carramba Opublikowano 10 Maja 2021 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2021 Witam, Objaw następujący, napięcie ładowania wynosi 17V ! Na szczęście dopłynąłem i nic się nie spaliło. Niestety nie dysponuję manualem ani schematem instalacji do tego modelu silnika żeby pomierzyć rezystancję regulatora i ew. cewki (może ktoś jest w posiadaniu :P ) Model regulatora to SH640C-13 i posiada 6 przewodów, cos nie mogę załadować zdjęcia. Czy jest szansa dobrać jakiś zamiennik tego regulatora ? [/img] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 11 Maja 2021 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2021 Battery Charging System Troubleshooting CAUTION The charging system may be damaged by: 1) reversed battery cables, 2) running the engine with battery cables disconnected and stator leads connected to rectifier, 3) an open circuit, such as a broken wire or loose connection. A fault in the battery charging system usually will cause the battery to become undercharged. Check battery electrolyte level, and charge battery. If battery will NOT accept a satisfactory charge, replace battery. If battery accepts a satisfactory charge, determine the cause of the charging system problem as follows. 1. Check for correct battery polarity [RED cable to POSITIVE (+) battery terminal]. If polarity was incorrect, check for damaged regulator/rectifier. See “REGULATOR/RECTIFIER DIODE TEST”. 2. Check for loose or corroded battery connections. 3. Visually inspect wiring between stator and battery for cuts, chafing; and disconnected, loose or corroded connection. 4. Excessive electrical load (from too many accessories) will cause battery to run down. If visual inspection determines that battery connections and wiring are OK, perform the following stator and regulator/rectifier tests. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carramba Opublikowano 11 Maja 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2021 Dziękuję mikijet. Udało mi się wynaleźć także w necie instrukcję z Mercury Bigfoot F40-50 ze schematem. Jutro zabieram sie do pomiarów. [/img] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czeburaszka710 Opublikowano 12 Maja 2021 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2021 Na sam początek ja bym podmienił akumulator i pomierzył na nim napięcie i posprawdzał bym połączenie kabli . Najczęściej jak uwala się regulator to jest brak ładowania . Dzięki uprzejmości kolegi @mikijet masz schemat i opis , nic więcej do diagnozy nie potrzeba . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carramba Opublikowano 12 Maja 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2021 Pomiary wykonane, pomiar rezystancji cewki dał wynik książkowy, natomiast test diód miernikiem dał wartości mocno poza tolerancją. Regulator na pewno do wymiany. Przewody + i - wszystko OK, wychodzące z cewki i z regulatora również OK, wszystkie połączenia w silniku bez zarzutu. Akumulator po tym pływaniu gdzie był doładowany 17 Voltami trzyma napięcię 12,6V. Jeszcze zostanie mi przegląd wiązki ,,Harnes conector''(stacyjka, obrotomierz), tam przepinałem przewody bo zainstalowałem 1 multizegar zamiast ori obrotomierza i prędkościomierza Mercury. Udało się zdobyć regulator z Yamahy F50 ten sam model, jedynie ma inne oznaczenie .Mercury jest SH640C-13 a Yamaha SH640B-13. Wie ktoś co oznacza C i B ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 13 Maja 2021 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2021 A jak mierzysz to napięcie ładowania? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carramba Opublikowano 13 Maja 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2021 Mam woltomierz w zegarach, radio które mam zamontowane także ma funkcję podglądu napięcia no i oczywiście miernikiem na klemach. Mówimy oczywiście o napięciu ładowania. Zanim założę nowy regulator i odpalę silnik to tak jak pisałem przegląd instalacji pod kokpitem, tam ingerowałem przez zimę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 13 Maja 2021 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2021 A stosujesz się do tego: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carramba Opublikowano 13 Maja 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2021 Nie nie sprawdzałem na odpalonym teraz ale już z pomiaru oporności oraz pomiaru diód wychodzi że regulator walnięty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carramba Opublikowano 14 Maja 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2021 W instalacji wszystko OK. Przyszedł drugi regulator, założyłem, odpaliłem, napięcie ładowania 14,6V :) Dzięki za wskazówki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sosnapol Opublikowano 19 Lipca 2022 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2022 Cześć mam dokładnie takie same objawy w moim Mercury niestety nigdzie nie mogę znaleźć takiego regulatora gdzie udało Ci się kupić pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.