CEZAR Opublikowano 29 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2015 Witam po dłuższej nieobecności. Właśnie nabyłem drogą kupna silnik Mercury 9,8 THUNDERBOLT IGNITION, nic o nim nie wiem, o konstrukcji, mieszance. Dosłownie nic, nawet z jakiego jest roku, na tabliczce jest jedynie nr 3738288. Silnik kupiłem z zamiarem zainstalowania do pontonu 330 z pompowanym kilem. Na pewno jest ktoś kto miał przyjemność obcowania z czymś takim i pomoże zrozumieć mi to urządzenie. W dodatku ma nie równą pracę na wolnych obrotach, a właściwie to bez gazu lub ssania, od razu gaśnie. Powiedziałbym, że dysza wolnych obrotów zatkana, gdybym widział tam jakąś dyszę. Gaźnik jest właściwie goły bez żadnych śrubek czy widocznych dysz, nawet komora gaźnikowa wygląda na nierozbieralną. Pomóżcie proszę, bo jestem trochę w strachu, że kupiłem jakąś zagadkę kryminalną z którą sam sobie nie poradzę. Serdecznie pozdrawiam i z góry dziękuję. Cezar. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin.j Opublikowano 30 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2015 Pokaż go na zdjęciach, ja posiadam taki 9.8 z 79 roku i ma się dobrze Chodzi jak zegarek i pcha ponton 460, na 3 metrowym fajna zabawka, gaźnik do czyszczenia na pewno mieszanka 1:50 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CEZAR Opublikowano 30 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2015 Witam, to mnie trochę pocieszyłeś, jak na razie sporo wątpliwości. Wprawdzie stan silnika oceniam na "magazynowy" sądząc po lakierze, stanie śruby i wnętrzu pod pokrywą, ale moje wątpliwości budzi fakt, że mój numer i seria (3738288) silnika z tabliczki która znajduje się pomiędzy zaczepami do mocowania silnika, nigdzie nie występuje w katalogach. Nie jestem w stanie ustalić z którego jest roku. Po budowie gaźnika wnioskuję, że to rok 1978, ale mogę się mylić. Mam jeszcze jedno pytanie, a mianowicie, czy można jakoś do niego dołożyć ładowanie akumulatorka. W załączeniu foto jakie udało mi się zrobić w ciemnym garażu. Czy gaźnik posiada dyszę wolnych obrotów i gdzie, czy do czyszczenia mogę go bezpiecznie odkręcić, chodzi o wytrzymałość uszczelek. Na zdjęciu "2" widnieje taki chromowany ozdobny dinks, może wiesz co to jest? Na koniec pytanie jak z dostępnością części? Pozdrawiam Cezar. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin.j Opublikowano 30 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2015 U mnie jest ładowanie przy świecach jest regulator taki jak na zdjęciach, porównaj gazniki czy takie same,Wirnik wody do dostania bez problemów 60 zeta,warto ściągnąć spodzinę i ocenić stan wirnika To samo zrób ze srubą i nasmaruj frez Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CEZAR Opublikowano 30 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2015 Niestety gaźniki są nieco inne, a mechanik z którym rozmawiałem o dołożeniu ładowania powiedział,że koszt takiej operacji to 1000-1500 zł. więc gra nie warta świeczki. W dodatku powiedział, że on i tak by się tego nie podjął ponieważ jest wychowany na nowszych konstrukcjach i żadne kombinacje go nie interesują. Jutro zdejmuje gaźnik i próbuje czyścić, spróbuje odkręcić spodzine i zajrzeć do pompy. Czytałem, że z tym mogą być nie lada problemy. A przy okazji czy spodzina jest mocowana na dwóch śrubach? Czym najlepiej smarować wielokliny żeby potem łatwo schodziły? Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin.j Opublikowano 30 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2015 z przodu jest nakrętka i od dołu nad śrubą napędową śruba przykręcona przez blaszkę ,jak będziesz sciągał to ustaw na luz i nie kręć wałkiem od biegów nie ma tam zabezpieczenia do odkręcenia wałek jest zafrezowany może być różnica więc uważaj zerkłem na twoje zdjęcie i chyba twój jest starszy od mojego przynajmniej tak mi się zdaje po czapie posmarować smarem wodoodpornym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CEZAR Opublikowano 7 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2015 Witam. Czy mógłbyś podać namiary gdzie kupujesz wirnik pompy wody. W moim średnica wałka to 11 mm. a w Raksie podają 11,6 mm. i nie wiem czy będzie pasowało? Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 7 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2015 Np tu: http://forum-motorowodne.pl/serwisy-motorowodne/polecam-serwis-motorowodny-speedmax-krakow/ http://forum-motorowodne.pl/serwisy-motorowodne/best-boats-service-mercury-mercruiser-volvo-penta-vetus/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 7 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2015 ,,... Po budowie gaźnika wnioskuję, że to rok 1978,..."- te silniki były produkowanew latach 1979-86 z taką numeracją: Merkury 9.8 (2s) 1979 1980 1981 1982 US US US US 5206550 5541280 5541280 5965263 1983 1984 1985 1986 US US US BELG BELG 6263906 6438338 6620196 9418306 09445986 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin.j Opublikowano 7 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2015 U mnie jest wirnik 11,6 taki kupiłem w raksie i pasuje ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin.j Opublikowano 7 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2015 http://www.boatshop.pl/wirniki-pompy-wody-mercury-mariner/wirnik-mercury-cef500314,1939.