły w osi i teraz dupa. Kolejny pomysł to przewiercić na wylot i dac nakrętki -można ścianka jest przelotowa. Ale otwory wypadają przy samej krawędzi i nie ma jak nałożyć nakrętek... W OSTATECZNOSCI ,rozwiercić śruby i zalac u spawacza aluminium ,jednak sporo z tym zachodu i nie wiem jak wyjdzie czy scianka sie nie stopi .. Na Crovley marine opisano jako m8x35 ,i chyba sie zgadza wziąłem pierwsza lepsza śrubę z pudełka (no chyba ze trafiłem na cala) i dala sie ładnie wkrecic) Edytowane 27 Sierpnia przez fredt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ikis Opublikowano 27 Sierpnia Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia Ok, skor tak podaje katalog to nie ma tematy. Po prostu te z którymi walczyłem wszystkie miały calowe... Mogłeś jednak spróbować mojej metody z paskami blachy z otworem fi-8. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fredt Opublikowano 27 Sierpnia Autor Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia ale ja tej metody nie znam ,przybliż temat prosze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fredt Opublikowano 27 Sierpnia Autor Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia (edytowane) Przewiercone na fi7,5 ,dojdą śruby M7 i specjalnie wykonane owalne nakretki ,chyba najszybciej ,Oczywiscie uszczelek nie ma nigdzie ..dojda za 2 tyg ,Polecam wiertła kobaltowe DeWalta,robia swietną robotę Edytowane 27 Sierpnia przez fredt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saturn Opublikowano 28 Sierpnia Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia Użyj Dirko, sprawdź uprzednio pasowani, czy nie masz krzywych powierzchni. W Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.