Skocz do zawartości

przegląd mercury 75km - 3 cylindry;pomoc


leon
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

potrzebuje Panowie kilka info na temat takiego mercurego.

1.w spodzinie ma zielony olej(wyglada jak smarki w podczas kataru;]), czy spotkaliscie się z takim?chcę zamienić na identyczny lub podobny i szukam info co to moze byc.

2.potrzebuje przeczyscic gazniki,prosze o porady jak sie za to zabrac,

3. wymiana oleju w power trymie.co jak z czym ugryzć.

4.silnik ma zamontowany ,,mieszalnik,, oleju.jak sprawdzic czy działa poprawnie albo ew. jak go ominąć?

reszta wyjdzie w praniu.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest trochę roboty zwłaszcza z gaźnikami. Jeżeli nigdy tego nie robiłeś to poproś o pomoc jakiegoś mechanika.

Przez net ciężko łopatologicznie tłumaczyć.

 

Ściągnij sobie manuala : http://boatinfo.no/lib/mercury/manuals/70-75-80-90-100-115.html#/0

 

Czy olej z dozownika jest podawany?

 

Na wejściu do pompki paliwowej jest trójnik, do którego jest wpięty węzyk olejowy.

Przygotuj mieszankę 1:50 (olej:paliwo).

Zdejmij węzyk olejowy z trójnika.

Zaślep otwarty trójnik (np. zaciśniętym wężykiem)

Uruchom silnik i obserwuj czy z wężyka olejowego jest wyciskany olej (kroplowo).

Jeżeli tak to jest o.k. Możesz ew. sprawdzić czy ustawienie zaworu pompy olejowej jest zgodne z manualem.

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli chodzi o olej w power trim'ie to ja w swoje Yamasze robilem tak: najpierw silnik do gory i zabezpieczenie go w pozycji serwisowe, nastepnie odpiecie silownika od łoza silnika. Potem odkrecilem srube do napelniania oraz spuszczania oleju i zacząłem "jezdzic" silownikiem gora-dół az olej wyciekł, co prawda w 100% sie go nie pozbedzies, dlatego mozna jeszcze odkrecic przewody hydrauliczne i ponowic operacje. Nastepnie zakrecilem śrubę spustowa, a przez górna zaczałem wlewac olej. Wazne jest aby podczas wlewania podjezdzac silownikiem do gory poniewaz wtedy zwieksza sie pojemnosc ukladu i wchodzi odpowiednia ilosc oleju. Ostatnim etapem, gdy juz nie jestesmy w stanie wlac wiecej oleju jest ponowna praca gora dol- kilkanascie razy aby odpowietrzyc uklad, i uzupelnienie ew braku.

 

Ogolnie caly proces jest podobny do odpowietrzania przekladni kierowniczej w aucie, co tez potwierdzil serwis do ktorego dzwonilem.

 

A takie coś znalazłem nt napełniania w swojej instrukcji:

713087024_zdjcie_1.thumb.JPG.d9870c99989905c13a78c1c3107da83e.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...