Skocz do zawartości

Mercury czy warto


ADAM 12
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam szanownych Kolegów.

Mm kilka pytań odnośnie silnika Mercury 25 oraz 40 km.Czy warto kupić taki silnik.Jestem szczęśliwym posiadaczem Fletchera Bravo,pływam z Yamahą 25km w 2-takcie. W dwie osoby+graty wędkarskie powiedzmy wychodzi w lekki ślizg,ciekawe ile koników zostało z tych fabrycznych.Nadszedł czas na zmianę.Myślałem o Mercurym 25 ale 40 chyba będzie lepsza do mojej łajbki.Ciekawi mnie żywotność takiego silnika.Czy są awaryjne,myślę o zakupie silnika z wtryskiem EFI.Jakie są wady takiego rozwiązania bo o zaletach już się naczytałem.Co z rozrządem jakie są interwały wymiany,Czy łatwy jest rozruch zimnego silnika w niskich temperaturach(około 0)Może ktoś z Kolegów ma doświadczenie z takim silnikiem.Będę wdzięczny za pomoc.

Pozdrawiam Adam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie są wady takiego rozwiązania bo o zaletach już się naczytałem.

 

jeśli się przesiądziesz z 2-takta 25KM na 4 suw 25KM to nie spodziewaj się rewelacji i abyś zrobił krok na przód polecam Ci ten 40KM

 

główne wady takiego silnika(EFI), to elektronika, czasami konieczność korzystania z autoryzowanych serwisów i ich oprogramowania diagnostycznego. Problemy z elektroniką najczęściej się objawiają w dłuższym okresie czasowym. Wtrysk paliwa jest bardziej złożony od gaźnika i do pracy wymaga dodatkowych sensorów, wtryskiwaczy, itd...  Przykład za 15lat. może się okazać, że padnie moduł EFI, dostępność tego komputerka na rynku silników używanych będzie znikoma, a nowy ECU (jeśli będzie dostępny) będzie kosztował więcej, niż taki silnik używany sprawny.

sensory, czujniki, wtryskiwacze nie są urządzeniami wiecznymi.

 

żywotność około 1000 godzin, uzależniona od sposobu eksploatacji oraz obsługi serwisowej.

 

silnik na wtrysku łatwiej się uruchamia niż na gaźniku, warto poczytać instrukcję czy producent dla silnika pracującego w niższych temperaturach nie zaleca trochę innej klasy oleju.

 

system wtrysku nie wpływa na trwałość układu rozrządu, serwis wszystko wedle instrukcji.

 

polecam ściągnąć sobie instrukcję do Mercurego.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...