Skocz do zawartości

Mercury F50, ELPT, 2000r - regulator napięcia


carramba
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Objaw następujący, napięcie ładowania wynosi 17V ! Na szczęście dopłynąłem i nic się nie spaliło. Niestety nie dysponuję manualem ani schematem instalacji do tego modelu silnika żeby pomierzyć rezystancję regulatora i ew. cewki (może ktoś jest w posiadaniu  :P )

Model regulatora to SH640C-13 i posiada 6 przewodów, cos nie mogę załadować zdjęcia. Czy jest szansa dobrać jakiś zamiennik

tego regulatora ?

[/img]

regulator.thumb.jpg.d6b685400dc8d0d1d23c48076d47fbe9.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Battery Charging System Troubleshooting

CAUTION

The charging system may be damaged by:

1) reversed battery cables,

2) running the

engine with battery cables disconnected and stator leads connected to rectifier,

3) an open circuit, such as a broken wire or loose connection.

 

A fault in the battery charging system usually will cause the battery to become undercharged. Check battery electrolyte level, and charge battery.

If battery will NOT accept a satisfactory charge, replace battery.

If battery accepts a satisfactory charge, determine the cause of the charging system problem as follows.

 

1. Check for correct battery polarity [RED cable to POSITIVE (+) battery terminal]. If polarity was incorrect, check for damaged regulator/rectifier. See “REGULATOR/RECTIFIER DIODE TEST”.

2. Check for loose or corroded battery connections.

3. Visually inspect wiring between stator and battery for cuts, chafing; and disconnected,

loose or corroded connection.

4. Excessive electrical load (from too many accessories) will cause battery to run down.

If visual inspection determines that battery connections and wiring are OK, perform the following stator and regulator/rectifier tests.

 

Schowek02.thumb.jpg.1fb96e6e0c52fa4b8d611a69b90d1537.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na sam początek ja bym podmienił akumulator i pomierzył na nim napięcie i posprawdzał bym połączenie kabli . Najczęściej jak uwala się regulator to jest brak ładowania . Dzięki uprzejmości kolegi @mikijet masz schemat i opis , nic więcej do diagnozy nie potrzeba .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomiary wykonane, pomiar rezystancji cewki dał wynik książkowy, natomiast test diód miernikiem dał wartości mocno poza tolerancją. Regulator na pewno do wymiany. Przewody + i  - wszystko OK, wychodzące z cewki i z regulatora również OK, wszystkie połączenia w silniku bez zarzutu. Akumulator po tym pływaniu gdzie był doładowany 17 Voltami trzyma napięcię 12,6V.

Jeszcze zostanie mi przegląd wiązki ,,Harnes conector''(stacyjka, obrotomierz), tam przepinałem przewody bo zainstalowałem 1 multizegar zamiast ori obrotomierza i prędkościomierza Mercury. Udało się zdobyć regulator z Yamahy F50 ten sam model, jedynie ma inne oznaczenie .Mercury jest SH640C-13 a Yamaha SH640B-13. Wie ktoś co oznacza C i B ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam woltomierz w zegarach, radio które mam zamontowane także ma funkcję podglądu napięcia no i oczywiście miernikiem na klemach. Mówimy oczywiście o napięciu ładowania. Zanim założę nowy regulator i odpalę silnik to tak jak pisałem przegląd instalacji pod kokpitem, tam ingerowałem przez zimę
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...