Kamil_P Opublikowano 5 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2017 Problem dotyczy Mercury 100 EFI 2010r. Silnik zamontowałem w tym roku. Na dzień dobry musiałem zmienić śrubę. Na start założyłem 18' SS Vengeance i byłem zadowolony. Łódka pozwoliła się wkręcić na okolice 5500 przy prędkości lekko ponad 70. Kilka dni później dostałem do testów od znajomego dwie śruby. Jedną z nich niechcący założyłem bez pierścienia dystansowego i odrobinę wytarł się element w spodzinie, który jako pierwszy przylega do śruby. Zrobiła się jakby fazka. Po zmianie z powrotem obroty już miałem nawet 300-400 mniejsze, śruba na pewno nie dotknięta-bez zmian. I teraz pytanie, czy jest możliwe, że coś uszkodziłem oprócz tego? Czy jest możliwe, że przez tą fazkę-szparkę wydostają się spaliny i odrobinę zakłócają pracę śruby? Biorę pod uwagę parametr wody, temperatury powietrza bo pierwsze testy robiłem pod koniec kwietnia, kiedy woda była zimna i czysta jak łza. Ale czy spadek o 300RPM może być powodem zmiany temperatury i klarowności wody oraz powietrza Parametr kiepskiego paliwa wykluczony, podłączałem zewnętrzny zbiornik. Łódka nie stoi na wodzie więc i masa nie przybywa... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 5 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2017 Sprawdź olej w spodzinie czy nie ma opiłków. Bez talerzyka oporowego próbowałeś wyciągnąć wałek ze spodziny. Łożyska pracowały na ,,lewą stronę". Spaliny wychodząc przed łopatami napowietrzałyby śrubę i obroty by wzrosły a prędkość i przyspieszenie zmalały. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamil_P Opublikowano 5 Września 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Września 2017 Olej jest lekko ciemny, opiłków nie widać. Był nowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.