Alex Opublikowano 5 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2017 Witam, w moim Marinerze 30HP z 1992 roku przy maksymalnie otwartej manetce silnik przerywa i wpada w turbulencje jakby jeden cylinder nie domagał po minimalnym ujęciu manetki wraca do równej pracy, może ktoś miał taki problem. W załączeniu film z zarejestrowanym zjawiskiem: www.youtube.com/watch?v=H2xC4P7X-2k&t=1s Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 5 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2017 Sprawdź synchronizację przepustnicy z wyprzedzeniem zapłonu. Sprawdź też czy nie ,,przewracasz" przepustnicy o większy kąt niż 90 stopni w stosunku do osi gardzieli gaźnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alex Opublikowano 5 Września 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Września 2017 Nie bardzo wiem jak sprawdzić synchronizację, ale zwrócę uwagę na przepustnicę podczas pływania bo na sucho raczej nie dochodzi do przewrócenia przepustnicy, chyba że dostaje jakiegoś luzu przy maksymalnym otwarciu. Co jeszcze zauważyłem to to że przy większym obciążeniu łodzi tzn. 4 osoby na pokładzie to nie ma tego zjawiska, z dwiema osobami zjawisko się powtarza. Na obrotomierzu mam maksymalnie 3500 obr/min ale chyba coś jest z nim nie tak bo czasami się zawiesza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin.j Opublikowano 5 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2017 W czasie przerywania pompuj gruszką od paliwa może to wina ilości paliwa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alex Opublikowano 6 Września 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Września 2017 Pompowałem gruszką, bez zmian. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
msdsw Opublikowano 6 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2017 wyglada na filmie jak by krecil sie do odciecia zaplonu, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drift_king Opublikowano 6 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2017 Śłuszna uwaga kolego.Może śrubka jest za łagodna i rzeczywiście motor się przekręca.Masz tam jakiś obrotomierz na tej łajbie ?Jak nie to podłącz i zobaczy przy jakich rpm występuje ten problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alex Opublikowano 6 Września 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Września 2017 Mam w instalacji oryginalny obrotomierz, nie wiem jak go traktować, przy maksymalnie otwartej manetce wskazuje 3500 obr/min. na wolnych obrotach mam wyregulowane 900 obr/min. Śrubę miałem 9/11 1.4 to nie mogłem wejść w ślizg, teraz mam 9/9 i wchdzi ładnie w ślizg. Generalnie zszedłem na śrubie 2cale czyli jakieś 40 obr do góry. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
msdsw Opublikowano 6 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2017 na filmiku widac ze to ewidentnie nie jest 3500obr/min a jak sam piszesz przy wiekszym obciazeniu nie ma problemu, mozesz kupic na alledrogo obrotomierz za 40 jakies zlotych ,dzialaja z niezbyt dokladnie i z opoznieniem troche ,ale za ta pieniadze sa w miare miarodajne, ja bym stawial na srube ,silnik ma jeszcze moc a nie ma czym krecic ,pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alex Opublikowano 6 Września 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Września 2017 Chyba masz racje MsdsW, może za bardzo zszedłem na śrubie o jeden cal przez prawdopodobnie uszkodzony obrotomierz. Zapaliła mi się lampka i w pierwszej kolejności sprawdze obrotomierz i zbacze o ile mnie okłamał, potem śruba. Może ktoś ma na zbyciu 9/10 do tego silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Davson Opublikowano 6 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2017 Może obrotomierz masz ustawiony na silnik czterosuwowy dla tego pokazuje takie obroty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 7 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2017 A może masz za każdym razem dwie iskry jednocześnie na obu świecach i wtedy 2P/1 ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebol1 Opublikowano 2 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2017 Pływałem kiedyś na takim motorku ;) Kolego zwyczajnie wkręcasz go do odcięcia zapłonu. ;D W cztery osoby zjawisko zanika bo łajba jest cięższa i motorek ma co robć :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alex Opublikowano 1 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2018 Dzięki za sugestie, w sezonie sprawdzę z większą śrubą i dam znać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Davson Opublikowano 1 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2018 jeszcze jedna sprawa .Popływaj trochę na końcu na maxa. Po wystygnięciu silnika sprawdź świece zapłonowe . Kolor świec prawdę Ci powie o zaistniałym problemie. Jeżeli jedna będzie okopcona to tam wypadają zapłony lub przylewa. Jeżeli wszystkie takie same to może przekręcasz silnik. Jeżeli jedna ma jaśniejszy kolor to mogą być problemy z paliwem na tym cylinderku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł_Wawa Opublikowano 1 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2018 Z własnego doświadczenia wiem, że w takich tematach bez sprawdzonego obrotomierza można długo dochodzić prawdy, chociaż w tym wypadku, jak przedmówcy myślę, że silnik kręci się za wysoko. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 1 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2018 Na filmie typowe odcięcie zapłonu ogranicznikiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.