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CEZAR Opublikowano 7 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2015 Witam. Dzięki za namiary w rezultacie zakupiłem w RAKSA. mikijet bardzo bym chciał aby ten silnik był młodszy niż jest w rzeczywistości. Z mojego śledztwa wynika niezbicie, że jest to 1973 rok. Dzwonię do różnych firm zajmujących się handlem częściami, tak żeby się zorientować jaka jest dostępność i wychodzi mi że kiepska. Tak naprawdę pozostaje EBEY i to z obszaru USA lub Kanady. Pozostaje jeszcze wiara w niezawodność konstrukcji, ale z doświadczenia wiem, że to jest złudne. Najlepiej jest znać jakieś dostępne i w miarę tanie źródło. Dlatego próbuję rozpytywać tu i tam, jak na razie z marnym skutkiem. Może podpowiecie jakie są słabe punkty tych silników, na co zwracać szczególną uwagę? Pozdrawiam Cezar. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 7 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2015 Musisz szukać nie 9.8 tylko 110. https://www.mercruiserparts.com/selectSerailRange.asp?doc_nbr=110 http://www.boats.net/parts/search/Merc2/Mercury/110/3263263%20THRU%203795657/parts.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CEZAR Opublikowano 10 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2015 Witam serdecznie. mikijet -dzięki za stronki z jednej już korzystałem, niestety potwierdza się wiek silniczka -41 lat. Pompka wody zrobiona, silnik odpalony i o dziwo wcale ładnie się trzęsie, jak na dwu-suwa . Mam tylko pytanie dotyczące oleju do mieszanki, mieszam w stosunku 1:50, tak podpowiedział mi kolega marcin.j, zauważyłem że spora ilość tego oleju jest wyrzucana ze spalinami, ja w YAMAHA 55 KM mieszam 1:100 i mniej kopci. Może więc 50:1 to trochę za bogato. Dodam że użyłem oleju MOBIL EXTRA 2T półsyntetyk, może więc tu leży problem? Pomóżcie bo sezon już tuż. Pozdrawiam Cezar. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 10 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2015 1:50 A jak wypluwa mieszankę to może coś nie tak z pracą jednego cylindra. A może musi się pozbyć nazbieranej emulsji podczas kręcenia bez uruchamiania? Przegoń go pod obciążeniem i wyreguluj tak jak w książce nakazują. przydatna stronka: http://www.maxrules.com/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CEZAR Opublikowano 10 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2015 To najpierw go przegonie, ale dopiero na wodzie, obecnie jak mu wrzucę bieg to mi całą wodę z beczki wychlapuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CEZAR Opublikowano 10 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2015 Już wiem co jest przyczyną wyrzucania oleju, po prostu jedna świeca padła. Widzę, że tu i świece jakieś kosmiczne (V40FFK). Ciekawe czy można je zastąpić czymś bardziej dostępnym? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CEZAR Opublikowano 14 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2015 Witam. Niestety zmieniłem świece ale iskra się nie pojawiła. Obawiam się że to coś więcej. Niestety nie wiem jak dalej postępować, gdzie i jak szukać usterki. Wymiana podzespołów tylko w ostateczności, ponieważ trudno cokolwiek kupić, a i ceny z kosmosu. Wiadomo jak trzeba to trzeba, ale dobrze wiedzieć co tam się zadziało. Moje pytanie i prośba, -jak szukać? Może są jakieś sposoby by ktoś taki jak ja, czyli mało obeznany, mógł coś ustalić, zanim zacznę wydawać na prawo i lewo. Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc. Cezar. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 15 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2015 Trochę kiepski śledczy z Ciebie Na podanej przeze mnie stronce stoi wyraźnie : HP YEAR MODEL TYPE * US SERIAL # NUMBER RANGE 9.8 1973 M 3482753 - 3795657 Zajrzyj tam. Jest dużo ciekawych rzeczy i manuali do starych klasyków USA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CEZAR Opublikowano 15 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2015 Witam. Tak wyraźnie widać, że to jest 1973 rok. Niestety to nie wyjaśnia braku iskry, proponowane prze Ciebie strony są w języku który jest dla mnie obcy, jestem starej daty i ogromną trudność sprawia mi poruszanie się po tych stronach. Dzięki bardzo za pomoc, chyba będę musiał oddać temat w ręce fachowców, choć jest niewielu którzy chcą się dotykać do MERCUREGO w dodatku z taką datą narodzin. Pozdrawiam Cezar. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raczekp1 Opublikowano 15 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2015 mam takiego rozkręconego ale z 1.5 tyg zleci zanim bede go składał. po tym czasie pogadamy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CEZAR Opublikowano 16 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2015 Czekam niecierpliwie. Pozdrawiam Cezar. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CEZAR Opublikowano 16 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2015 Witam. Już po bólu. Wymieniona cewka i silniczek mruczy jak silniczek. Przy okazji zmierzono ciśnienie w cylindrach i o dziwo 2x 9, to chyba sporo jak na 42 lata. Jeszcze raz dziękuję za rady, polecam się na przyszłość. Pozdrawiam Cezar. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CEZAR Opublikowano 8 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2015 Witam, moja radość okazała się przedwczesna. Niestety po przepłynięciu kilku kilometrów, znowu przestał palić na jednym cylindrze i kolejna wymiana cewki i iskra wróciła. Tylko co może powodować takie palenie cewki, dodam, że zawsze uszkadza tą samą cewkę. Już przestaje mnie to bawić, bo cewki przecież nie leżą na ulicy. Pomóżcie proszę, może ktoś z Was miał podobne doświadczenia. Pozdrawiam Cezar. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raczekp1 Opublikowano 18 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2015 tez spotkałem taki problem ze znikajaca iskrą. czy mozesz wrzucic foto jak podłanczałes cewki z modułu? cewki maja na odwrocie taka linke która ma stykac sie z masa bloku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.