grześ19 Opublikowano 15 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2013 Witam. Posiadam silnik zaburtowy mercury o mocy 6 km, dwusuwowy. Silnik jest dość stary jednakże stosunkowo mało używany. Silnik nie posiada mieszalnika ( paliwo + olej ).Jakiś czas tmu po przyjeździe z wody pojawił się problem z silnikiem. Zapala od 1 szarpnięcia, i pracuje w zależości czy jest na biegu to ok 1,5 min, a na luzie ok 3 min i gaśnie. Doszedłęm do wniosku żeproblemem jest brak paliwa. Jeżeli zbiornik stoi powyżej silnika lub jeżei stoi niżej co jakiś czas nacisnę popmkę silnik działa. Gaźnik wyczyściłem, linię paliwową też sprawdziłem i jest szczelna. Gaźnik czyściłem. Co to może być bo już nie wiem jak mam się za to zabrać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stercik Opublikowano 15 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2013 Z tego co napisałeś wynika że padła pompka paliwa . Na silniku w linii paliwowej znajduje się membranowa pompa paliwa zasilana przez otworek zmianami ciśnienia w skrzyni korbowej . Znajdź , zajrzyj , zreanimuj ;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 15 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2013 Na początek sprawdź czy odpowietrzenie zbiornika paliwa jest OK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grześ19 Opublikowano 15 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2013 Odpowietrzenie jest ok, korek też zdejmowałem. Jako linię paliwową należy uważać wszystko od zbiornika, przez gruszke do pompowania po złączkę paliwa, tak? Założyłem całą linie paliwową id innego silnika 8km na której tamten silnik chodził dobrze zmieniając tylko wtyczkę do silnika i problem nie ustąpił. Sterciek napisałeś że "na silniku w linii paliwowej", czyli na silniku czy w linii paliwowej? Jeżeli linia paliwowa jest ok, to w gaźniku jest ta pompka? ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stercik Opublikowano 16 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2013 Przez linię paliwową rozumiem wszystko od zbiornika po gaźnik . Prześledź jak wędruje paliwo od szybkozłączki do gaźnika a na silniku znajdziesz przykręcone pudełeczko z opisanym wlotem(in) i wylotem(out) paliwa (tak miałem we wszystkich dwusuwowych Yamahach) . To jest właśnie ta pompka o której mówimy . Pewnie tam coś umarło . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMRIDER Opublikowano 16 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2013 Miałem podobny objaw w 2 suwie 90hp. Zasysało gruszkę na maxa przy pełnym gazie i po 2 minutach zwalniał. Wymieniłem 2 gruszki i w każdej to samo. Wyszło że jak zbiornik leżał wyżej pod kątem było ok jak na zakręcie zsunął się na środek około 10 cm niżej już nie dało rady pobierać paliwa;/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Romualdowidelco Opublikowano 16 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2013 @Tom1987 może membrana w pompce sparciała i silnik zaciągał odrobinę paliwa "poza" pompą? @grześ19 masz ewidntnie problem z pompą paliwa. Musisz rozebrać i obejrzeć, może się tylko przytkała. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.