Skocz do zawartości

Mercury 9,8 THUNDERBOLT IGNITION


CEZAR
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam po dłuższej nieobecności. Właśnie nabyłem drogą kupna silnik Mercury 9,8 THUNDERBOLT IGNITION, nic o nim nie wiem, o konstrukcji, mieszance. Dosłownie nic, nawet z jakiego jest roku, na tabliczce jest jedynie nr 3738288. Silnik kupiłem z zamiarem zainstalowania do pontonu 330 z pompowanym kilem.

Na pewno jest ktoś kto miał przyjemność obcowania z czymś takim i pomoże zrozumieć mi to urządzenie. W dodatku ma nie równą pracę na wolnych obrotach, a właściwie to bez gazu lub ssania, od razu gaśnie. Powiedziałbym, że dysza wolnych obrotów zatkana, gdybym widział tam jakąś dyszę. Gaźnik jest właściwie goły bez żadnych śrubek czy widocznych dysz, nawet komora gaźnikowa wygląda na nierozbieralną.

Pomóżcie proszę, bo jestem trochę w strachu, że kupiłem jakąś zagadkę kryminalną z którą sam sobie nie poradzę.

Serdecznie pozdrawiam i z góry dziękuję.

Cezar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, to mnie trochę pocieszyłeś, jak na razie sporo wątpliwości. Wprawdzie stan silnika oceniam na "magazynowy" sądząc po lakierze, stanie śruby i wnętrzu pod pokrywą, ale moje wątpliwości budzi fakt, że mój numer i seria (3738288) silnika z tabliczki która znajduje się pomiędzy zaczepami do mocowania silnika, nigdzie nie występuje w katalogach. Nie jestem w stanie ustalić z którego jest roku. Po budowie gaźnika wnioskuję, że to rok 1978, ale mogę się mylić.

Mam jeszcze jedno pytanie, a mianowicie, czy można jakoś do niego dołożyć ładowanie akumulatorka.

W załączeniu foto jakie udało mi się zrobić w ciemnym garażu.

Czy gaźnik posiada dyszę wolnych obrotów i gdzie, czy do czyszczenia mogę go bezpiecznie odkręcić, chodzi o wytrzymałość uszczelek. Na zdjęciu "2" widnieje taki chromowany ozdobny dinks, może wiesz co to jest?

Na koniec pytanie jak z dostępnością części?

Pozdrawiam Cezar.

1.JPG.9318f291092c9b49a5ff342fcd5bef80.JPG

2.jpg.c839e2081c2fff719338aad186c6c2ea.jpg

3.jpg.c7ea9e039777aff319cd82d64f7feb7b.jpg

4.jpg.d56bcb639a9a6530798ed36ab8829905.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety gaźniki są nieco inne, a mechanik z którym rozmawiałem o dołożeniu ładowania powiedział,że koszt takiej operacji to 1000-1500 zł. więc gra nie warta świeczki. W dodatku powiedział, że on i tak by się tego nie podjął ponieważ jest wychowany na nowszych konstrukcjach i żadne kombinacje go nie interesują.

Jutro zdejmuje gaźnik i próbuje czyścić, spróbuje odkręcić spodzine i zajrzeć do pompy. Czytałem, że z tym mogą być nie lada problemy. A przy okazji czy spodzina jest mocowana na dwóch śrubach? Czym najlepiej smarować wielokliny żeby potem łatwo schodziły?

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z przodu jest nakrętka i od dołu nad śrubą napędową śruba przykręcona przez blaszkę ,jak będziesz sciągał to ustaw na luz i nie kręć wałkiem od biegów nie ma tam zabezpieczenia do odkręcenia wałek jest zafrezowany może być różnica więc uważaj

zerkłem na twoje zdjęcie i chyba twój jest starszy od mojego przynajmniej tak mi się zdaje po czapie

posmarować smarem wodoodpornym

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

,,... Po budowie gaźnika wnioskuję, że to rok 1978,..."- te silniki były produkowanew latach 1979-86 z taką numeracją:

Merkury  9.8 (2s)

              1979        1980      1981                  1982

              US            US          US                    US

            5206550  5541280 5541280            5965263

              1983        1984          1985                            1986

                US          US        US          BELG              BELG

            6263906  6438338 6620196  9418306            09445986

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Dzięki za namiary w rezultacie zakupiłem w RAKSA.

mikijet bardzo bym chciał aby ten silnik był młodszy niż jest w rzeczywistości. Z mojego śledztwa wynika niezbicie, że jest to 1973 rok.

