atarilol Opublikowano 11 Lipca 2024 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2024 Silnik mercury 3.5KM krotka stopa i ponton kormoran 300PP. Problem dotyczy tego ze przy maks mocy gdy prędkość przekroczy 15kmh śruba momentami zaczyna łapać powietrze i ponton momentalnie hamuje. wysokość od płyty antywentylacyjnej do końca uchwytu to 434mm, wysokość pawęży to 375-380mm w środkowej części. wg instrukcji płyta antywentylacyjna powinna być od 25-50mm poniżej dna, u mnie wychodzi ze jest nawet więcej, niestety nie zmierzyłem dokładnie tego na pontonie. ale na pewno nie mam mniej jak te 25mm. wygląda to jak na filmiku. próbowałem zmieniac trym ale to powoduje jedynie spadek prędkości i brak ślizgu. 78c29714-a353-41ce-a435-947e335426a4.mp4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
atarilol Opublikowano 12 Lipca 2024 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2024 Jeśli chodzi o o roty silnika to przy odkręceniu matetki na maks dochodzą do 5000 około, potem chwilę tak stoją, ponton osiąga koło 10kmh i zaczyna przyspieszać i obr rosną, zazwyczaj przy około 5500-5600 zaciąga to powietrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saturn Opublikowano 12 Lipca 2024 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2024 Bąbelki które tworzy dno plus max obroty powodują kawitację. Trzebaby by zmienia śrubę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
atarilol Opublikowano 12 Lipca 2024 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2024 Tak wygląda plta antywentylacyjna w stosunku do pawezy. Pawez jest wycięta i dłuższą na środku, ale dni jest płaskie jescze trochę wyżej. Od płyty to najniższego punktu pawezy jest 6cm. Może ten silnik za nisko siedzi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saturn Opublikowano 12 Lipca 2024 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2024 Możesz spróbować przetrymować ponton tak, aby płynął bez zadartego dziobu. Bardziej płasko. Kilwater jest z pewnością głębszy niż zanurzenie i może odrobinę brakuje. sama plastikowa śruba też zmienia swoją geometrię i wpada w kawitacje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
atarilol Opublikowano 12 Lipca 2024 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2024 Spr każdą dziurkę nic nie daje, ewentualnie nie wchodzi w ślizg i się męczy, dorobiłem dzisiaj również dwie listewki żeby podnieść bo gdzieś wyczytałem że może jest za nisko, ale było jeszcze gorzej, łapało wentylację już przed ślizgiem, myślę o nowej śrubie tylko nie wiem jaką kupić to że aluminium to na pewno tylko jaki skok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 12 Lipca 2024 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2024 Jeżeli to jest miękkie dno to na zrębie pawęży z dnem tworzy się ,,trymklapa" kierująca wodę w dół. Im większa prędkość tym większy efekt ,,trymklapy". Moim zdaniem silnik powinien być opuszczany niżej aż do osiągnięcia zadowalającego efektu. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
atarilol Opublikowano 15 Lipca 2024 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2024 Podłoga jest pełna alu. Rozmawiałem z jednym użytkownikiem który ma ten sam silnik i praktycznie ten sam ponton oraz ten sam problem. Gdy usiądzie na środku podłogi a nie na ławce to problem jie występuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
atarilol Opublikowano 15 Lipca 2024 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2024 Niestety żeby opuścić silnim musiałbym ciąć pawez, a wolałbym tego nie robić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ikis Opublikowano 15 Lipca 2024 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2024 Wyważenie pontonu to ważna sprawa. Płynąłeś z pasażerem? jesli nie to wieź kogoś jako balast 🙂 i posadź go z przodu.. nim zaczniesz ciąć cokolwiek sprawdź czy zastosowanie podkładki klinowej pod silnik nie rozwiąże problemu... podkładka pomiędzy silnik a pawęż. Ja obstawiam jednak, że wystarczy dobre rozłożenie ciężaru. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saturn Opublikowano 15 Lipca 2024 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2024 Może pomóc płyta kawitacyjna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
atarilol Opublikowano 15 Lipca 2024 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2024 Co to jest podkładka klinowa pod silnik? Jak dla mnie to co napisał Mikijet to sedno. Jak usiądę na podłodze efekt nie występuje. Siadając na podłogę wciskam ja w wodę niwelujac efekt. Jak płynę szybciej to patrząc w tą przestrzeń między balonami z tyłu widać że jest tam mniej wody niż stojąc,pewbie przez to co napisał Mikijet. Do Saturna, Plyta kawitwcyjna to masz na myśli te skrzydełka dokrecane do spodziny? Będę kombinował w włożeniem czegoś pod tylna część podłogi żeby zniwelować to zakrzywienie wypychające wodę w dół Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saturn Opublikowano 15 Lipca 2024 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2024 W dniu 12.07.2024 o 16:10, Saturn napisał: Możesz spróbować przetrymować ponton tak, aby płynął bez zadartego dziobu. Bardziej płasko. Ot cała filozofia. płyta kawitacyjna to ta część stopy silnika która stabilizuje ewentualne turbulencje związane z przepływem wody- takie skrzydło nośne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
