jab75 Opublikowano 20 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2012 Szukam przyczyny dlaczego silnik Mercury 60 (3 cyl. ) po dłuższym pływaniu gaśnie ( zostaje zadławiony ) . Po dłuższym pływaniu na biegu daję na luz ( bieg jałowy ) i chcąc wrzucić ponownie bieg , silnik zostaje zadławiony i tak cały czas do czasu , aż silnik nie ostygnie . Po nagrzaniu się jest dalej to samo !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Gdzie mogę sprawdzić lub znajdę rok produkcji mojego silnika i czy posiada alternator lub prądnicę . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drift_king Opublikowano 20 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2012 Szukam przyczyny dlaczego silnik Mercury 60 po dłuższym pływaniu gaśnie ( zostaje zadławiony ) . Po dłuższym pływaniu na biegu daję na luz ( bieg jałowy ) i chcąc wrzucić ponownie bieg , silnik zostaje zadławiony i tak cały czas do czasu , aż silnik nie ostygnie . Po nagrzaniu się jest dalej to samo !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Gdzie mogę sprawdzić lub znajdę rok produkcji mojego silnika i czy posiada alternator lub prądnicę . Możliwości jest trochę,a Ty podajesz zbyt mało informacji.. Pierwsza,fundamentalna rzecz to kwestia chłodzenia-czy działa poprawnie? Jeśli tak i przegrzewanie(puchnięcie motoru) wykluczamy to następny w kolejne może byc zapłon. Co znaczy,źe silnik jest zdławiony?Gaśnie nagle tak jak po wyłączeniu stacyjki czy po prostu spada mu moc aż wkońcu gaśnie?Określ dokładniej okoliczności to spróbujemy coś powróżyć z fusów ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jab75 Opublikowano 20 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2012 W trakcie pływania kiedy silnik jest rozgrzany daję na luz ( bieg jałowy ) i przy ponownej próbie włączenia biegu kiedy śruba się załancza silnik dostaje oporów i jest zadławiany . Wygląda tak jak by tracił moc (silnik pracuj równo na wolnych obrotach i nie gaśnie ) , lub ma delikatnie za małe obroty w stosunku do obciążenia po przez śrubę która zaczyna stawiać opór silnikowi . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Johnny_bravo750 Opublikowano 20 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2012 panowie zapłaciłem 100zł rok temu ale podzielę się:) ( moderator niech swignie do skarbnicy wiedzy :) ) 1965-1989 Mercury Outboard Engine 40hp-115hp Service Repair Manual http://secondsun.pl/piotr/motorowodniactwo/6425266-1965-1989_Mercury_Outboard_Engine_40hp-115hp_Service_Repair_Manual_Download.pdf Kliknać prawym klawiszem myszki i zapisz element jako docelowy nanual zajmuje prawie 200mb opis: Description 1965-1989 Mercury Outboard Engine 40HP-115 HP Service Repair Manual DOWNLOAD This is the most complete Service Repair Manual for the 1965-1989 Mercury Outboard Engine 40HP-115HP ever compiled by mankind. This DOWNLOAD contains of high quality diagrams and instructions on how to service and repair your 1965-1989 Mercury Outboard Engine 40HP-115HP from top to bottom. This is a must for the Do-It-Yourselfer! You will not be dissatisfied. The following listing contains all engines covered in this manual: MODEL / ENGINE / YEAR 45 HP, 4 CYL, 1965 1966 1967 1968 1969 1970 50 HP, 3 CYL, 1986 1987 1988 1989 500/50 HP, 4 CYL, 1965 1966 1967 1968 1969 1970 1971 1972 1973 1974 1975 1976 1977 1978 1979 1980 1981 1982 1983 1984 1985 60 HP, 3 CYL, 1984 1985 1986 1987 1988 1989 650/65 HP, 3 CYL, 1972 1973 1974 1975 1976 650/65 HP, 4 CYL, 1965 1966 1967 1968 1969 1970 1971 