Dampec Opublikowano 17 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2019 Witam.mam problem z silnikiem mariner 100efi mianowicie podczas pływania przy ok 4000 tyś obrotów włącza się alarm i piszczy ciągłym dźwiękiem muszę wtedy zwolnić obroty do 1000 obrotów i wraca do normy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Beny72 Opublikowano 17 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2019 FUNKCJE I ELEMENTY STEROWANIA pol 37 System ostrzegawczy DŹWIĘKOWE SYGNAŁY OSTRZEGAWCZE System ostrzegawczy silnika zaburtowego obejmuje ostrzegawcze urządzenie sygnalizacyjne znajdujące się wewnątrz łodzi. Modele ze zdalnym sterowaniem wyposażone są w dźwiękowy sygnalizator ostrzegawczy umieszczony wewnątrz urządzenia zdalnego sterowania lub połączony z kluczykiem zapłonu. W modelach z rumplem dźwiękowy sygnalizator ostrzegawczy znajduje się w panelu stacyjki zapłonu. a - Sygnalizator dźwiękowy umie‐ szczony wewnątrz urządzenia zdalnego sterowania b - Sygnalizator dźwiękowy połą‐ czony ze stacyjką zapłonu c - Sygnalizator dźwiękowy umie‐ szczony w panelu kluczyka za‐ płonu Istnieją dwa typy sygnalizatorów dźwiękowych, ostrzegających operatora o problemie z systemem obsługi silnika. 1. Ciągły, sześciosekundowy sygnał dźwiękowy: Wskazuje stan krytyczny silnika. W zależności od stanu może włączyć się system zabezpieczenia silnika i – ograniczając moc – zabezpieczyć silnik. Należy niezwłocznie wrócić do portu i skontaktować się z dealerem wykonującym czynności serwisowe. 2. Przerywany krótki sygnał dźwiękowy, trwający sześć sekund: Wskazuje stan niekrytyczny silnika. Stan ten nie wymaga natychmiastowej interwencji. Można nadal korzystać z łodzi, jednak w zależności od charakteru problemu system zabezpieczenia silnika może ograniczyć moc silnika (patrz opis systemu zabezpieczenia silnika poniżej) w celu jego ochrony. Należy skontaktować się z dealerem wykonującym czynności serwisowe w najbliższym możliwym terminie. Ważne jest, aby pamiętać, że w obu powyższych przypadkach wygenerowany zostanie tylko jeden sygnał ostrzegawczy. Jeśli silnik zostanie wyłączony za pomocą kluczyka i ponownie uruchomiony, ponownie wygenerowany zostanie pojedynczy sygnał ostrzegawczy, o ile usterka nie została usunięta. Rysunki ilustrujące poszczególne funkcje silnika i dodatkowe dane dotyczące silnika można znaleźć w punkcie zawierającym informacje o produktach SmartCraft poniżej. Operator jest w stanie rozwiązać niektóre z problemów z silnikiem wskazywanych przez dźwiękowy sygnalizator ostrzegawczy. Zalicza się do nich: • Problem z układem chłodzenia (ciśnienie wody lub temperatura silnika). Sygnalizator ostrzegawczy generuje krótkie, przerywane dźwięki przez sześć sekund. Zatrzymać silnik i sprawdzić, czy otwory wlotowe wody w skrzyni biegów nie są zatkane. • Problem z niskim ciśnieniem oleju. Sygnalizator dźwiękowy przez sześć sekund generuje dźwięk ciągły. Zatrzymać silnik i sprawdzić, czy poziom oleju nie jest zbyt niski. Zob. Paliwo i olej – Sprawdzanie i uzupełnianie oleju silnikowego. SYSTEM ZABEZPIECZENIA SILNIKA System zabezpieczenia silnika monitoruje czujniki najważniejszych czynności silnika, co pozwala na wczesne wykrywanie problemów w pracy silnika. System zabezpieczenia silnika zaczyna działać w chwili uruchomienia silnika, dlatego nie trzeba się martwić o ochronę System zareaguje na problem w pracy silnika, generując przez sześć sekund sygnał dźwiękowy i/lub zmniejszając moc silnika, co zapewnia jego ochronę. Jeżeli system zabezpieczenia silnika jest aktywny, należy zredukować prędkość na przepustnicy. Problem należy zidentyfikować i wyeliminować, o ile to możliwe. Przed wprowadzeniem silnika na wysokie obroty konieczne jest zresetowanie systemu. Resetowanie systemu wykonuje się, przesuwając dźwignię przepustnicy z powrotem w pozycję biegu jałowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 17 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2019 Rozumiem ze nie masz zegarów SmartCraft, bo byś wiedział w czym problem. Silnik wchodzi w tryb awaryjny, wiec albo olej albo problem z chłodzeniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.