atarilol Opublikowano 15 Lipca 2024 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2024 Silnik zapięty na 1 dziurce, czyli najbliżej pawezy, pawez sama w sobie jest pod dość dużym kątem nachylona, ja byłem sam z klamota mi na wędkowanie, kotwica, banka paliwa. Siedziałem bliżej przodu tak że rękę miałem prosto już. Też widziałem te skrzydełka, ale trochę się zastanawiam czy opłaca się wiercić silnik który jest w stanie jak nowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ikis Opublikowano 16 Lipca 2024 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2024 Wnioskuję, że masz ponton płaskodenny bez pompowanego kilu.. to by wiele wyjaśniało. Tak patrząc na zdjęcia to nie masz chyba listew bocznych (wzdłużnych) usztywniających podłogę miejscu łączeń sekcji? przez to podłoga się załamuje i zaburza obieg wody.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
atarilol Opublikowano 16 Lipca 2024 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2024 Tak, bez kila, już to pisałem, te listwy boczne są zazwyczaj w wersji z kilem. Właśnie ich szukam żeby zamówić za jakąś normalna cenę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
atarilol Opublikowano 16 Lipca 2024 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2024 Rozmawiałem. Z jedną osobą która ma kolibri 330PP, to prawie taki sam ponto, dłuższy o 30cm,ale to raczej nie ma wpływu, ale różna się kształtem pawezy. W kolibri pawez jest płaska tak jak dno, w kormoran jak widać na moich zdjęciach jest na środku niższa w kształcie litery V. Myślę że problem to że płaska podłoga nie dopasowuje się do membrany u przy środku robi się poduszka powietrzna między alu podłoga a membrana. Podczas płyniecia z większą szybkością woda dociska membrane do podłogi po czym trafia w rant pawezy i to zaburza jej przepływ i kieruje w dół. Dobrze myślę? Może by spróbować wypełnić ta powstała przestrzeń? Tylko czym? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 17 Lipca 2024 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2024 Mój kolega poradził sobie pchając pod aluminiowa podłogę takie makarony do pływania . Jeden wzdłuż jak kil a drugi w poprzek właśnie w ta dziurę która powstaje od razu przed paweza . Ma kolibri i walczył z tym kupę czasu . W końcu zrobił sobie podłogę ze sklejki na nią ponaklejał pianki jakieś . Wyszlifowal je w kil i taka podłogę wsadził w ponton na amen . 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
atarilol Opublikowano 17 Lipca 2024 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2024 Myślę że styrodur by się nadal, jest dość twardy i w miarę łatwo się tnie, tylko trzba to jakoś dopasować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
atarilol Opublikowano 17 Lipca 2024 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2024 A więc powstaje prototyp. Z tyłu ładnie wypełnia przestrzeń, nie wiem tylko czy zostawić takie długie czy skrócić, ewentualnie skrócić na równi z tą plyta a w stronę dziobu dać taka osłonę termiczna na rury. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wodniak92 Opublikowano 19 Lipca 2024 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2024 (edytowane) Sprzedaj ten silnik i kup z długą stopą i po problemie, albo przynajmniej pożycz z długa stopą od kolegi i przetestuj. Hydrostabilizator na płytę kawitacyjna faktyczne pomaga, ale bardziej przy płynięciu w ślizgu a ty raczej nie osiągniesz przy takim silniku ślizgu więc to moim zdaniem bez sensu. Edytowane 19 Lipca 2024 przez wodniak92 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
atarilol Opublikowano 20 Lipca 2024 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2024 Zwezilem ta płytę do oko 25cm, i odciety kawałek włożyłem do przodu aż do dziury która służy do pompowania kila. Teraz po wejściu w ślizg już się nie zapowietrza, czasem złapie powietrze przy rozpędzaniu gdzy dziub jest wysoko, jak już wejdzie z ślizg to problem nie pojawił się. Prędkość jaka osiągnąłem to 22kmh. Plyta ma 3cm,moze powinienem włożyć grubsza? Co jeszcze mogę zrobić. Silnika wolę nie sprzedawać bo jest w super stanie. https://youtube.com/shorts/Dp4Q-M9Wirw?si=fHT8zuAqcWlkhpkx Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
atarilol Opublikowano 21 Lipca 2024 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2024 (edytowane) Jak uważacie? Takie coś się nada do ustawienia silnika na odpowiedniej wysokości żeby nie ciąć pawezy? Nie 9dstawi silnika za bardzo do tyłu? A jeśli przy plynieciu w ślizgu mam około 6000 obr, a tohatsu podaje 3.5KM przy 5500 to pwinienem zmienić śrubę na taką o większym skoku? Edytowane 21 Lipca 2024 przez atarilol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.