Skocz do zawartości

Problem z chlodzeniem silnika


predo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jestem nowym uzytkownikiem forum ten sezon jest moim pierszym sezonem na wodzie i na forum wczoraj pierwszy raz zwodowalem łódz łodz to 4 metry dlugosci 162 cm szerokosci waga 186 kg typowa lodz wedkarsko rekreacyjna produkcji norweskiej z kokpitem sterowania po prawej stronie motor to 2 sow mariner 30 wnetrze yamaha problem polega na tym ze turbinka wody p-rzestala podawac chlodzenie do silnika co spowodowalo jego lekkie przegrzanie jednak nie calkowite zatarcie cale szczescie ze tloki chodza normalnie pytanie moje jest nastepujace cp bylo przyczyna tego ze nie podaje wody do tej pory na sluchawkach bylo ok po pierwszych 15 minutach plywania na wodzie chlodzenie bylo normalne przy cofaniu na biegu wstecznym lekko sruba udzerzyla o dno na powolnym gazie zatrzymujac silnik po ponownym urochomieniu chlodzenie bylo ok zniknelo po kolejnych 15 minutach plywania na wodzie czy uderzenie sruby o dno moglo uszkodzic turbinke wody ??? prosze o jakies informacje i komentarze pozdrawiam wszystkich ktorzy maja i nie maja chlodzenia w swoich motorkach ;D ;D ;D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj

Jeżeli nie rozbierzesz, to się nie dowiesz  ;D

Samo uderzenie nie mogło, ale jeżeli śruba była tak blisko dna, to wzbiła tumany różnego syfu i piachu, które zostały zassane przez pompę. Miałem tak tydzień temu podczas pływania po Wiśle. Mógł się uszkodzić gumowy wirnik pompy, mogła się zatrzeć, mógł zapchać się kanał, którym pompa podaje wodę do bloku silnika.

Zdejmij spodzinę i rozbierz obudowę pompy, a wtedy wszystko stanie się jasne. To naprawdę nic trudnego, skoro taki "sprawny inaczej" jak dał sobie radę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok wielkie dzieki moglo tak dokladnie byc cofajac uderzyl w dno a tam mulu nie brakowalo  ;D tak zrobie pewnie tak sie stalo jednak zapalalem dzis silnik na sluchawkach i wezu gdzie waz ma cisnienie woda wylatywalo przez wszystkie otwory a wczoraj z tego gornego nie wylatywala pewnie byl zapchany moze to dzisiejsze ranne plukanie pomoglo zobacze czy pompuje wode z beczki bo z weza wiadomo zawsze jest cisnienie moze sie wyplukalo wielkie dzieki za porade sprawdze to pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem szczerze ze nie rozbieralem nigdy spodziny co prawda sa tylko cztery sruby ale nie wiem jaki widok zastane w srodku nie wiem czy olej w spodzinie nie wyleci troche sie obawiam rozbierania tego jednak plukanie nie pomoglo nie ciagnie wody stojacej z baniaka nie wiem czy poradze sobie ze zlozeniem tego do kupy w drodze powrotnej k........ zawsze cos a tu sezon w bpelni  :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam problem z silnikem , nierówna praca , brak mocy , silnik potrafi gasnąć ( silnik się kręci i nie blokuje ). Gaźniki zostały wyczyszczone ultra dzwiękowo i wyregulowane powinno być ok. Wodowanie i jest podobnie . Łódź wraca do mechanika , okazuje się że jest zatarty tłok górny , a pierścienie się schowały w tłoku . Sprawdź wszystko albo oddaj do mechanika . Ja będę sam rozbierał mimo tego że to będzie mój pierwszy raz . Po długich szukania schematów i wszelkich informacji co nieco już wiem .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam problem z silnikem , nierówna praca , brak mocy , silnik potrafi gasnąć ( silnik się kręci i nie blokuje ). Gaźniki zostały wyczyszczone ultra dzwiękowo i wyregulowane powinno być ok. Wodowanie i jest podobnie . Łódź wraca do mechanika , okazuje się że jest zatarty tłok górny , a pierścienie się schowały w tłoku . Sprawdź wszystko albo oddaj do mechanika .

 

Że tak powiem, nie rozumiem :(

Gaźnik wyczyszczony ultra dźwiękami! A dysze są drożne???

I bez rozbierania mechanik zobaczył, że pierścienie się schowały :o

Jakiś jasnowidz?

 

Ale tak to jest. Miałem zbyt mało benzynki na górne tłoki i stopiły się trzy!!!

Tylko, że o tym dowiedziałem się po rozebraniu silnika.

Może u Ciebie to "czyszczenie" gaźnika było przyczyną zatarcia silnika? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanik otworzył boczny dekiel bloku i tłoki są częściowo bardzo ładnie widoczne , a problemy były już od zakupu łodzi to był mój pierwszy zakup i wtopa . Byłem przekonany że wystarczy sama regulacja lecz się myliłem . Silnik wykręciłem , a jutro go rozkręcam . 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak to czasami bywa u mnie juz jest ok bylem u mechanika ze sprzetem okazalo sie ze obudowa pompy wody byla nie szczelna i gumowa turbinka wypracowala za duzo motogodzin byla rozwulkanizowana nie dosc to drobinki gumy pozapychaly kanaly wodne plus nieszczelna byla obudowa pompy wody ale porobil wszystko kosztowalo mnie to 120 zl plus 90 zl nowa turbinka wody i buja sie teraz jak zloto coprawdaz silnik nie jest nowy ogladal kamerka powierzchnie tlokow i cylindrow niestety sa rysy ale mysle ze jeszcze troche pochodzi ale to pokaze praktyka i uzytkowanie narazie jest oki

 

zalaczam filmik z plywania narazie jest oki oby tak dalej wielkie dzieki za porady i pomyslnych wiatrów pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...