Autor Wątek: Service Manual do MERCURY F8 (F9,9)  (Przeczytany 3776 razy)

Grudzień 08, 2019, 20:21:53
Odpowiedź #30
  • ****
  • Wiadomości: 362
  • Białystok
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
a jak sprawdziłes ze była prosta?
 dolna uszczelką główki silnka moze wpływac woda.

Grudzień 11, 2019, 08:41:25
Odpowiedź #31
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 25
    • BYDGOSZCZ
  • Akwen: Bałtyk
Temat już opanowany. Winę miała metalowa uszczelka pod blokiem.

Raczekp1 - to nie jest duża głowica, można sprawdzić na szklanym blacie lub porządną listwą traserską, to akurat nie był problem. Robiłem też test ciśnieniowy i żadnych przedmuchów przy ciśnieniu 1,5 atm przez pół godziny. Zegar stał w tej samej pozycji.
Jeśli chodzi o uszczelniacz wałka który wchodzi do główki, to on był ok, ale jak miałem blok na wierzchu, to też go wymieniłem.
Zastanawiam się jednak dlaczego producent dał pod blok uszczelkę z metalu? Pierwszy raz się z tym spotkałem... Założyłem nową oryginalną i również ciekła, dopiero uszczelka z gambitu trzyma jak należy.

Grudzień 11, 2019, 21:43:49
Odpowiedź #32
  • ****
  • Wiadomości: 362
  • Białystok
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
mam obecnie 3 takie silniki/bloki rozkrecone i mysle ze to jedna z lepszych konstrukcji

Grudzień 12, 2019, 09:00:00
Odpowiedź #33
  • ****
  • Wiadomości: 354
    • Bydgoszcz
  • Akwen: Wody lokalne
A czemu aż trzy trafiły do Ciebie ?

Grudzień 12, 2019, 22:40:47
Odpowiedź #34
  • ****
  • Wiadomości: 362
  • Białystok
  • Akwen: Jeszcze nie pływam

Grudzień 15, 2019, 20:06:23
Odpowiedź #35
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 25
    • BYDGOSZCZ
  • Akwen: Bałtyk
Uważam , że Yamaha jest mniej awaryjna. Plusem Mercurego jest naprawdę cicha praca, ale woda w oleju silnika z przebiegiem 300mth nie powinna była się znaleźć