Autor Wątek: Potrzebuje pomocy przy licznikach smartcraft  (Przeczytany 15645 razy)

Sierpień 14, 2017, 17:43:33
Odpowiedź #30
Fajne te mercuraki  zadowolony z niego jesteś ?
Sam sie noszę z zamiarem zakupu 60 myślałem o jakims roczniku 2013-2015 ale to temat na nowy sprzęt.
Czy orientujesz sie jaka jest rużnica miedzy nową 60 po 13 roku a ta do 12 roku?
Ktoś mi powiedział że Mercury ma większą pojemnoś w stosunku do konkurencji ?

Sierpień 14, 2017, 20:21:08
Odpowiedź #31
  • *****
  • Wiadomości: 1279
  • Sternik motorowodny, SRC-DSC, płetwonurek CMAS**
    • Warszawa/Marki
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
Mój jest najmocniejszy  z lekkiej serii, powyżej dochodzi 40kg wagi. Uważam, że nie warto kupować używanego bo utrata wartości jest niewielka, to nie to co w autach. Jeśli chcesz na silnik wydać parę tyś i szukać bardzo mało używanego staruszka w dwusuwie to widzę w tym podejście ekonomiczne, ale jeśli za +/-dziesięcioletni silnik chcesz wydać kilkanaście to już lepiej wziąć nawet kredyt ale dołożyć 10 lub trochę więcej tyś i mieć nowy z gwarancją, podobno w Mercurym mam 5 lat ale nie znalazłem jeszcze na to dowodu :-).

pzdr
AM 500 + Mercury 60 + Mercury 3,5

Sierpień 15, 2017, 07:14:57
Odpowiedź #32
Na pewno masz racje .Sęk w tym że ja się na długo nogdy nie wiąże ani  z silnikiem ani z łodzią,fakt że nową łajbe będe budował w zime to i pewnie wtedy silnika poszukam i pewnie bedzie to mercury.Tak jak powiedziałeś waga to istotny czynnik aby zdecydować sie na 50-60.

Sierpień 15, 2017, 09:08:37
Odpowiedź #33
  • *****
  • Wiadomości: 1279
  • Sternik motorowodny, SRC-DSC, płetwonurek CMAS**
    • Warszawa/Marki
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
Co do pojemności czy ilości cylindrów w starszych modelach to nie pomogę bo nie zgłębiałem tego z powyższych powodów, najdroższy silnik jaki brałem pod uwagę w używce był jeszcze wciąż bardzo stary więc w dwusuwie, inna generacja niż celujesz.
Co do systemu SmartCraft to jest to dość przyjemne, oprócz głównych dwóch dużych zegarów można zapinać na magistrali sporo mniejszych w zależności od tego na ile masz oczujnikowany silnik. Polując na aukcjach można trafić fajne zestawy w okazyjnej cenie, zarówno czujniki jak i zegary ale na rodzimych portalach nie jest tego dużo więc trzeba być cierpliwym.
Niestety przy dokładaniu czujników zarówno importer jak i polecane przez niego serwisy niekoniecznie są w pełni zorientowane co do czego pasuje a co nie. W oryginalnym zestawie czujnika prędkości do mojego silnika widziałem akcesoria zupełnie mi zbędne a mające wpływ na cenę więc producent też chyba nie nadąża za swoimi zmianami. Jednym słowem potrzeba trochę zaangażowania żeby zrobić to doposażenie nie przepłacając.

pzdr
AM 500 + Mercury 60 + Mercury 3,5

Sierpień 15, 2017, 20:49:46
Odpowiedź #34
Ok zgłębiałeś temat 50 i  60  jak jest między nimi rużnica ?może 60 kręci wieksze obroty ?i z tąd wieksza moc.

Sierpień 16, 2017, 10:10:52
Odpowiedź #35
  • *****
  • Wiadomości: 1279
  • Sternik motorowodny, SRC-DSC, płetwonurek CMAS**
    • Warszawa/Marki
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
40-60 mają praktycznie tą samą wagę a mnie potrzeba mocy więc nawet nie zwracałem uwagi na słabsze.

pzdr
AM 500 + Mercury 60 + Mercury 3,5

Sierpień 17, 2017, 08:03:07
Odpowiedź #36
Paweł każdy z nas potrzebuje mocy  :)   bez niej niema zabawy.

Sierpień 22, 2017, 20:07:50
Odpowiedź #37
  • **
  • Wiadomości: 35
    • Malahide, IRL
    • Power Marine Malahide Ireland
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Hej,

Generalnie zaczalbym od ustalenia czy silnik ktory masz jest w wersji na rynek amerykanski - np kupiles lodz z silnikiem na aukcji w USA lub zegary smartcrafta ktore kupiles sa w wersji amerykanskiej.

Silnik i zegary powinny byc w wersji EU lub amerykanskiej ale cale zestawy w tym samym czasie.

W Stanach uzywaja innych rezystancji czujnikow pomiarowych parametrow pracy silnika - upraszczajac ich resystancje sa odwrocone o 180 do europejskich, czyli przy pustym zbiorniku paliwa bedzie Ci pokazywal pelny, niski stan oleju bedzie wysokim itp - sprawdz co masz, a pozniej draz dalej :)

Pozdrawiam

Maciek