WojciechWP Opublikowano 20 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2019 Dzień dobry! może ktoś osobiście montował zegary analogowe KUS do silnika zaburtowego MERCURY 60 EFI z 2014 roku Problemem jest to, że po podłączeniu i uruchomieniu silnika zegar temperatury wody i ciśnienia oleju wskazuje maksymalne wartości. Słyszałem, że czujnik ciśnienia daje tylko sygnał właściwego ciśnienia oleju a nie pokazuje jak ono się zmienia (nie ma pełnego zakresu wskazania) natomiast czujnik temperatury wody powinien mieć już szeroki zakres wskazania Ktoś wygrał nierówną walkę z lakoniczną instrukcją obsługi zegarów KUS Ktoś zna właściwą oporność czujników silnika Mercury - wtedy będzie możliwość dobrana właściwych rezystorów do wskaźnika. Wskaźnik poziomu paliwa pracuje prawidłowo bo ma podany zakres pracy od 0 do 180 ohmów i taki kupiłem czujnik poziomu paliwa, wskaźnik trymu trochę oszukuje, natomiast obrotomierz udało się skalibrować i tylko męczy mnie ten wskaźnik ciśnienia i wody... pozdrawiam wszystkich! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 20 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2019 A czujniki ciśnienia i temperatury sprawdziłeś czy to są te właściwe nadające sygnał do budzików czy tylko switche/przełączniki on/off ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł_Wawa Opublikowano 20 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2019 Mam Mercurego z 2016r więc pewnie ta sama elektronika. Czujnik ciśnienia fabrycznie zamontowany jest zero-jedynkowy, pokazuje zero albo 3,9bara(na wyświetlaczu zegara SmartCraft). Czujnik temperatury jest już(zapewne)normalnym termistorem ale idzie to na przetwornik analogowy/cyfrowy, nie wiem czy tak prosto z zacisku biorąc będziesz miał prawidłowe skazania na analogowym zegarze. Nawet jeśli odepniesz go od instalacji silnika może być niekompatybilny(zakres oporności i chrakterystyka)z uniwersalnym wskaźnikiem. Nie chcesz zastosować zegarów SmartCraft? pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WojciechWP Opublikowano 20 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2019 dziękuję za odpowiedź, próbowałem je zmierzyć miernikiem, z tego co wiem czujnik oleju to tylko switch ale temperatury ma pełen zakres wskazania. Oczywiście elektryk samochodowy boi się nawet podjechać, znalazłem już nawet rezystor przez który podłączam kabel sygnałowy do masy i sprawia, że wskaźniki pokazują minimalne początkowe parametry Może problem jest to, że są sterowane plusem Proszę o wybaczenie błędów przy sformułowaniach technicznych - mam typowo humanistyczne wykształcenie, łódka to moja pasja ale niestety w okolicach Wrocławia takie usługi nie są dostępne więc muszę to zrobić sam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WojciechWP Opublikowano 20 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2019 reasumując doszedłem do takiej sytuacji: - wyprowadziłem kabel sygnałowy ze wskaźnika temperatury i ciśnienia oleju na zewnątrz do silnika - analogicznie jak wskaźnik paliwa podłączyłem licząc na sterowanie masą - znalazłem rezystor przez który po podłączeniu do masy kabla sygnałowego wskaźniki ustawiają się na parametrach początkowych - niestety jeżeli podpinam zegar do czujnika od razu wyskakuje pełne wskazanie ale jeśli podpinam do obudowy czujnika przez rezystor to mam wskazania początkowe na zegarach Niestety sprzedawca zegarów, duża renomowana hurtownia żeglarska umywa ręce i nie posiada żadnej więcej dokumentacji, licznik ma gotową wtyczkę + zapłon, masa, podświetlenie i sygnał Zegary KUS wyglądają świetnie ze srebrną ramką i ciemnym cyferblatem, mają 2 kolory podświetlenia Jedyne co zauważyłem, że oporność czujnika była 10 razy większa od mojego rezystora ale tu mam pewne wątpliwości bo miernik cyfrowy wariował! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł_Wawa Opublikowano 20 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2019 Analogowe sygnały m.in.do czujnika temperatury można wyciągnąć przez odpowiednią wiązkę, nie wiem czy dasz radę bezpośrednio z czujnika bo nie wiem czy to jest normalny czujnik. Dlaczego nie chcesz zastosować dedykowanego wskaźnika temperatury SmartCraft? pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 20 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2019 Bo już kupił ,,Kusy" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł_Wawa Opublikowano 21 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2019 Mam coś takiego, nie wiem jeszcze czy u mnie zadziała, na razie sprawdziłem, że podaje plus po stacyjce i masę :-) http://upload.secondsun.pl/img/1567109351img_0793.jpg pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WojciechWP Opublikowano 5 Września 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Września 2019 dziękuję! dobry schemat! już wiem jak sprawdzić całą wiązkę! "przedzwonię" kable od silnika do zegara i sprawdzę kolory super dziękuję! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.