predo Opublikowano 18 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2012 Witam jestem nowym uzytkownikiem forum ten sezon jest moim pierszym sezonem na wodzie i na forum wczoraj pierwszy raz zwodowalem łódz łodz to 4 metry dlugosci 162 cm szerokosci waga 186 kg typowa lodz wedkarsko rekreacyjna produkcji norweskiej z kokpitem sterowania po prawej stronie motor to 2 sow mariner 30 wnetrze yamaha problem polega na tym ze turbinka wody p-rzestala podawac chlodzenie do silnika co spowodowalo jego lekkie przegrzanie jednak nie calkowite zatarcie cale szczescie ze tloki chodza normalnie pytanie moje jest nastepujace cp bylo przyczyna tego ze nie podaje wody do tej pory na sluchawkach bylo ok po pierwszych 15 minutach plywania na wodzie chlodzenie bylo normalne przy cofaniu na biegu wstecznym lekko sruba udzerzyla o dno na powolnym gazie zatrzymujac silnik po ponownym urochomieniu chlodzenie bylo ok zniknelo po kolejnych 15 minutach plywania na wodzie czy uderzenie sruby o dno moglo uszkodzic turbinke wody ??? prosze o jakies informacje i komentarze pozdrawiam wszystkich ktorzy maja i nie maja chlodzenia w swoich motorkach ;D ;D ;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Argi Opublikowano 18 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2012 Witaj Jeżeli nie rozbierzesz, to się nie dowiesz ;D Samo uderzenie nie mogło, ale jeżeli śruba była tak blisko dna, to wzbiła tumany różnego syfu i piachu, które zostały zassane przez pompę. Miałem tak tydzień temu podczas pływania po Wiśle. Mógł się uszkodzić gumowy wirnik pompy, mogła się zatrzeć, mógł zapchać się kanał, którym pompa podaje wodę do bloku silnika. Zdejmij spodzinę i rozbierz obudowę pompy, a wtedy wszystko stanie się jasne. To naprawdę nic trudnego, skoro taki "sprawny inaczej" jak dał sobie radę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
predo Opublikowano 18 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2012 Ok wielkie dzieki moglo tak dokladnie byc cofajac uderzyl w dno a tam mulu nie brakowalo ;D tak zrobie pewnie tak sie stalo jednak zapalalem dzis silnik na sluchawkach i wezu gdzie waz ma cisnienie woda wylatywalo przez wszystkie otwory a wczoraj z tego gornego nie wylatywala pewnie byl zapchany moze to dzisiejsze ranne plukanie pomoglo zobacze czy pompuje wode z beczki bo z weza wiadomo zawsze jest cisnienie moze sie wyplukalo wielkie dzieki za porade sprawdze to pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
predo Opublikowano 18 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2012 Powiem szczerze ze nie rozbieralem nigdy spodziny co prawda sa tylko cztery sruby ale nie wiem jaki widok zastane w srodku nie wiem czy olej w spodzinie nie wyleci troche sie obawiam rozbierania tego jednak plukanie nie pomoglo nie ciagnie wody stojacej z baniaka nie wiem czy poradze sobie ze zlozeniem tego do kupy w drodze powrotnej k........ zawsze cos a tu sezon w bpelni :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 18 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2012 Tu masz film jak wymienić impeller. Zresztą na forum też sporo o tym znajdziesz... http://forum-motorowodne.pl/silniki-do-lodzi/filmy-instruktazowe/msg1263/#msg1263 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Argi Opublikowano 18 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2012 Może zbyt mało zanurzyłeś. Pompa jest na łączeniu spodziny z nogą. Zanurzenie samego wlotu wody może nie wystarczyć. Olej nie wyleci, szczelność przekładni to osobna sprawa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
predo Opublikowano 19 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2012 Dzieki za informacje mysle ze uda sie w koncu przywrocic chlodzenie pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jab75 Opublikowano 21 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2012 Mam problem z silnikem , nierówna praca , brak mocy , silnik potrafi gasnąć ( silnik się kręci i nie blokuje ). Gaźniki zostały wyczyszczone ultra dzwiękowo i wyregulowane powinno być ok. Wodowanie i jest podobnie . Łódź wraca do mechanika , okazuje się że jest zatarty tłok górny , a pierścienie się schowały w tłoku . Sprawdź wszystko albo oddaj do mechanika . Ja będę sam rozbierał mimo tego że to będzie mój pierwszy raz . Po długich szukania schematów i wszelkich informacji co nieco już wiem . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 21 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2012 Mam problem z silnikem , nierówna praca , brak mocy , silnik potrafi gasnąć ( silnik się kręci i nie blokuje ). Gaźniki zostały wyczyszczone ultra dzwiękowo i wyregulowane powinno być ok. Wodowanie i jest podobnie . Łódź wraca do mechanika , okazuje się że jest zatarty tłok górny , a pierścienie się schowały w tłoku . Sprawdź wszystko albo oddaj do mechanika . Że tak powiem, nie rozumiem :( Gaźnik wyczyszczony ultra dźwiękami! A dysze są drożne??? I bez rozbierania mechanik zobaczył, że pierścienie się schowały :o Jakiś jasnowidz? Ale tak to jest. Miałem zbyt mało benzynki na górne tłoki i stopiły się trzy!!! Tylko, że o tym dowiedziałem się po rozebraniu silnika. Może u Ciebie to "czyszczenie" gaźnika było przyczyną zatarcia silnika? ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jab75 Opublikowano 22 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2012 Mechanik otworzył boczny dekiel bloku i tłoki są częściowo bardzo ładnie widoczne , a problemy były już od zakupu łodzi to był mój pierwszy zakup i wtopa . Byłem przekonany że wystarczy sama regulacja lecz się myliłem . Silnik wykręciłem , a jutro go rozkręcam . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
predo Opublikowano 24 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2012 No tak to czasami bywa u mnie juz jest ok bylem u mechanika ze sprzetem okazalo sie ze obudowa pompy wody byla nie szczelna i gumowa turbinka wypracowala za duzo motogodzin byla rozwulkanizowana nie dosc to drobinki gumy pozapychaly kanaly wodne plus nieszczelna byla obudowa pompy wody ale porobil wszystko kosztowalo mnie to 120 zl plus 90 zl nowa turbinka wody i buja sie teraz jak zloto coprawdaz silnik nie jest nowy ogladal kamerka powierzchnie tlokow i cylindrow niestety sa rysy ale mysle ze jeszcze troche pochodzi ale to pokaze praktyka i uzytkowanie narazie jest oki zalaczam filmik z plywania narazie jest oki oby tak dalej wielkie dzieki za porady i pomyslnych wiatrów pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.