michal_motorowodniak Opublikowano 11 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2013 Witam, Niedawno kupiłem łódź w której obrotomierz stanął chyba poprzedniemu właścicielowi na 2 tysiącach. Gdy pływaliśmy aby wypróbować łódź nie zwróciłem na to uwagi czy działa powyżej 2 tysięcy normalnie i tylko nie schodzi poniżej nawet przy wyłączonym silniku czy nie działa w ogóle. Czy to można jakoś rozebrać, ustawić naprawić? Czy obrotomierz może się zaciąć czy poprostu się zepsuł i należy kupić nowy. Gdy go wymontowałem zauważyłem pokrętło Pul/Rew i cyferki 2, 3, 4, 6, 5, gdy się pokręci to nic się nie dzieje chyba że trzeba by odpalić motor teraz to już niemożliwe dopiero na wiosnę. Podłączony do silnika Mercury 60 HP2T 3 cylindry. Zdjęcia obrotomierza poniżej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Johnny_bravo750 Opublikowano 11 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2013 2, 3, 4, 6, 5, tym ustawiasz ilosc cylindrów silnika.... jesli będzie inaczej ustawiony niż jest faktycznie to będzie zakłamywać albo dzielić albo mnożyć obroty suzuki tylko sie ustawia inaczej z zapłonem micro link.... co do naprawy ciężko to widzę ..... mechanicznie cos musiało go zablokować skoro nie schodzi do zera.... tak jest oscka a na ośce cewka.... rozbierz delikatnie i polukaj może oska wypadła z prowadzenia na dole.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal_motorowodniak Opublikowano 11 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2013 Dzięki za te ustawienia - niewiedziałem - ustawię zatem na 3. ale nic poza tym. próbowałem odkręcić "czarne" od "czerwonego" czyli cyferblat od reszty ale ani drgnął - myslałem że pójdzie jak słoik - bo śrubek od spodu żadnych nie ma. Jak ktoś złożył to i chyba się rozłożyć da. Będę próbował, chyba że ktoś ma jeszcze jakiś pomysł? pozdrawiam, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 11 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2013 Obrotomierz może mieć wskazówkę ustawioną dziwnie jak jest wyłączony, ale po doprowadzeniu napięcia powinien ustawić się na zero. Tak miałem u siebie. Może nie dochodzi do niego zasilanie? Jeśli po podłączeniu nie ustawia się na na zero to go wymień, nie wiem czy da się to naprawić w rozsądnej cenie.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal_motorowodniak Opublikowano 11 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2013 ok. ale jeżeli przewody są doprowadzone prawidłowo a ztego co czytałem w innych tematach i spisałem sobie kolorystykę i są u mnie prawidłowo to pytanie o napięcie czy ono się pojawia dopiero po odpaleniu silnika (faktycznie tego nie sprawdzę dlatego pytam) bo jak tylko przekeciłem kluczyk to napięcia na obrotomierzu nie ma. poprzednik nie miał podłączonego podświetlenia - podłączyłem i światełko jest ale to inna bajka. bo jeżeli chodzi o napięcie to mogę dać plus bezpośrednio z akumulatora i sprawdzić - a jeżeli chodzi o sygnał z szarego przewodu to nie sprawdzę bo musiałbym odpalić. pozdrawiam, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 11 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2013 Chodzi mi bez odpalenia silnika. Przekręcasz kluczyk i wskazówka powinna zejść na zero. Tak miałem w Evinrude... http://upload.secondsun.pl/img/1384209343obr.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcink Opublikowano 12 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2013 Podepnij na krótko + i - z akumulatora i zobacz czy wskazówka opadła, jeśli nie to raczej marne szanse aby opadła po odpaleniu. Aby rozebrać zegar, zwłaszcza starszego typu trzeba zazwyczaj poodginać ramkę od przodu, jest zagnieciona tak aby trzymać szkiełko przyciśnięte do obudowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal_motorowodniak Opublikowano 12 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2013 Witam, wróciłem z garażu i ... podłączyłem + i - z inego akumulatora - obrotmierz opadł do zera. przekręcam kluczyk w stacyjce i nic. Nie ma prądu na plusie. przeczyściłem styki, rozpiołem wtyczkę z manetki i zmierzyłem napięcie na pinach jest. Ale Pin od plusa był przegięty i trafił pod gumę gniazda. Wyprostowałem pin złożyłem wtyczkę z gniazdem i po przekręceniu stacyjki strzałka obrotomierza opadła do zera i tak już zawsze. Po odłączeniu stacyjki nieznacznie idzie w górę a po przekręceniu wtyczki opadado zera. Działa! Poprzedni właściciel chyba nie wiedział że ktoś mu grzebał przy wtyczce na łodzi skoro mówił że obrotomierz stanął, ale nieważne, Dziękuję wszystkim za odpowiedzi dodają odwagi do rozbierania, podłączania, grzebania aż do skutku. Będę miał jeszcze jedną sprawę z trymem (troszkę cieknie) ale to już na oddzielny temat jak się do niego przygotuję zdjęcia itd. Poniżej kilka zdjęć z dzisiejszej "akcji" apropo ten beżowy drucik przy wtyczce do tak ma wisieć? wiem że ktoś już o niego pytał na forum - niedawno o tym czytałem to chyba od wskaźnika trymu - którego nie mam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 12 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2013 Instalacje są uniwersalne, więc mogą pozostać niewykorzystane kabelki. Ważne aby były odpowiednio zabezpieczone. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.