jonek Opublikowano 10 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2015 Witam. Kumpel kupił silnik Mercury Thunderbolt 50 KM, 4 cylindry, dwutakt, Rycerz i gdzieś się zapodziała iskra. Poprzedni właściciel zapewniał że jest. Jakoś jej nie znależliśmy. Silnik po podłączeniu do akumulatora i manetki kręci, ale nie chce zapalić. Przy sprawdzaniu iskry po wykręceniu świec i przyłożeniu ich do bloku silnika niestety takowej nie widać. Rozrusznik kręci, a silnik ani kichnie. Sprawdzaliśmy innymi świecami i bez zmian. W akcie desperacji sam włożyłem palec do fajki i nic... Przewody , połączenia w układzie cewka- świeca, nie wyglądają na uszkodzone. Wizualnie jest OK. I tu nasza prośba- może ktoś dopowie, doradzi jak go ożywić. Z góry wielkie dzięki. Pozdrawiam Jonek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 10 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2015 A zrywka założona? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek1212 Opublikowano 11 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2015 Musti, przy tych zabytkach nie było zrywki. Silnik jeszcze z tych starych na aparacie ? Wiesz o tym że jak silnik nie będzie stał w pionie to nie będzie iskry (zabezpieczenie przechyłowe) ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jonek Opublikowano 12 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2015 Witam. Silnik w pionie. Zrywki nie ma. Dzięki za podpowiedzi. Szukam dalej. Ostatnio znalazłem schemat na Google. Może tam coś wydedukuję. Z góry dziękuję za inne podpowiedzi. Pozdrawiam Jonek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek1212 Opublikowano 12 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2015 Ponawiam pytanie, silnik na aparacie z paskiem "rozrządu" czy już ten nieco nowszy bez aparatu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jonek Opublikowano 12 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2015 Witam. Jutro będę u kumpla to zobaczę i napiszę. Pozdrawiam i dziękuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jonek Opublikowano 12 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2015 Witam ponownie. W nawiązaniu do tematu kilka dni temu robiłem foty silnika. Może to coś pomoże. Pozdrawiam. Jonek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 12 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2015 Odepnij kabel , który idzie do manetki (rozepnij złącze). Spróbuj odpalić na krótko ze sznurka albo rozrusznikiem. Pamiętaj, że sprawdzanie iskry przy wykręconych świecach może się skończy uszkodzeniem modułu zapłonowego. Wszystkie świece muszą mieć kontakt z masą tak jakby były wkręcone. Te modele były produkowane do 1985r a izolacja na przewodach może gdzieś zwierać zapłon do masy( a lubi robić tego psikusa dość często). Dlatego sprawdzić trzeba sam silnik bez manetki. Sprawdź wyłącznik kapotażowy(zaznaczony na foto). Nie może mieć przejścia w normalnej pozycji. Nallepiej go odpiąć na próbę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.