guti66 Opublikowano 26 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2012 Witam. Drodzy koledzy mam problem aby zdemontować spodzine z Mercurym 9.8km. taki sam jak w tym linku: http://www.google.pl/imgres?q=mercury+9.8&um=1&hl=pl&sa=N&biw=1049&bih=632&tbm=isch&tbnid=sTvr-UsUsnyiqM:&imgrefurl=http://archiwumallegro.pl/silnik_doczepny_do_lodzi_mercury_98_km-585075718.html&docid=fYrNFRuPPi-UPM&imgurl=http://www.ryby.szczecin.pl/allegro/mercury98/3.jpg&w=800&h=600&ei=CqLpT6fjEcS0tAbhl5HNDg&zoom=1&iact=hc&vpx=569&vpy=227&dur=627&hovh=194&hovw=259&tx=159&ty=132&sig=112778932260669661380&page=2&tbnh=137&tbnw=195&start=16&ndsp=21&ved=1t:429,r:14,s:16,i:167 Chcialem spuscic stary olej, i wlac nowy, lecz zamiast oleju wyleciał olej z wodą... Wiec stawialem że to jakis simering wewątrz poszedł. wiec odkręcilem dwie trzymające śruby i spodzina schodzi jakies 2-3cm i nie chce sie dalej ruszyc... Blokuje go na 90% na łączeniu wału, w kolumnie. Chcialem zlozyc to z powrotem do kupy, lecz nie da sie bo znowu cos blokuje i wypadalo by rozdzielic spodzine i zobaczyc co w trawie piszczy.. Jestem w czarnej "dziurze" ze tak powiem.. Jak mam sie za to teraz zabrac? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czeburaszka710 Opublikowano 26 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2012 Kolego a cięgno zmiany begów odłączone ? ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
guti66 Opublikowano 26 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2012 A moglbys mi zilustrowac gdzie sie go odkreca? i czy napewno w tym silniku takie cos trzeba zrobic?? Mialem przed tym silnikiem mercurego 6hp i tam nie bylo trzeba ciagna odłaczac specjalnie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czeburaszka710 Opublikowano 26 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2012 http://www.boats.net/parts/search/Merc2/Mercury/9.8%20%282%20CYL.%29%28International%29/0N007788%20THRU%200N055109/Gear%20Shift/parts.html http://www.boats.net/parts/search/Merc2/Mercury/9.8%20%282%20CYL.%29%28International%29/0N007788%20THRU%200N055109/Gear%20Housing%28Driveshaft%29/parts.html tam jak będziesz chciał znajdziesz każdy element , życzę powodzenia . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Johnny_bravo750 Opublikowano 26 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2012 kolego mam nadzieje ze nie masz tego problemu co ja mailem z Mercurym 35km w idealnym stanie niestety przez 8 lat nie był rozbierany i na wielowypuście smarowany co dało efekt zespolenia :( "żadna siła nie rozdzieli co rdza wpierdzieli" http://s1.pokazywarka.pl/i/1167012/367957/img-0043.jpg http://s1.pokazywarka.pl/i/1167012/163957/7.jpg ani dębowe kliny wbijane ani 3l wlane WD 40 do góry nogami, ani ropa nic tego nie rozdzieliło zakończyło się na sprzedaniu silnika ..... a szkoda bo nówka był :( nowy właściciel wycinał 5x5cm rewizyjke i palnikiem grzał wał ze słodziny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
guti66 Opublikowano 27 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2012 czeburaszka710 W jakim sensie mam odblokowac to ciegno?? Na samej górze przy cylindrach? czy gdzies w polowie ? bo mowie odrazu ze w polowie to nie znalazlem nigdzie zadnej śrubki to rozłączenia tego cięgna.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrdronzek Opublikowano 17 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2012 drogi kolego cięgno jest odblokowywane pod gaźnikiem ,jest to pionowy wałek osadzony na dolnej misce przechodzący przez łapę silnika, i są dwie wersje - masz odlane kowadełko w kształcie litery J albo płaskownik przyspawany jeżeli kowadełko to masz w nim bolec który musisz wybić, a jeżeli płaskownik i łącznik =który idzie do prowadnicy to nie ma takiej możliwości żeby ci biegi trzymały wtedy jedyną rzeczą to zapieczone zabespieczenie które się znajduje na samym końcu wałka napędowego poprostu trzeba zbić delikatnie spodzine na dół Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 17 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2012 Jak @piotrdronzek napisał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin.j Opublikowano 24 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2013 witam stary watek ale odpowiem bo bardzo dawno temu sam mikijet pomagał mi z takim samym problemem przy takim samym silniku zapieczony walek w silniku pomogło wyciecie dziury,obrucenie silnika do gory nogami i zalanie penetrolem pozniej kliny na chama i odpalenie silnika na chwile jesli chodzi o biegi to nic nie trzyma u gory silnik działa do dzisiaj spodzina sciagana i smarowana Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.