650,700/70 HP, 3 CYL, 1976 1977 1978 1979 1980 1981 1982 1983 70 HP, 3 CYL, 1986 1987 1988 1989 75 HP, 4 CYL, 1984 1985 1986 80 HP, 3 CYL, 1987 1988 1989 800/80 HP, 4 CYL, 1969 1970 1971 1972 1973 1974 1975 1976 1977 1978 1979 1980 1981 1982 1983 800/85 HP, 4 CYL, 1973 1974 1975 1976 1977 90 HP, 3 CYL, 1987 1988 1989 850XS/90 HP, 4 CYL, 1976 100 HP, 4 CYL, 1988 1989 115 HP, 4 CYL, 1988 1989 Service Repair Manual Covers: Safety Tuning Powerhead Fuel Ignition Timing and synchronizing Electrical Remote controls Power trim/tilt Lower unit Hand rewind starter Maintenance Appendix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drift_king Opublikowano 20 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2012 W trakcie pływania kiedy silnik jest rozgrzany daję na luz ( bieg jałowy ) i przy ponownej próbie włączenia biegu kiedy śruba się załancza silnik dostaje oporów i jest zadławiany . Wygląda tak jak by tracił moc (silnik pracuj równo na wolnych obrotach i nie gaśnie ) , lub ma delikatnie za małe obroty w stosunku do obciążenia po przez śrubę która zaczyna stawiać opór silnikowi . Czyli po wbiciu biegu już się tylko muli i nie chce się wogóle wkręcić na wysokie ? Dopuki płyniesz na biegu i nie wyrzucasz na luz jest wszystko ok?Możesz tak płynąć 5-10-15km bez wyrzucania na luz i jest ok? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jab75 Opublikowano 20 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2012 Tak , 5-30 min. obojętne ile pływam to jest ok do czasu kiedy nie dam na luz , a przy ponownym dodaniu gazu włącza się śruba i dławi silnik . ( aż zdechnie ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drift_king Opublikowano 20 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2012 Tak , 5-30 min. obojętne ile pływam to jest ok do czasu kiedy nie dam na luz , a przy ponownym dodaniu gazu włącza się śruba i dławi silnik . ( aż zdechnie ) To ciekawa usterka.Mówiąc szczerze kończą mi się pomysły zważywszy,że nie znam budowy akurat tego silnika,ale myślę,że jak wieczorem pojawi się mikijet to problem zostanie rozwiązany ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jab75 Opublikowano 20 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2012 Dzięki za zainteresowani i czekam na jakieś pomysły co to mogło by być . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 20 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2012 Rozumiem, że to dwutakt ? Sprawdź ,,ssanie" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jab75 Opublikowano 20 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2012 TAK TO DWUTAKT....... Ssanie było wyłączane , chyba że nie odbija do końca (o to chodzi !! ) i czy może to mieć znaczenie . Łódź jest teraz w remoncie dosyć mocno ją rozebrałem , manetkę odebrałem z lakierni proszkowej , wzmacniam podłogę nową płytą itd . Wodowanie będzie możliwe około 2 tygodnie . Dlatego próbuje się dowiedzieć coś na temat silnika !!!!!!!!!!!!!!!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drift_king Opublikowano 20 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2012 TAK TO DWUTAKT....... Ssanie było wyłączane , chyba że nie odbija do końca (o to chodzi !! ) i czy może to mieć znaczenie . Łódź jest teraz w remoncie dosyć mocno ją rozebrałem , manetkę odebrałem z lakierni proszkowej , wzmacniam podłogę nową płytą itd . Wodowanie będzie możliwe około 2 tygodnie . Dlatego próbuje się dowiedzieć coś na temat silnika !!!!!!!!!!!!!!!!! Mówisz,że pomalowałeś manetkę....więc