Skocz do zawartości

Silnik Mercury 60 Gaśnie


jab75
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Szukam przyczyny dlaczego silnik Mercury 60 (3 cyl. ) po dłuższym pływaniu gaśnie ( zostaje zadławiony ) .

Po dłuższym pływaniu na biegu daję na luz ( bieg jałowy ) i chcąc wrzucić ponownie bieg , silnik zostaje zadławiony i tak cały czas do czasu , aż silnik nie ostygnie . Po nagrzaniu się jest dalej to samo !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gdzie mogę sprawdzić lub znajdę rok produkcji mojego silnika i czy posiada alternator lub prądnicę .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukam przyczyny dlaczego silnik Mercury 60 po dłuższym pływaniu gaśnie ( zostaje zadławiony ) .

Po dłuższym pływaniu na biegu daję na luz ( bieg jałowy ) i chcąc wrzucić ponownie bieg , silnik zostaje zadławiony i tak cały czas do czasu , aż silnik nie ostygnie . Po nagrzaniu się jest dalej to samo !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gdzie mogę sprawdzić lub znajdę rok produkcji mojego silnika i czy posiada alternator lub prądnicę .

 

Możliwości jest trochę,a Ty podajesz zbyt mało informacji..

Pierwsza,fundamentalna rzecz to kwestia chłodzenia-czy działa poprawnie?

Jeśli tak i przegrzewanie(puchnięcie motoru) wykluczamy to następny w kolejne może byc zapłon.

 

Co znaczy,źe silnik jest zdławiony?Gaśnie nagle tak jak po wyłączeniu stacyjki czy po prostu spada mu moc aż wkońcu gaśnie?Określ dokładniej okoliczności to spróbujemy coś powróżyć z fusów ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W trakcie pływania kiedy silnik jest rozgrzany daję na luz ( bieg jałowy ) i przy ponownej próbie włączenia biegu kiedy śruba się załancza silnik dostaje oporów i jest zadławiany . Wygląda tak jak by tracił moc (silnik pracuj równo na wolnych obrotach i nie gaśnie ) , lub ma delikatnie za małe obroty w stosunku do obciążenia po przez śrubę która zaczyna stawiać opór silnikowi .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie zapłaciłem 100zł rok temu ale podzielę się:)  ( moderator niech swignie do skarbnicy wiedzy :) )

 

1965-1989 Mercury Outboard Engine 40hp-115hp Service Repair Manual

 

http://secondsun.pl/piotr/motorowodniactwo/6425266-1965-1989_Mercury_Outboard_Engine_40hp-115hp_Service_Repair_Manual_Download.pdf 

 

Kliknać prawym klawiszem myszki i zapisz element jako docelowy nanual zajmuje prawie 200mb

 

opis:

 

Description

 

1965-1989 Mercury Outboard Engine 40HP-115 HP Service Repair Manual DOWNLOAD

 

This is the most complete Service Repair Manual for the 1965-1989 Mercury Outboard Engine 40HP-115HP ever compiled by mankind. This DOWNLOAD contains of high quality diagrams and instructions on how to service and repair your 1965-1989 Mercury Outboard Engine 40HP-115HP from top to bottom. This is a must for the Do-It-Yourselfer! You will not be dissatisfied.

 

The following listing contains all engines covered in this manual:

 

MODEL / ENGINE / YEAR

 

45 HP, 4 CYL, 1965 1966 1967 1968 1969 1970

50 HP, 3 CYL, 1986 1987 1988 1989

500/50 HP, 4 CYL, 1965 1966 1967 1968 1969 1970 1971 1972 1973 1974 1975 1976 1977 1978 1979 1980 1981 1982 1983 1984 1985

 

60 HP, 3 CYL, 1984 1985 1986 1987 1988 1989

650/65 HP, 3 CYL, 1972 1973 1974 1975 1976

650/65 HP, 4 CYL, 1965 1966 1967 1968 1969 1970 1971

650,700/70 HP, 3 CYL, 1976 1977 1978 1979 1980 1981 1982 1983

70 HP, 3 CYL, 1986 1987 1988 1989

75 HP, 4 CYL, 1984 1985 1986

80 HP, 3 CYL, 1987 1988 1989

800/80 HP, 4 CYL, 1969 1970 1971 1972 1973 1974 1975 1976 1977 1978 1979 1980 1981 1982 1983

800/85 HP, 4 CYL, 1973 1974 1975 1976 1977

90 HP, 3 CYL, 1987 1988 1989

850XS/90 HP, 4 CYL, 1976

100 HP, 4 CYL, 1988 1989

115 HP, 4 CYL, 1988 1989

Service Repair Manual Covers:

