Skocz do zawartości

przeróbka silnika Mercury 4KM


tadek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Mam takie pytanie czy da się jakoś przerobić (zwiększyć moc) dwusuwowi Mercury 4. Pracował na sasance 620 teraz mam vivę 700 i jest trochę za słaby. Patrzyłem na pojemności skokowe 4 i 6 są takie same , obroty też. Może trzeba "ruszyć" gażnik. Proszę o podpowiedź 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwiększenie mocy w " prawie takich samych silnikach " to problem nurtujący ludzkość od wieków ...;-) Podobna obudowa i pojemność to jeszcze bardzo mało . W zależności od firmy zmiany osłabiać silnik mocniejszy albo rasują silnik słabszy . W małych silnikach ( do 50 km ) są to głównie : zmiana ciśnienia sprężania , rodzaju gaźnika , zaworów jednodrogowych przelotu wydechu , ograniczenia na module ( obroty ) i inne . Można oczywiście przerobić słabszy na mocniejszy ale taniej wyjdzie kupić nowy . Jedyną sensowną przeróbką jest spszedaż słabszego i kupno większego . Jedna zasada : " jak masz dziesiątke a chcesz piętnastke to kup dwudziestke " ... zawsze sie sprawdza .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam wszystkich. Mam takie pytanie czy da się jakoś przerobić (zwiększyć moc) dwusuwowi Mercury 4. Pracował na sasance 620 teraz mam vivę 700 i jest trochę za słaby. Patrzyłem na pojemności skokowe 4 i 6 są takie same , obroty też. Może trzeba "ruszyć" gażnik. Proszę o podpowiedź

 

Witam,

Też mam ten silnik w swojej 660 z tym że to 4-suw ze śrubą sailpower, i w tej sprawie słyszałem wiele teorii. Najczęściej powtarzająca się wśród serwisantów i sprzedawców była rada aby założyć gaźnik od 6. W mercury'm (4-suwie) to właśnie to jest wyznacznikiem dawkowania mocy. Przy tak małych i nieskomplikowanych silnikach to wydaje sie logiczne, choć nie bardzo ekonomiczne. Nie znam cen gaźników, notabene nie widziałem ich na rynku wtórnym to też spodziewał bym sie wysokiej ceny.  Zadanie tu jest utrudnione bo np. w Tohatsu wystarczy zdjąć dławiki (wymienić bodajże dysze) i efekty są bardzo dobre. Nie jestem znawcą tyko żeglarzem wiec ten post proszę traktować tylko jako materiał stymulacyjny do dyskusji. Też bym chętnie zrobił z 4kucy 6, w przypadku jachtu to spora różnica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Nie da się, chyba że chcesz go zepsuć albo więcej na paliwo wydać. Da się jedno sprzedać i kupić większy.  Uwierz mi przerobiłem wszelkie opcje. i teraz w garażu lezą od 3 do 20KM silniki na każdą okazję. Na koncie mam kilka zepsutych i to przez fachowców (tak twierdzili że się znają).

Zawsze dobieraj do wielkości łódki, ja preferuję czterosuwy i dwa cylindry minimum. A z dwusuwów jako zapas wolę chłodzone powietrzem - nigdy mnie nie zawiodły.

to moja opinia bazująca na doświadczeniu .

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Nie da się, chyba że chcesz go zepsuć albo więcej na paliwo wydać. Da się jedno sprzedać i kupić większy.  Uwierz mi przerobiłem wszelkie opcje. i teraz w garażu lezą od 3 do 20KM silniki na każdą okazję. Na koncie mam kilka zepsutych i to przez fachowców (tak twierdzili że się znają). Zawsze dobieraj do wielkości łódki, ja preferuję czterosuwy i dwa cylindry minimum. A z dwusuwów jako zapas wolę chłodzone powietrzem - nigdy mnie nie zawiodły.

to moja opinia bazująca na doświadczeniu .

pozdrawiam

Dzięki za sensowną odpowiedź, temat poruszyłem ponieważ parę lat temu znajomy z resztą znany żaglomistrz pokusił się o przerobienie tohatsu 4-suwa i podobno owa przeróbka była bajecznie prosta i zyskał sporo mocy. Co do doboru silnika do wielkości jachtu czy łódki to stąd cały problem. Mi chodzi głównie o wage, wcześniej mialem suzuki 6, 2 cylindrowe i było idealne lecz jednak trym jachtu był tragiczny (10 dodatkowych kilo na rufie robi swoje podczas żeglowania), to też kupiłem mercurego z roboczą śrubą ale cóż, 4 konie tylko.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...