Skocz do zawartości

Silnik Mariner 30HP przerywa


Alex
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, w moim Marinerze 30HP z 1992 roku przy maksymalnie otwartej manetce silnik przerywa i wpada w turbulencje jakby jeden cylinder nie domagał po minimalnym ujęciu manetki wraca do równej pracy, może ktoś miał taki problem. W załączeniu film z zarejestrowanym zjawiskiem: www.youtube.com/watch?v=H2xC4P7X-2k&t=1s
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bardzo wiem jak sprawdzić synchronizację, ale zwrócę uwagę na przepustnicę podczas pływania bo na sucho raczej nie dochodzi do przewrócenia przepustnicy, chyba że dostaje jakiegoś luzu przy maksymalnym otwarciu. Co jeszcze zauważyłem to to że przy większym obciążeniu łodzi tzn. 4 osoby na pokładzie to nie ma tego zjawiska, z dwiema osobami zjawisko się powtarza. Na obrotomierzu mam maksymalnie 3500 obr/min ale chyba coś jest z nim nie tak bo czasami się zawiesza.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam w instalacji oryginalny obrotomierz, nie wiem jak go traktować, przy maksymalnie otwartej manetce wskazuje 3500 obr/min. na wolnych obrotach mam wyregulowane 900 obr/min. Śrubę miałem 9/11 1.4 to nie mogłem wejść w ślizg, teraz mam 9/9 i wchdzi ładnie w ślizg. Generalnie zszedłem na śrubie 2cale czyli jakieś 40 obr do góry.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na filmiku widac ze to ewidentnie nie jest 3500obr/min a jak sam piszesz przy wiekszym obciazeniu nie ma problemu, mozesz kupic na alledrogo obrotomierz za 40 jakies zlotych ,dzialaja z niezbyt dokladnie i z opoznieniem troche ,ale za ta  pieniadze sa w miare miarodajne, ja bym stawial na srube ,silnik ma jeszcze moc a nie ma czym krecic ,pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba masz racje MsdsW, może za bardzo zszedłem na śrubie o jeden cal przez prawdopodobnie uszkodzony obrotomierz. Zapaliła mi się lampka i w pierwszej kolejności sprawdze obrotomierz i zbacze o ile mnie okłamał, potem śruba. Może ktoś ma na zbyciu 9/10 do tego silnika. 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 5 miesięcy temu...
jeszcze jedna sprawa .Popływaj trochę na końcu na maxa. Po wystygnięciu silnika sprawdź świece zapłonowe . Kolor świec prawdę Ci powie o zaistniałym problemie. Jeżeli jedna będzie okopcona to tam wypadają zapłony lub przylewa. Jeżeli wszystkie takie same to może przekręcasz silnik. Jeżeli jedna ma jaśniejszy kolor to mogą być problemy z paliwem na tym cylinderku.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...