MarioKołobrzeg Opublikowano 23 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2014 Witam Zanim mnie ktoś zgani, że nie czytałem całego forum, że już było 100 podobnych wątków, to chciałbym tylko powiedzieć że jestem pierwszy raz tutaj i potrzebuje porady. Otóż posiadam motorówke Fletrcher Arrow Sport 150 4.6 m, silnik jak w temacie Mercury Thunderbolt 50 KM na długiej stopie. Problem wygląda tak, że silnik nie daje prędkości , łódka nie wchodzi w ślizg, wydaje się jakby silnik mielił wode. Biore pod uwagę że może być to śruba, ale poprzedni właściciel jeździł na tym silniku i tej śrubie ciągając narciarzy, zresztą był testowany na jego łodzi. Nie mam więc pojęcia w czym rzecz, może to być związane ze złym ustawianiem manetki ? (linki), Zastanawiałem się też czy przyczyna moze leżeć w zbyt płytkiej wodzie - pływam na jeziorze Resko, głebokość średnia 1.3 m. Z góry dziękuje za informacje Foto http://s6.ifotos.pl/img/2014-06-2_ewppaaw.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czeburaszka710 Opublikowano 23 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2014 To że u przedniego właściciela chodził nie znaczy że na tak płytkiej wodzie nawet przy pierwszym odejściu od brzegu nie zerwałeś tuleję w śrubie , rozumiem że byłeś po probie pływania i demontażu silnika z jego łódki , inaczej wszystko może być jeszcze bardziej prozaiczne ::) , podaj max obroty na jakie wchodzi silnik . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarioKołobrzeg Opublikowano 24 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2014 Nie mam obrotomierza niestety, wczesniej był testowany wszystko śmigało jak należy. Dzisiaj probowaliśmy go wyregulować gazie. Zachowuje się tak że na maxymalnym gazie silnik wyje jak szalony a prędkości taka sama jak na minimalnym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czeburaszka710 Opublikowano 24 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2014 Tuleja gumowo-metalowa w śrubie to taki bezpiecznik , jak uderzysz w przeszkodę lub zaryjesz w piasku to ma zerwać się owa tulejka a nie wyłamać tryby w reduktorze czy skręcić wał . Jak masz obroty , normalnie wskakuję bieg to za wiele do dedukcji nie zostało ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarioKołobrzeg Opublikowano 25 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2014 bardzo dziękuje za informacje. Dzisiaj śruba zdemontowana i faktycznie tuleja. Chciałbym zapytać jeszcze może ktoś wie jaka jest różnica długości miedzy stopą krótką a długą w tym silniku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czeburaszka710 Opublikowano 25 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2014 Kolego jeżeli pierwsze pytanie zrozumiałe , to tera lekko przeginasz ::) , wyszukiwarka chyba działa ? stopa typu "S" 15" -381mm stopa typu "L" 20" -510mm stopa typu "XL" 25" -635mm Uprzedzając następne pytanie , prawidłowy montaż silnika oznacza w większości przypadków że płyta antykawitacyjana 1,5-2cm poniżej dna , 1500190 razy o tym pisano na naszym forum też :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darwin Opublikowano 18 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2015 Witam, Mam problem z w/w silnikiem: Niedawno kupilem moja pierwsza motorowke i silnik mimo iz wkreca sie na obroty nie daje szybkosci. Identyczna sytuacja opisana jest tutaj: http://forum-motorowodne.pl/mercury-mariner-force/mercury-thunderbolt-500-50km/msg42953/#msg42953 Zeby bylo smieszniej to dokladnie ta sama motorowka co widnieje w stopce kolegi "MarioKołobrzeg" - on ja sprzedal gdzieś do Poznania a ja kupilem ja w Poznaniu. Czy wiecie moze kto w Szczecinie lub okolicach moze cos takiego naprawic? Jak narazie to odbiłem sie od przynajmniej 5 mechanikow ktorzy skierowali mnie do najblizszego muzeum... Silnik prawie nowy - 47 lat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 18 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2015 1. Sprawdź jakie parametry ma śruba. 2. Obejrzyj dokładnie śrubę czy czasem nie była klejona prowizorycznie tuleja gumowa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 18 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2015 Scalilem wątki w jeden. W Szczecinie jest serwis Mercury. P.U.H. "MARENG" JACEK MARCINKOWSKI Sprzedaż i serwis ul. Przestrzenna 1, Brama 2 70-800 Szczecin tel.: +48 603 58 45 45 e-mail: marengserwis@op.pl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.