wydaje mi się,że teraz podczas wbijania biegu możesz włączać ssanie(o ile takowe w manetce występowało).Mogłoby się tak pewnie jakimś cudem dziać jeśli coś byś źle poskładał. Objawy które podałeś pasują do zalania silnika przez zbyt bogatą mieszankę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jab75 Opublikowano 20 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2012 Obiawy były przed rozebraniem manetki , a mieszankę stosowałem 1;50 i uważam że nie kopcił za mocno . Czy mieszanka może mieć wpływ na takie zachowanie . Czy silnik posiada alternator lub prądnic ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 20 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2012 Mieszanka paliwowo-powietrzna tak, paliwowo-olejowa mniej ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jab75 Opublikowano 20 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2012 Jak to wyregulować i gdzie dokładnie szukać . Lepiej się dowiedzieć i zwiększyć swoją wiedzę niż siedzieć i dumać dzień po dniu . Zastosować mieszankę 1;60 ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jab75 Opublikowano 20 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2012 Do czego służy pokrętło z przodu manetki i czy ma to duże znaczenie !!!!!!!!!!!!!!!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 20 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2012 Jak to wyregulować i gdzie dokładnie szukać . Lepiej się dowiedzieć i zwiększyć swoją wiedzę niż siedzieć i dumać dzień po dniu . Zastosować mieszankę 1;60 ! Gaźnik służy do wytworzenia odpowiedniej ilości i składu mieszanki paliwowo-powietrznej. A że to dwutakt to do paliwa dolewa się oleju (smarowanie silnika). Dla gaźnika nie ma wielkiego znaczenia czy w paliwie jest olej czy nie, on odpowiada za dostarczanie ,,koniom owsa". Popularnie się mówi ,,pływam na mieszance" i to najczęściej oznacza paliwo+olej . Ale wszystkie silniki spalinowe (2T i 4T) pływają na mieszance paliwowo-powietrznej i jej skład to odpowiednia proporcja powietrza do paliwa. Np. 13kg powietrza na 1kg paliwa jeżeli jest inaczej to trzeba regulować. Trzeba nauczyć się rozróżniać o jakiej mieszance jest mowa. Jeżeli producent podaje skład mieszanki (paliwowo- olejowej) 1:50 to obniżanie ilości oleju bez konkretnego powodu jest morderstwem dla silnika. Śruba/pokrętło to hamulec cierny dźwigni manetki. Albo chodzi lżej albo ciężej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jab75 Opublikowano 20 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2012 W pierwszej kolejności poskładam co rozebrałem , a resztę będę pomału analizował . Forum będzi kontrolowane i ja by coś to będę w kontakcie . Dzięki i pogody na wodzi życzę . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Johnny_bravo750 Opublikowano 20 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2012 a może porostu ma za niskie obroty jałowe ?!?! jak się pojawia opór na śrubie to go zadławią manuala zdoiłeś??? z mojego posta? podaj jego rocznik i inne dane po nr seryjnym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jab75 Opublikowano 27 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2012 60 HP, 3 CYL, 1984 1985 1986 1987 1988 1989 po rozebraniu manetki szacuje na 1988 rok , lecz na razie nie zagłebiałem się . Przepraszam za błędne informacje podane na wstępie , ale po trzech latach mała dziura w głowie . Wczoraj wodowałem , efekty uważam że silnikiem rzuca trochę za mocno i ma nierówną pracę , na zimnym silniku po wyłączeniu ssania