Marinero93 Opublikowano 15 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2021 Dzien dobry, Z gory przepraszam za brak polskich znakow. Mam problem z silnikiem Mercury Mariner 60HP, a mianowicie z biegami. Zmiana biegu na przod, wstecz wymaga uzycia bardzo duzej sily. Linka i dzwigna po odlaczeniu od mechanizmu chodzi bardzo lekko. Podejrzewalem przekladnie, wiec zdjalem dolna czesc, trzpien do zmiany biegu chodzi lekko. Mimo to sprawdzilem przekladnie, wszystko ok, normalne slady zuzycia. Po podlaczeniu linki, przy probie zmiany biegu ( bez dolnej stopy) nadal bylo tak samo ciezko wiec podejrzewam i w sumie to ostatnia rzecz, element trzpienia pomiedzy dolna stopa a dzwigniami w silniku. Znajduje sie on w srodku tulei na ktorej obraca sie silnik. Czy jest jakis magiczny sposob zeby to bardziej gladko chodzilo czy musze zdjac silnik zeby sie dostac do tego trzpienia? Przepraszam za nieprecyzyjne slownictwo. Zdjecie jest z innego manuala ale dokladnie przedstawia miejsce przez ktore przebiega ten trzpien. Jak tez patrzylem w silniku to mialem wrazenie ze dochodzi on do samego bloku silnika czego do konca nie rozumiem. Dziekuje za pomoc. edit musti - poprawiłem link do zdjęcia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 15 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2021 Cięgła nie są zamienione? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marinero93 Opublikowano 16 Czerwca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2021 Sprawdzilem, ciegna sa ok. zdjecie z innego manuala ale pokazuje dokladnie ten element ktory sie bardzo ciezko rusza. Duza sile musze uzyc zeby poruszyc te dzwignie, a bez linki, sama reka to moge zapomniec. Oczywiscie przy zdjetej dolnej czesci. Co tam moze stawiac taki duzy opor jesli z tego co widze to jest tam sam trzpien. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marinero93 Opublikowano 17 Czerwca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2021 Może komuś się przyda na przyszłość. Ten element nie ma żadnych punktów smarnych, jedyna możliwość jego demontażu to najpierw demontaż bloku silnika. Temat do zamknięcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.