bartxt Opublikowano 26 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2015 czy stan wyzszy niz na miarce to bład? czy dobrodziejstwo ::) obecnie moj stan wynosi lekko ponad gorna kreske na zimnym silniku. Podczas pracy idealnie z kreska. Dlaczego pytam... slnik w motorowce ma troche inne warunki pracy jak ten sam w samochodzie i nie chodzi mi tu o srodowisko itp . mam na mysli odmienne ustawienie silnika podczas startu ,plywania w pólslizgu czy przy ciasnych zakretach np ciagnac kolo . Czy podczas takich przechylow do tyłu i na boki silnik moze być niedosmarowany ??? Wiadmomym jest, że smarowanie odbywa sie przez kanaly olejowe i otwory na wale i wazne by smok zawsze znajdowal sie w oleju. Staram sie dbac o mój silnik jak umiem najlepiej i nie ukrywam ze wczesniejsza historia z przytarciem panewki nasuwa moje może banalne pytanie.??? Czy zatem jesli będeęmiał wiecej w oleju w silniku np o 0,5l to jest to za dużo i moze spowodowac jego wyrzucenie góra np. odp. skrzyni korbowej ??? A moze wał sie ucieszy bo bedzie miał wiecej oleju do kompieli??? a i moje mysli tym samym spokojniejsze ;) Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lewar Opublikowano 26 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2015 Skoro producent wymyślił miarkę z podziałką od do to nie po to żebyś kombinował tylko po to żebyś się dostosował :D :D :D :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mil81 Opublikowano 30 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2015 Ja mialem inny przypadek. Lalem olej pomiedzy kreski na bagnecie, pomiedzy max i min. Niby bylo wszystko dobrze ale po paru godzinach w trolu silnik slabl nawet do takiego stopnia ze ciezko mial wejsc w slizg. Nieopatrznie dolalem oleju troszke ponad max (nie wiele trzeba byly jakies 250ml) i co sie stalo? Silnik ożyl...teraz zawsze jest pelna moc. Nie wiem jakim cudem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 30 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2015 Jest jedno ale. Samochód zazwyczaj jest spoziomowany. Z łodziami już trochę gorzej. W każdej instrukcji stoi, że silnik powinien być dobrze wypoziomowany. Konkretnie jego miska olejowa. Pomiar bagnetem, ,,na wodzie" , może być obarczony błędem braku wypoziomowania/wypionowania silnika. Czasem jest za dużo a czasem za mało. W zaburtowych silnikach jest jeszcze kolizja eksploatacyjna. Po podniesieniu silnika max do góry i pozostawieniu go w tej pozycji na dłuższy czas może dojść do przejścia oleju z miski do cylindra, a nawet do kolektorów. Praktyka podpowiada, że należy lać olej na 2/3-3/4 wskaźnika na bagnecie. Po to jest tolerancja min-max. Jeżeli olej jest pomiędzy kreskami miarki to w sprawnym silniku nie ma prawa się dziać nic niedobrego. Warunek podstawowy to wypoziomoweany silnik. Natomiast za dużo oleju jest szkodliwe dlka układu korbowo tłokowego. Zwłaszcza przu wysokich obrotach. Ciecz jest nieściśliwa a rozpędzony tłok działa jak młot kowalski. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.