Skocz do zawartości

Śruba zaciąga powietrze. Kormoran 300PP i mercury 3.5KM


atarilol
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Silnik mercury 3.5KM krotka stopa i ponton kormoran 300PP. Problem dotyczy tego ze przy maks mocy gdy prędkość przekroczy 15kmh śruba momentami zaczyna łapać powietrze i ponton momentalnie hamuje. wysokość od płyty antywentylacyjnej do końca uchwytu to 434mm, wysokość pawęży to 375-380mm w środkowej części. wg instrukcji płyta antywentylacyjna powinna być od 25-50mm poniżej dna, u mnie wychodzi ze jest nawet więcej, niestety nie zmierzyłem dokładnie tego na pontonie. ale na pewno nie mam mniej jak te 25mm. wygląda to jak na filmiku. próbowałem zmieniac trym ale to powoduje jedynie spadek prędkości i brak ślizgu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz spróbować przetrymować ponton tak, aby płynął bez zadartego dziobu. Bardziej płasko. 
Kilwater jest z pewnością głębszy niż zanurzenie i może odrobinę brakuje. 
sama plastikowa śruba też zmienia swoją geometrię i wpada w kawitacje. 
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spr każdą dziurkę nic nie daje, ewentualnie nie wchodzi w ślizg i się męczy, dorobiłem dzisiaj również dwie listewki żeby podnieść bo gdzieś wyczytałem że może jest za nisko, ale było jeszcze gorzej, łapało wentylację już przed ślizgiem, myślę o nowej śrubie tylko nie wiem jaką kupić to że aluminium to na pewno tylko jaki skok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyważenie pontonu to ważna sprawa. Płynąłeś z pasażerem? jesli nie to wieź kogoś jako balast 🙂 i posadź go z przodu.. nim zaczniesz ciąć cokolwiek sprawdź czy zastosowanie podkładki klinowej pod silnik nie rozwiąże problemu... podkładka pomiędzy silnik a pawęż. Ja obstawiam jednak, że wystarczy dobre rozłożenie ciężaru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to jest podkładka klinowa pod silnik? Jak dla mnie to co napisał Mikijet to sedno. Jak usiądę na podłodze efekt nie występuje. Siadając na podłogę wciskam ja w wodę niwelujac efekt. Jak płynę szybciej to patrząc w tą przestrzeń między balonami z tyłu widać że jest tam mniej wody niż stojąc,pewbie przez to co napisał Mikijet. Do Saturna, Plyta kawitwcyjna to masz na myśli te skrzydełka dokrecane do spodziny? Będę kombinował w włożeniem czegoś pod tylna część podłogi żeby zniwelować to zakrzywienie wypychające wodę w dół 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.07.2024 o 16:10, Saturn napisał:

Możesz spróbować przetrymować ponton tak, aby płynął bez zadartego dziobu. Bardziej płasko. 
 

Ot cała filozofia. 
płyta kawitacyjna to ta część stopy silnika która stabilizuje ewentualne turbulencje związane z przepływem wody- 
takie skrzydło nośne. 


 

IMG_0221.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik zapięty na 1 dziurce, czyli najbliżej pawezy, pawez sama w sobie jest pod dość dużym kątem nachylona, ja byłem sam z klamota mi na wędkowanie, kotwica, banka paliwa. Siedziałem bliżej przodu tak że rękę miałem prosto już. Też widziałem te skrzydełka, ale trochę się zastanawiam czy opłaca się wiercić silnik który jest w stanie jak nowy 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wnioskuję, że masz ponton płaskodenny bez pompowanego kilu.. to by wiele wyjaśniało. Tak patrząc na zdjęcia to nie masz chyba listew bocznych (wzdłużnych)  usztywniających podłogę  miejscu łączeń sekcji? przez to podłoga się załamuje i zaburza obieg wody..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmawiałem. Z jedną osobą która ma kolibri 330PP, to prawie taki sam ponto, dłuższy o 30cm,ale to raczej nie ma wpływu, ale różna się kształtem pawezy. W kolibri pawez jest płaska tak jak dno, w kormoran jak widać na moich zdjęciach jest na środku niższa w kształcie litery V. Myślę że problem to że płaska podłoga nie dopasowuje się do membrany u przy środku robi się poduszka powietrzna między alu podłoga a membrana. Podczas płyniecia z większą szybkością woda dociska membrane do podłogi po czym trafia w rant pawezy i to zaburza jej przepływ i kieruje w dół. Dobrze myślę? Może by spróbować wypełnić ta powstała przestrzeń? Tylko czym? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój kolega poradził sobie pchając pod aluminiowa podłogę takie makarony do pływania . Jeden wzdłuż jak kil a drugi w poprzek właśnie w ta dziurę która powstaje od razu przed paweza . Ma kolibri i walczył z tym kupę czasu . W końcu zrobił sobie podłogę ze sklejki na nią ponaklejał pianki jakieś . Wyszlifowal je w kil i taka podłogę wsadził w ponton na amen . 

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzedaj ten silnik i kup z długą stopą i po problemie, albo przynajmniej pożycz z długa stopą od kolegi i przetestuj. Hydrostabilizator na płytę kawitacyjna faktyczne pomaga, ale bardziej przy płynięciu w ślizgu a ty raczej nie osiągniesz przy takim silniku ślizgu więc to moim zdaniem bez sensu.

Edytowane przez wodniak92
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwezilem ta płytę do oko 25cm, i odciety kawałek włożyłem do przodu aż do dziury która służy do pompowania kila. Teraz po wejściu w ślizg już się nie zapowietrza, czasem złapie powietrze przy rozpędzaniu gdzy dziub jest wysoko, jak już wejdzie z ślizg to problem nie pojawił się. Prędkość jaka osiągnąłem to 22kmh. Plyta ma 3cm,moze powinienem włożyć grubsza? Co jeszcze mogę zrobić. Silnika wolę nie sprzedawać bo jest w super stanie. https://youtube.com/shorts/Dp4Q-M9Wirw?si=fHT8zuAqcWlkhpkx

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak uważacie? Takie coś się nada do ustawienia silnika na odpowiedniej wysokości żeby nie ciąć pawezy? Nie 9dstawi silnika za bardzo do tyłu? A jeśli przy plynieciu w ślizgu mam około 6000 obr, a tohatsu podaje 3.5KM przy 5500 to pwinienem zmienić śrubę na taką o większym skoku?  

Screenshot_20240721-105252.png

Edytowane przez atarilol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...