Skocz do zawartości

Mercury 9.8


SpiętyLuzak
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam pytanie, nabyłem łódkę wędkarska z silnikiem Mercury 9.8 z 80 lat, pali dobrze, obroty ma biegi dobrze wchodzą wszystko się kręci ale, chciałem wymienić olej w spodzinie, po odkreceniu spustu okazało się że tam w ogóle nie ma oleju.... Wcisnalem nowy jednak momentalnie wszystko ciurkiem wyleciało przez śrubę napędową. Czy sprawę załatwi serwis spodziny, i czy silnik nie został uszkodzony jeżeli pływał bez oleju.nie czuć oporów na srubie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem na co czekasz... rozkręcaj i sprawdzaj podzespoły. Nikt Ci nie odpowie co się w środku dzieje... licz się z tym, że uszczelnienia są o calowych wymiarach ale nie ma problemu z dostępem. Wymień od razu te pod pompą wody.

I nic na siłę, byś nie narobił szkód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do majówki to w ogóle ciężko będzie cokolwiek zamówić ale i tak nie popływasz więc rozkręcaj i podaj wymiary wałków i gniazd simmeringów. Lepiej wymienić wszystkie i do johnsona zamówiłem z "półki" i silnik pływa... wyszło może z 16zł za wszystko... nawet jeśli po sezonie trzeba by znów wymienić to i tak...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U merkurego to jest lipa bog magazyn w PL jest strasznie ubogi a praktycNie wszystko jest sciagane z zagranicy i 2 tyg oczekiwania. Dodatkowo priorytet to cena tak chora ze dasz rade ogarnac z 2-3 przesylki z innego kraju co oni jedną.

 

Mi poszla uszczelka od trymu i udało sie jakims cudem 18.04 zamowic by byla 26.04 w serwisie. Czekam teraz by zlozyli trym i by wszystko działało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie straszcie kolegi tymi calami ... wyciągnij stary uszczelniacz , zmierz jego grubość , zmierz średnicę wału , zmierz średnice otworu . Zapisz to wszystko na kartce i zanieś do dobrego sklepu z uszczelnieniami . Tam kumaty Pan przewertuje kilka katalogów i znajdzie co trzeba , może nie od ręki ale majątku nie zapłacisz. To naprawdę nie jest wiedza tajemna . Potrzebujesz tylko suwmiarki , wystarczy nawet ta klasyczna ...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasem wystarczy dość prymitywny przyrząd i środek penetrujący ale nie jakieś wd... i tuleja nie jest problemem. Bardziej martwił bym się o wałek wchodzący w wał korbowy silnika czy tam nie złapało na amen. Dlatego uważam, że po sezonie zawsze warto te dwa miejsca rozłożyć oczyścić i zmontować na smar: tuleję - na wodoodporny a wałek na molibdenowy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...