Safety

Tuning

Powerhead

Fuel

Ignition

Timing and synchronizing

Electrical

Remote controls

Power trim/tilt

Lower unit

Hand rewind starter

Maintenance

Appendix

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W trakcie pływania kiedy silnik jest rozgrzany daję na luz ( bieg jałowy ) i przy ponownej próbie włączenia biegu kiedy śruba się załancza silnik dostaje oporów i jest zadławiany . Wygląda tak jak by tracił moc (silnik pracuj równo na wolnych obrotach i nie gaśnie ) , lub ma delikatnie za małe obroty w stosunku do obciążenia po przez śrubę która zaczyna stawiać opór silnikowi .

 

Czyli po wbiciu biegu już się tylko muli i nie chce się wogóle wkręcić na wysokie ?

Dopuki płyniesz na biegu i nie wyrzucasz na luz jest wszystko ok?Możesz tak płynąć 5-10-15km bez wyrzucania na luz i jest ok?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak , 5-30 min. obojętne ile pływam to jest ok do czasu kiedy nie dam na luz , a przy ponownym dodaniu gazu włącza się śruba i dławi silnik . ( aż zdechnie )

 

To ciekawa usterka.Mówiąc szczerze kończą mi się pomysły zważywszy,że nie znam budowy akurat tego silnika,ale myślę,że jak wieczorem pojawi się mikijet to problem zostanie rozwiązany ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TAK TO DWUTAKT....... Ssanie było wyłączane , chyba że nie odbija do końca (o to chodzi !! ) i czy może to mieć znaczenie . Łódź jest teraz w remoncie dosyć mocno ją rozebrałem , manetkę odebrałem z lakierni proszkowej , wzmacniam podłogę nową płytą itd . Wodowanie będzie możliwe około 2 tygodnie . Dlatego próbuje się dowiedzieć coś na temat silnika !!!!!!!!!!!!!!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TAK TO DWUTAKT....... Ssanie było wyłączane , chyba że nie odbija do końca (o to chodzi !! ) i czy może to mieć znaczenie . Łódź jest teraz w remoncie dosyć mocno ją rozebrałem , manetkę odebrałem z lakierni proszkowej , wzmacniam podłogę nową płytą itd . Wodowanie będzie możliwe około 2 tygodnie . Dlatego próbuje się dowiedzieć coś na temat silnika !!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Mówisz,że pomalowałeś manetkę....więc wydaje mi się,że teraz podczas wbijania biegu możesz włączać ssanie(o ile takowe w manetce występowało).Mogłoby się tak pewnie jakimś cudem dziać jeśli coś byś źle poskładał.

 

Objawy które podałeś pasują do zalania silnika przez zbyt bogatą mieszankę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to wyregulować i gdzie dokładnie szukać . Lepiej się dowiedzieć i zwiększyć swoją wiedzę niż siedzieć i dumać dzień po dniu . Zastosować mieszankę 1;60 !

 

Gaźnik służy do wytworzenia odpowiedniej ilości i składu mieszanki paliwowo-powietrznej. A że to dwutakt to do paliwa dolewa się oleju (smarowanie silnika). Dla gaźnika nie ma wielkiego znaczenia czy w paliwie jest olej czy nie, on odpowiada za dostarczanie ,,koniom owsa".

Popularnie się mówi ,,pływam na mieszance" i to najczęściej oznacza paliwo+olej . Ale wszystkie silniki spalinowe (2T i 4T) pływają na mieszance paliwowo-powietrznej i jej skład to odpowiednia proporcja powietrza do paliwa. Np. 13kg powietrza na 1kg paliwa jeżeli jest inaczej to trzeba regulować.

 

Trzeba nauczyć się rozróżniać o jakiej mieszance jest mowa.

 

Jeżeli producent podaje skład mieszanki (paliwowo- olejowej) 1:50 to obniżanie ilości oleju bez konkretnego powodu jest morderstwem dla silnika.

