Skocz do zawartości

Mikrostyk przygaszania silnika


bercik
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Pytanie do speców od MERCRUISER'a. Jaka jest zasada działania mikrostyku przy cięgnie biegu? (Przygaszanie silnika przy wysprzęglaniu.)

Wysprzęgla mi bez problemu, ale jak go sobie obejrzałem, to widzę ślad tylko na części która pracuje przy wstecznym. Przy biegu do przodu jest nietknięte.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.mercstuff.com/shiftplatekits.htm

 

Jak się przyjrzysz to zauważysz sprężynę przesuwającą krzywkę, po której ślizga się końcówka wyłącznika. Ta krzywka ma się poruszyć przy przełączaniu biegów i natychmiast wrócić na środkowe miejsce spoczynku.

Przy wolnym przełączaniu biegów krzywka praktycznie stoi w miejscu.

Dopiero przy b.szybkim./gwałtownym przełączaniu opór sprężyny zostaje na chwilę pokonany przez krzywkę i wyłącznik odetnie zapłon. Też na chwilę.

Jest to zabezpieczenie przekładni przed zniszczeniem w przypadku b.szybkiego przełączania rewersora z wysokich obrotów ,, na przód" na wysokie obroty wstecz.

http://www.mercstuff.com/shiftplatekits.htm

MercruisCutOutShift.jpg.06f380b17897e382fcbc8716cc2383ed.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie.

O to mi chodziło. Przełączam biegi w miarę spokojnie bez szarpania więc może dlatego nie zauważyłem pracy krzywki. Popatrzę na to przy najbliższej okazji.

A jak to powinno zachowywać się przy włączaniu biegów? Generalnie przy przełączaniu zawsze chwilę wyczekuję przed wrzuceniem przeciwnego biegu.

Dzięki za info  :) :) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak mnie naszło jeszcze jedno pytanko(może banalne, ale nie takie rzeczy już widziałem). jeżeli działa poprawnie na jednym biegu, to czy "automatycznie" działa poprawnie na biegu przeciwnym? czy reguluje się to "osobno"?

wiem, miało być jedno pytanko, a zadałem dwa ;) ;) ;)

nudzi mi się, więc kombinuję co by tu się jeszcze dowiedzieć/nauczyć, aby czegoś w przyszłości nie spieprzyć. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak napisałem wcześniej. Działa (powinno działać) w obie strony. Wrzuć wsteczny i dodaj gazu. Potem szybko przerzuć na przód. Powinno zadziałać. To jest zabezpieczenie i działa w sytuacjach awaryjnych. Przy normalnym/spokojnym operowaniu manetką ( bieg- gaz-zdjęcie gazu- luz- bieg- gaz) silnik zdąży się ,,uspokoić" a sprężyny trzymają krzywkę w miejscu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie odpalaj silnika. Krzywce i sprężynom jest to obojętne czy motor pracuje. Przy takim sprawdzaniu, w  przekładniach Alpha, czasem zatrzaski tulei sprzęgłowej nie trafiają dobrze na zatrzaski w kołach zębatych biegów i jest problem z przerzucaniem F-N-R.

Wtedy sprawdza się  w pozycji N-R-N i osobno N-F-N. Do zmiany F-R trzeba pokręcić śrubą.

Załączanie i wyłączanie biegu musi się odbywać szybko, żeby zauważyć bezwładność sprężyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...