Skocz do zawartości

poziom oleju a miarka


bartxt
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

 

czy stan wyzszy niz na miarce to bład? czy dobrodziejstwo ::)

obecnie moj stan wynosi lekko ponad gorna kreske  na  zimnym silniku. Podczas pracy idealnie z kreska.

Dlaczego pytam...

slnik w motorowce ma troche inne warunki pracy jak ten sam  w samochodzie  i nie chodzi mi tu o srodowisko itp .

mam na mysli odmienne ustawienie silnika podczas startu ,plywania w pólslizgu czy przy ciasnych zakretach np ciagnac kolo .

Czy podczas takich przechylow do tyłu i na boki silnik moze być niedosmarowany ???

Wiadmomym jest, że smarowanie odbywa sie przez kanaly olejowe i otwory na wale i wazne by smok zawsze znajdowal sie w oleju.

Staram sie dbac o mój silnik jak umiem najlepiej i nie ukrywam ze wczesniejsza historia z przytarciem panewki nasuwa  moje

może  banalne pytanie.???

 

Czy zatem jesli będeęmiał wiecej w oleju w silniku  np o 0,5l to jest to za dużo i moze spowodowac jego wyrzucenie  góra np. odp. skrzyni korbowej ??? A moze  wał sie ucieszy bo bedzie miał wiecej oleju do kompieli??? a i moje mysli tym samym spokojniejsze ;)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Ja mialem inny przypadek. Lalem olej pomiedzy kreski na bagnecie, pomiedzy max i min. Niby bylo wszystko dobrze ale po paru godzinach w trolu silnik slabl nawet do takiego stopnia ze ciezko mial wejsc w slizg. Nieopatrznie dolalem oleju troszke ponad max (nie wiele trzeba byly jakies 250ml) i co sie stalo? Silnik ożyl...teraz zawsze jest pelna moc. Nie wiem jakim cudem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jedno ale. Samochód zazwyczaj jest spoziomowany. Z łodziami już trochę gorzej. W każdej instrukcji stoi, że silnik powinien być dobrze wypoziomowany. Konkretnie jego miska olejowa. Pomiar bagnetem, ,,na wodzie" , może być obarczony błędem braku wypoziomowania/wypionowania silnika. Czasem jest za dużo a czasem za mało. W zaburtowych silnikach jest jeszcze kolizja eksploatacyjna.

Po podniesieniu silnika max do góry i pozostawieniu go w tej pozycji na dłuższy czas może dojść do przejścia oleju z miski do cylindra, a nawet do kolektorów.

Praktyka podpowiada, że należy lać olej na 2/3-3/4 wskaźnika na bagnecie. Po to jest tolerancja min-max. Jeżeli olej jest pomiędzy kreskami miarki to w sprawnym silniku nie ma prawa się dziać nic niedobrego.

Warunek podstawowy to wypoziomoweany silnik. Natomiast za dużo oleju jest szkodliwe dlka układu korbowo tłokowego. Zwłaszcza przu wysokich obrotach. Ciecz jest nieściśliwa a rozpędzony tłok działa jak młot kowalski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...