 

Śruba/pokrętło to hamulec cierny dźwigni manetki. Albo chodzi lżej albo ciężej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

60 HP, 3 CYL, 1984 1985 1986 1987 1988 1989 po rozebraniu manetki szacuje na 1988 rok , lecz na razie nie zagłebiałem się .  Przepraszam za błędne informacje podane na wstępie , ale po trzech latach mała dziura w głowie . Wczoraj wodowałem , efekty uważam że silnikiem rzuca trochę za mocno i ma nierówną pracę , na zimnym silniku po wyłączeniu ssania biegi wchodzą i nie gaśnie lecz na rozgrzanym ( odczuwalna nierówna praca ) przy załączeniu biegu gaśnie .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podsumujmy:

1. Kiedy wymieniałeś świece?

2. Czy gaźniki są czyste (wymyte przedmuchane) ?

3. Czy zapłon jest prawidłowo ustawiony?

4. Czy prawidłowo ustawiony jest skład mieszanki?

5. Czy wolne obroty nie są zbyt nisko ustawione?

6. Czy prawidłowo działa przyspieszacz zapłonu?

Więcej mi nie przychodzi do głowy.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece mają 3 lat i są w stanie jak nowe ponieważ chodziły tylko kilka godzin .  Ma jakiś 500-600 obrotów na luzie przy rozgrzanym silniku ( czy to nie jest za mało !!!!!!!!!!!!!  i jakie musi mieć ? ) . Gażnika nie ruszałem ( :'( jeszcze za mała wiedza , lecz chęci są i strach przed pogorszeniem czegoś ) . Natomiast na pytanie w punktach 2 , 3 , 6 nie jestem w stanie odpowiedzieć . Czekam na jakieś propozycję i schemat .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece mają 3 lat i są w stanie jak nowe ponieważ chodziły tylko kilka godzin .  Ma jakiś 500-600 obrotów na luzie przy rozgrzanym silniku ( czy to nie jest za mało !!!!!!!!!!!!!  i jakie musi mieć ? ) . Gażnika nie ruszałem ( :'( jeszcze za mała wiedza , lecz chęci są i strach przed pogorszeniem czegoś ) . Natomiast na pytanie w punktach 2 , 3 , 6 nie jestem w stanie odpowiedzieć . Czekam na jakieś propozycję i schemat .

 

Ma jakiś 500-600 obrotów na luzie przy rozgrzanym silniku ( czy to nie jest za mało !!!!!!!!!!!!!  i jakie musi mieć ? )

 

na tej stronie tego tamatu, napisałem czy czasem nie masz za niskich obrotów ........ nie odpowiedziałeś  ......

a może porostu ma za niskie obroty jałowe ?!?!  jak się pojawia opór na śrubie to go zadławią

 

manuala zdoiłeś??? z mojego posta? podaj jego rocznik i inne dane po nr seryjnym

 

zadanie dla Ciebie poszukaj w manualu jakie powinien mieć obroty twój silnik na jałowym biegu ...... i podziel się z nami ta informacją, przy okazji sobie odpowiesz na pytanie " ( czy to nie jest za mało !!!!!!!!!!!!!  i jakie musi mieć ? )  "

 

 

kolego nie lubię takich ludzi jak ty...... troszkę samo zaparcia.... co to gaźnik ?? http://www.google.pl/  wpisujemy: gaźnik  i pierwszy wynik klikamy i otwiera nam się ta strona : http://pl.wikipedia.org/wiki/Ga%C5%BAnik

 

jeśli masz jeszcze jakieś pytania wpierw proponuje www.google.pl przed tym jak zaczniesz używać Google ( niebezpieczne moze być) przeczytaj jak używać żeby się czegoś dowiedzieć polecam każdemu : http://www.googluj.cba.pl/jak_szukac_w_google.php

 

na pierwszej stronie wkleiłem tobie manuala tego silnika...... tam masz wszystko pokazane jak co sprawdzić jak co wyregulować , mówisz ze nie ma co siedzieć tylko cza zgłębiać wiedzę .... przerobiłeś już 555 stron tego manuala????

