ADAM 12 Opublikowano 28 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2012 Witam szanownych Kolegów. Mm kilka pytań odnośnie silnika Mercury 25 oraz 40 km.Czy warto kupić taki silnik.Jestem szczęśliwym posiadaczem Fletchera Bravo,pływam z Yamahą 25km w 2-takcie. W dwie osoby+graty wędkarskie powiedzmy wychodzi w lekki ślizg,ciekawe ile koników zostało z tych fabrycznych.Nadszedł czas na zmianę.Myślałem o Mercurym 25 ale 40 chyba będzie lepsza do mojej łajbki.Ciekawi mnie żywotność takiego silnika.Czy są awaryjne,myślę o zakupie silnika z wtryskiem EFI.Jakie są wady takiego rozwiązania bo o zaletach już się naczytałem.Co z rozrządem jakie są interwały wymiany,Czy łatwy jest rozruch zimnego silnika w niskich temperaturach(około 0)Może ktoś z Kolegów ma doświadczenie z takim silnikiem.Będę wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam Adam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czeburaszka710 Opublikowano 28 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2012 Rozruch zimnego silnika w 4t nie stwarza problemów ( pod warunkiem że wszystko działa ) a tym bardziej na wtrysku . Merkury dobra firma i dobre motorki robią . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mzalewski Opublikowano 29 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2012 Jakie są wady takiego rozwiązania bo o zaletach już się naczytałem. jeśli się przesiądziesz z 2-takta 25KM na 4 suw 25KM to nie spodziewaj się rewelacji i abyś zrobił krok na przód polecam Ci ten 40KM główne wady takiego silnika(EFI), to elektronika, czasami konieczność korzystania z autoryzowanych serwisów i ich oprogramowania diagnostycznego. Problemy z elektroniką najczęściej się objawiają w dłuższym okresie czasowym. Wtrysk paliwa jest bardziej złożony od gaźnika i do pracy wymaga dodatkowych sensorów, wtryskiwaczy, itd... Przykład za 15lat. może się okazać, że padnie moduł EFI, dostępność tego komputerka na rynku silników używanych będzie znikoma, a nowy ECU (jeśli będzie dostępny) będzie kosztował więcej, niż taki silnik używany sprawny. sensory, czujniki, wtryskiwacze nie są urządzeniami wiecznymi. żywotność około 1000 godzin, uzależniona od sposobu eksploatacji oraz obsługi serwisowej. silnik na wtrysku łatwiej się uruchamia niż na gaźniku, warto poczytać instrukcję czy producent dla silnika pracującego w niższych temperaturach nie zaleca trochę innej klasy oleju. system wtrysku nie wpływa na trwałość układu rozrządu, serwis wszystko wedle instrukcji. polecam ściągnąć sobie instrukcję do Mercurego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.