Skocz do zawartości

Mercury 90KM 1993 jak odkręcić te śruby ?


fredt
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Własnie ,chciałbym uratowac ten silnik.Poprzedni właściciel miał wyciek spod uszczelki ,odkręcił część śrub i część urwał M8x35 .teraz nawierciłem w nich na razie otwory 3,5mm na ok 2cm i nie b wiem co dalej .czy wykretaki stozkowe czy inaczej ? jakie kupć? są Hazet i Beta .Grzać dookoła ? Silnik ma fajną kompresję 10 bar na każdym garze,zapala ładnie.tylko te śruby i jeszcze pytanie na uszczelkę coś dawać Dirko jakis uszczelniacz ? powierzchnia już starawa..

Fajny motor tylko wszystkie sruby ma takie obrdzewiałe..nie wiem czy starość to czy uzywany był w morskiej wodzie ?

20240824_174405.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest koszmar starych silników . Rozwiercic dalej do średnicy pod gwint i gwint na nowo zrobić . Wyjdą resztki . Możesz próbować wykretakami ale bez palnika nie ruszaj nawet . Wygrzej dobrze śrubę , ostukaj młotkiem i dopiero próbuj 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda ze już je nawieciles . Na przyszłość na tokarce robi się przyrząd tuleje ktory bazuje się kikutach śrub . Otwór w przyrządzie z jednej strony pod kikut z drugiej znormalizowany pod typowy nawiertak do nakiełków . Nakładasz tuleje i nakiełków robisz i masz środek wyznaczony .  Uwierz - wiertłem tego nie zrobisz bo popłynie . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie robiłeś tego nigdy to zawieź do mechanika. Oni co dzień mają urwane śruby, jak połamiesz obudowę to spawanie będzie kilka razy droższe niż wykręcanie. 
Jesli uda się ocalić gwinty to sprawdź gęstość jak dodał Ikis. Tam nie ma metrycznych śrub. 
a jeśli będziesz musiał gwintować czy coś, to zastosuj „ coli spring do naprawy gwintów „ Sprężynki z zestawem nadnominalnego wiertła, kleju i wkrętaka. 

Edytowane przez Saturn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie poszło, nałożyliśmy nakrętki na wystające części i przyspawaliśmy dobrze .Niestety żadna nie odkręciła się ,ukręciły się tym razem przy samej krawędzi...Jest pomysł z tulejkami naprawczymi ale wcześniej nawiercone otwory  nie wyszły w osi i teraz dupa. Kolejny pomysł to przewiercić na wylot i dac nakrętki -można ścianka jest przelotowa. Ale otwory wypadają przy samej krawędzi i nie ma jak nałożyć nakrętek...

W OSTATECZNOSCI ,rozwiercić śruby i zalac u spawacza aluminium ,jednak sporo z tym zachodu i nie wiem jak wyjdzie czy scianka sie nie stopi ..  

Na Crovley marine opisano jako m8x35 ,i chyba sie zgadza wziąłem pierwsza lepsza śrubę z pudełka (no chyba ze trafiłem na cala) i dala sie ładnie wkrecic)

Screenshot (1).png

Edytowane przez fredt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przewiercone na fi7,5 ,dojdą śruby M7 i  specjalnie wykonane owalne nakretki ,chyba najszybciej ,Oczywiscie uszczelek nie ma nigdzie ..dojda za 2 tyg ,Polecam wiertła kobaltowe DeWalta,robia swietną robotę

20240827_210733.jpg

Edytowane przez fredt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...