 

prosisz o schematy i o inne a tam wszystko jest i dostajesz to za darmo....  ja kupiłem rok temu  za 100zł

 

oczekując pomocy chcesz żeby w paint na rysunkach z manuala narysować strzałki gdzie co dotknąć

WKLEJAM PONOWNIE -> jeśli nie znasz angielskiego jest translator pdf

 

 

"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""

 

1965-1989 Mercury Outboard Engine 40hp-115hp Service Repair Manual

 

http://secondsun.pl/piotr/motorowodniactwo/6425266-1965-1989_Mercury_Outboard_Engine_40hp-115hp_Service_Repair_Manual_Download.pdf 

 

Kliknać prawym klawiszem myszki i zapisz element jako docelowy nanual zajmuje prawie 200mb w pdf

 

opis:

 

Description

 

1965-1989 Mercury Outboard Engine 40HP-115 HP Service Repair Manual DOWNLOAD

 

This is the most complete Service Repair Manual for the 1965-1989 Mercury Outboard Engine 40HP-115HP ever compiled by mankind. This DOWNLOAD contains of high quality diagrams and instructions on how to service and repair your 1965-1989 Mercury Outboard Engine 40HP-115HP from top to bottom. This is a must for the Do-It-Yourselfer! You will not be dissatisfied.

 

Przetłumaczone w translator google

Jest to najbardziej kompletny podręcznik naprawy za 1965-1989 Merkury Silnik zaburtowy 40KM-115KM kiedykolwiek skompilowanej przez ludzkość. Ten składnik zawiera wysokiej jakości schematów i instrukcji na temat sposobu serwisowania i naprawy 1965-1989 rtęci silnik zaburtowy 40KM-115KM od góry do dołu. Jest to musi dla Do-It-yourselfer! Nie będzie niezadowolony.

 

The following listing contains all engines covered in this manual:

 

MODEL / ENGINE / YEAR

 

45 HP, 4 CYL, 1965 1966 1967 1968 1969 1970

50 HP, 3 CYL, 1986 1987 1988 1989

500/50 HP, 4 CYL, 1965 1966 1967 1968 1969 1970 1971 1972 1973 1974 1975 1976 1977 1978 1979 1980 1981 1982 1983 1984 1985

 

60 HP, 3 CYL, 1984 1985 1986 1987 1988 1989

650/65 HP, 3 CYL, 1972 1973 1974 1975 1976

650/65 HP, 4 CYL, 1965 1966 1967 1968 1969 1970 1971

650,700/70 HP, 3 CYL, 1976 1977 1978 1979 1980 1981 1982 1983

70 HP, 3 CYL, 1986 1987 1988 1989

75 HP, 4 CYL, 1984 1985 1986

80 HP, 3 CYL, 1987 1988 1989

800/80 HP, 4 CYL, 1969 1970 1971 1972 1973 1974 1975 1976 1977 1978 1979 1980 1981 1982 1983

800/85 HP, 4 CYL, 1973 1974 1975 1976 1977

90 HP, 3 CYL, 1987 1988 1989

850XS/90 HP, 4 CYL, 1976

100 HP, 4 CYL, 1988 1989

115 HP, 4 CYL, 1988 1989

Service Repair Manual Covers:

Safety

Tuning

Powerhead

Fuel

Ignition

Timing and synchronizing

Electrical

Remote controls

Power trim/tilt

Lower unit

Hand rewind starter

Maintenance

Appendix

 

 

Bez obrazy Proszę, ale odrobinę od siebie daj..... .

 

np fotkę silnika w całości z obudową i bez z każdej strony..... bo może zamiast merc 60HP masz 650

650 wygląda tak:

 

http://s1.pokazywarka.pl/i/1171709/656467/1.jpg

 

 

 

ide spać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
kolego pokrętło z przodu manetki służy du ustwiania casnoty manetki, miałem ten sam problem co ty i jedna rzecz istotna w tym silniku  mieszanka nie może być bogatsza niż 1-75 ,druga sprawa to zbyt niskie obroty na biegu jałowym powodują że przy wlączeniu biegu silnik przy tak bogatej mieszance olejowej ma za małą moc -dla tego ci dławi a sposobem też jest zmniejszenie dawki powietrza na każdym z gaźników- niecały obrót podczas wykręcania dyszy ,oczywiście obliczamy obrót przy całkowicie wkręconej dyszy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...