biegi wchodzą i nie gaśnie lecz na rozgrzanym ( odczuwalna nierówna praca ) przy załączeniu biegu gaśnie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drift_king Opublikowano 27 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2012 Objaw dla zbyt bogatej mieszanki PALIWOWO-POWIETRZNEJ.Dalej czepiałbym się ssania jesli z gaźnikiem wsio oky Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mikołaj Opublikowano 28 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2012 Podsumujmy: 1. Kiedy wymieniałeś świece? 2. Czy gaźniki są czyste (wymyte przedmuchane) ? 3. Czy zapłon jest prawidłowo ustawiony? 4. Czy prawidłowo ustawiony jest skład mieszanki? 5. Czy wolne obroty nie są zbyt nisko ustawione? 6. Czy prawidłowo działa przyspieszacz zapłonu? Więcej mi nie przychodzi do głowy..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jab75 Opublikowano 28 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2012 Świece mają 3 lat i są w stanie jak nowe ponieważ chodziły tylko kilka godzin . Ma jakiś 500-600 obrotów na luzie przy rozgrzanym silniku ( czy to nie jest za mało !!!!!!!!!!!!! i jakie musi mieć ? ) . Gażnika nie ruszałem ( :'( jeszcze za mała wiedza , lecz chęci są i strach przed pogorszeniem czegoś ) . Natomiast na pytanie w punktach 2 , 3 , 6 nie jestem w stanie odpowiedzieć . Czekam na jakieś propozycję i schemat . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Johnny_bravo750 Opublikowano 29 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2012 Świece mają 3 lat i są w stanie jak nowe ponieważ chodziły tylko kilka godzin . Ma jakiś 500-600 obrotów na luzie przy rozgrzanym silniku ( czy to nie jest za mało !!!!!!!!!!!!! i jakie musi mieć ? ) . Gażnika nie ruszałem ( :'( jeszcze za mała wiedza , lecz chęci są i strach przed pogorszeniem czegoś ) . Natomiast na pytanie w punktach 2 , 3 , 6 nie jestem w stanie odpowiedzieć . Czekam na jakieś propozycję i schemat . Ma jakiś 500-600 obrotów na luzie przy rozgrzanym silniku ( czy to nie jest za mało !!!!!!!!!!!!! i jakie musi mieć ? ) na tej stronie tego tamatu, napisałem czy czasem nie masz za niskich obrotów ........ nie odpowiedziałeś ...... a może porostu ma za niskie obroty jałowe ?!?! jak się pojawia opór na śrubie to go zadławią manuala zdoiłeś??? z mojego posta? podaj jego rocznik i inne dane po nr seryjnym zadanie dla Ciebie poszukaj w manualu jakie powinien mieć obroty twój silnik na jałowym biegu ...... i podziel się z nami ta informacją, przy okazji sobie odpowiesz na pytanie " ( czy to nie jest za mało !!!!!!!!!!!!! i jakie musi mieć ? ) " kolego nie lubię takich ludzi jak ty...... troszkę samo zaparcia.... co to gaźnik ?? http://www.google.pl/ wpisujemy: gaźnik i pierwszy wynik klikamy i otwiera nam się ta strona : http://pl.wikipedia.org/wiki/Ga%C5%BAnik jeśli masz jeszcze jakieś pytania wpierw proponuje www.google.pl przed tym jak zaczniesz używać Google ( niebezpieczne moze być) przeczytaj jak używać żeby się czegoś dowiedzieć polecam każdemu : http://www.googluj.cba.pl/jak_szukac_w_google.php na pierwszej stronie wkleiłem tobie manuala tego silnika...... tam masz wszystko pokazane jak co sprawdzić jak co wyregulować , mówisz ze nie ma co siedzieć tylko cza zgłębiać wiedzę .... przerobiłeś już 555 stron tego manuala???? prosisz o schematy i o inne a tam wszystko jest i dostajesz to za darmo.... ja kupiłem rok temu za 100zł oczekując pomocy chcesz żeby w paint na rysunkach z manuala narysować strzałki gdzie co dotknąć WKLEJAM PONOWNIE -> jeśli