Autor Wątek: Mikrostyk przygaszania silnika  (Przeczytany 401 razy)

Kwiecień 21, 2018, 23:51:40
  • *****
  • Wiadomości: 934
    • Gorzów Wlkp
  • Akwen: Wody lokalne
Pytanie do speców od MERCRUISER'a. Jaka jest zasada działania mikrostyku przy cięgnie biegu? (Przygaszanie silnika przy wysprzęglaniu.)
Wysprzęgla mi bez problemu, ale jak go sobie obejrzałem, to widzę ślad tylko na części która pracuje przy wstecznym. Przy biegu do przodu jest nietknięte.
KAWASAKI ULTRA 300X
SEA RAY 185 BR

Kwiecień 22, 2018, 08:12:45
Odpowiedź #1
http://www.mercstuff.com/shiftplatekits.htm

Jak się przyjrzysz to zauważysz sprężynę przesuwającą krzywkę, po której ślizga się końcówka wyłącznika. Ta krzywka ma się poruszyć przy przełączaniu biegów i natychmiast wrócić na środkowe miejsce spoczynku.
Przy wolnym przełączaniu biegów krzywka praktycznie stoi w miejscu.
Dopiero przy b.szybkim./gwałtownym przełączaniu opór sprężyny zostaje na chwilę pokonany przez krzywkę i wyłącznik odetnie zapłon. Też na chwilę.
Jest to zabezpieczenie przekładni przed zniszczeniem w przypadku b.szybkiego przełączania rewersora z wysokich obrotów ,, na przód" na wysokie obroty wstecz.
http://www.mercstuff.com/shiftplatekits.htm

Kwiecień 22, 2018, 09:03:20
Odpowiedź #2
  • ***
  • Wiadomości: 241
    • Wschowa
  • Akwen: Odra środkowa
 I to jest profi odpowiedz.  :) :) :)

Kwiecień 22, 2018, 09:34:51
Odpowiedź #3
  • *****
  • Wiadomości: 934
    • Gorzów Wlkp
  • Akwen: Wody lokalne
Dzięki wielkie.
O to mi chodziło. Przełączam biegi w miarę spokojnie bez szarpania więc może dlatego nie zauważyłem pracy krzywki. Popatrzę na to przy najbliższej okazji.
A jak to powinno zachowywać się przy włączaniu biegów? Generalnie przy przełączaniu zawsze chwilę wyczekuję przed wrzuceniem przeciwnego biegu.
Dzięki za info  :) :) :)
KAWASAKI ULTRA 300X
SEA RAY 185 BR

Kwiecień 22, 2018, 09:59:55
Odpowiedź #4
  • *****
  • Wiadomości: 934
    • Gorzów Wlkp
  • Akwen: Wody lokalne
tak mnie naszło jeszcze jedno pytanko(może banalne, ale nie takie rzeczy już widziałem). jeżeli działa poprawnie na jednym biegu, to czy "automatycznie" działa poprawnie na biegu przeciwnym? czy reguluje się to "osobno"?
wiem, miało być jedno pytanko, a zadałem dwa ;) ;) ;)
nudzi mi się, więc kombinuję co by tu się jeszcze dowiedzieć/nauczyć, aby czegoś w przyszłości nie spieprzyć. ;)
KAWASAKI ULTRA 300X
SEA RAY 185 BR

Kwiecień 22, 2018, 11:14:45
Odpowiedź #5
Tak jak napisałem wcześniej. Działa (powinno działać) w obie strony. Wrzuć wsteczny i dodaj gazu. Potem szybko przerzuć na przód. Powinno zadziałać. To jest zabezpieczenie i działa w sytuacjach awaryjnych. Przy normalnym/spokojnym operowaniu manetką ( bieg- gaz-zdjęcie gazu- luz- bieg- gaz) silnik zdąży się ,,uspokoić" a sprężyny trzymają krzywkę w miejscu.

Kwiecień 22, 2018, 11:30:00
Odpowiedź #6
  • *****
  • Wiadomości: 934
    • Gorzów Wlkp
  • Akwen: Wody lokalne
No właśnie nie zauważyłem pracy krzywki. Ale spróbuję. Chociaż boli mnie na samą myśl, o takim bestwialstwie względem przekładni. ;)
Jeszcze raz wielkie dzięki  :)
KAWASAKI ULTRA 300X
SEA RAY 185 BR

Kwiecień 22, 2018, 19:23:38
Odpowiedź #7
Nie odpalaj silnika. Krzywce i sprężynom jest to obojętne czy motor pracuje. Przy takim sprawdzaniu, w  przekładniach Alpha, czasem zatrzaski tulei sprzęgłowej nie trafiają dobrze na zatrzaski w kołach zębatych biegów i jest problem z przerzucaniem F-N-R.
Wtedy sprawdza się  w pozycji N-R-N i osobno N-F-N. Do zmiany F-R trzeba pokręcić śrubą.
 Załączanie i wyłączanie biegu musi się odbywać szybko, żeby zauważyć bezwładność sprężyny.

Kwiecień 23, 2018, 13:02:41
Odpowiedź #8
  • *****
  • Wiadomości: 934
    • Gorzów Wlkp
  • Akwen: Wody lokalne
KAWASAKI ULTRA 300X
SEA RAY 185 BR