Dzwonię do różnych firm zajmujących się handlem częściami, tak żeby się zorientować jaka jest dostępność i wychodzi mi że kiepska. Tak naprawdę pozostaje EBEY  i to z  obszaru USA lub Kanady. Pozostaje jeszcze wiara w niezawodność konstrukcji, ale z doświadczenia wiem, że to jest złudne. Najlepiej jest znać jakieś dostępne i w miarę tanie źródło. Dlatego próbuję rozpytywać tu i tam, jak na razie z marnym skutkiem.

Może podpowiecie jakie są słabe punkty tych silników, na co zwracać szczególną uwagę?

Pozdrawiam Cezar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie.

mikijet -dzięki za stronki z jednej już korzystałem, niestety potwierdza się wiek silniczka -41 lat.

Pompka wody zrobiona, silnik odpalony i o dziwo wcale ładnie się trzęsie, jak na dwu-suwa .

Mam tylko pytanie dotyczące oleju do mieszanki, mieszam w stosunku 1:50, tak podpowiedział mi kolega marcin.j, zauważyłem że spora ilość tego oleju jest wyrzucana ze spalinami, ja w YAMAHA 55 KM mieszam 1:100 i mniej kopci. Może więc 50:1 to trochę za bogato. Dodam że użyłem oleju MOBIL EXTRA 2T półsyntetyk, może więc tu leży problem?

Pomóżcie bo sezon już tuż.

Pozdrawiam Cezar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Niestety zmieniłem świece ale iskra się nie pojawiła. Obawiam się że to coś więcej. Niestety nie wiem jak dalej postępować, gdzie i jak szukać usterki. Wymiana podzespołów tylko w ostateczności, ponieważ trudno cokolwiek kupić, a i ceny z kosmosu.

Wiadomo jak trzeba to trzeba, ale dobrze wiedzieć co tam się zadziało.

Moje pytanie i prośba, -jak szukać? Może są jakieś sposoby by ktoś taki jak ja, czyli mało obeznany, mógł coś ustalić, zanim zacznę wydawać na prawo i lewo.

Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.

Cezar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę kiepski śledczy z Ciebie

Na podanej przeze mnie stronce stoi wyraźnie :

HP YEAR MODEL TYPE *          US SERIAL # NUMBER RANGE

9.8 1973     M                               3482753 - 3795657

 

Zajrzyj tam. Jest dużo ciekawych rzeczy i manuali do starych klasyków USA

 

Schowek01.jpg.a8dfeef115830d9195196a95b8a542d1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Tak wyraźnie widać, że to jest 1973 rok. Niestety to nie wyjaśnia braku iskry, proponowane prze Ciebie strony są w języku który jest dla mnie obcy, jestem starej daty i ogromną trudność sprawia mi poruszanie się po tych stronach. Dzięki bardzo za pomoc, chyba będę musiał oddać temat w ręce fachowców, choć jest niewielu którzy chcą się dotykać do MERCUREGO w dodatku z taką datą narodzin.

Pozdrawiam Cezar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam, moja radość okazała się przedwczesna. Niestety po przepłynięciu kilku kilometrów, znowu przestał palić na jednym cylindrze i kolejna wymiana cewki i iskra wróciła. Tylko co może powodować takie palenie cewki, dodam, że zawsze uszkadza tą samą cewkę. Już przestaje mnie to bawić, bo cewki przecież nie leżą na ulicy.

Pomóżcie proszę, może ktoś z Was miał podobne doświadczenia.

Pozdrawiam Cezar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...