nie znasz angielskiego jest translator pdf """"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""" 1965-1989 Mercury Outboard Engine 40hp-115hp Service Repair Manual http://secondsun.pl/piotr/motorowodniactwo/6425266-1965-1989_Mercury_Outboard_Engine_40hp-115hp_Service_Repair_Manual_Download.pdf Kliknać prawym klawiszem myszki i zapisz element jako docelowy nanual zajmuje prawie 200mb w pdf opis: Description 1965-1989 Mercury Outboard Engine 40HP-115 HP Service Repair Manual DOWNLOAD This is the most complete Service Repair Manual for the 1965-1989 Mercury Outboard Engine 40HP-115HP ever compiled by mankind. This DOWNLOAD contains of high quality diagrams and instructions on how to service and repair your 1965-1989 Mercury Outboard Engine 40HP-115HP from top to bottom. This is a must for the Do-It-Yourselfer! You will not be dissatisfied. Przetłumaczone w translator google Jest to najbardziej kompletny podręcznik naprawy za 1965-1989 Merkury Silnik zaburtowy 40KM-115KM kiedykolwiek skompilowanej przez ludzkość. Ten składnik zawiera wysokiej jakości schematów i instrukcji na temat sposobu serwisowania i naprawy 1965-1989 rtęci silnik zaburtowy 40KM-115KM od góry do dołu. Jest to musi dla Do-It-yourselfer! Nie będzie niezadowolony. The following listing contains all engines covered in this manual: MODEL / ENGINE / YEAR 45 HP, 4 CYL, 1965 1966 1967 1968 1969 1970 50 HP, 3 CYL, 1986 1987 1988 1989 500/50 HP, 4 CYL, 1965 1966 1967 1968 1969 1970 1971 1972 1973 1974 1975 1976 1977 1978 1979 1980 1981 1982 1983 1984 1985 60 HP, 3 CYL, 1984 1985 1986 1987 1988 1989 650/65 HP, 3 CYL, 1972 1973 1974 1975 1976 650/65 HP, 4 CYL, 1965 1966 1967 1968 1969 1970 1971 650,700/70 HP, 3 CYL, 1976 1977 1978 1979 1980 1981 1982 1983 70 HP, 3 CYL, 1986 1987 1988 1989 75 HP, 4 CYL, 1984 1985 1986 80 HP, 3 CYL, 1987 1988 1989 800/80 HP, 4 CYL, 1969 1970 1971 1972 1973 1974 1975 1976 1977 1978 1979 1980 1981 1982 1983 800/85 HP, 4 CYL, 1973 1974 1975 1976 1977 90 HP, 3 CYL, 1987 1988 1989 850XS/90 HP, 4 CYL, 1976 100 HP, 4 CYL, 1988 1989 115 HP, 4 CYL, 1988 1989 Service Repair Manual Covers: Safety Tuning Powerhead Fuel Ignition Timing and synchronizing Electrical Remote controls Power trim/tilt Lower unit Hand rewind starter Maintenance Appendix Bez obrazy Proszę, ale odrobinę od siebie daj..... . np fotkę silnika w całości z obudową i bez z każdej strony..... bo może zamiast merc 60HP masz 650 650 wygląda tak: http://s1.pokazywarka.pl/i/1171709/656467/1.jpg ide spać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrdronzek Opublikowano 17 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2012 kolego pokrętło z przodu manetki służy du ustwiania casnoty manetki, miałem ten sam problem co ty i jedna rzecz istotna w tym silniku mieszanka nie może być bogatsza niż 1-75 ,druga sprawa to zbyt niskie obroty na biegu jałowym powodują że przy wlączeniu biegu silnik przy tak bogatej mieszance olejowej ma za małą moc -dla tego ci dławi a sposobem też jest zmniejszenie dawki powietrza na każdym z gaźników- niecały obrót podczas wykręcania dyszy ,oczywiście obliczamy obrót przy całkowicie wkręconej dyszy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 17 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2012 Wolne obroty ustawiaj zawsze na biegu. W przeciwnym razie silnik podzcas przełączania biegów może zgasnąć co jest bardzo nieporządanym efektem przy ,,precyzyjnych" manewrach np. w porcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.