Autor Wątek: Suzuki 2.5km w stosunku do 6km  (Przeczytany 678 razy)

Kwiecień 25, 2018, 01:55:05
  • **
  • Wiadomości: 41
    • Radom
  • Akwen: Wisła środkowa
Mysle nad zmiana silnika suzuki 2.5 na silnik 6km, 2.5km plynac pod prad w dwie osoby musze otwierac przepustnice na 3/4
Czy silnik 6km wniesie jakas odczuwalna poprawe w stosunku do 2,5km czy tylko symbolicznie ?

Kwiecień 25, 2018, 08:28:06
Odpowiedź #1
  • ***
  • Wiadomości: 152
    • Legnica
  • Akwen: Wody lokalne
Było by łatwiej gdybyś napisał czym pływasz. Jeśli pontonem lub małą łodzią wędkarską to różnica będzie znaczna. Dobierz dobrą śrubę i korzystaj :)
Sprzęt pływający w trakcie remontu...

Kwiecień 25, 2018, 08:52:02
Odpowiedź #2
  • **
  • Wiadomości: 84
  • Sternik Motorowodny
    • Poznań
  • Akwen: Warta
Napisz czym pływasz.

Ja na pontonie 3,6m i wadze z silnikiem i podłogą ok. 100 kg plus ja 70 kg osiągnąłem na rzece Warta pod prąd prędkość 21 km/h. Silnik Mercury 5km.

Pozdrawiam 

Kwiecień 25, 2018, 12:29:47
Odpowiedź #3
  • **
  • Wiadomości: 41
    • Radom
  • Akwen: Wisła środkowa
Pontonem (sunsport 350WB)   3,5m na 1,5m  waga 20kg


Kwiecień 25, 2018, 13:28:31
Odpowiedź #4
  • ***
  • Wiadomości: 152
    • Legnica
  • Akwen: Wody lokalne
Sprawdziłem, fakt przystosowany jest do silnika o takiej mocy ale ciekawi mnie jak będzie się zachowywał... różnica w prędkości powinna być bardziej niż znaczna. Zwłaszcza przy dobrym rozmieszczeniu ładunku (pasażerów)
Sprzęt pływający w trakcie remontu...

Kwiecień 25, 2018, 13:58:19
Odpowiedź #5
  • **
  • Wiadomości: 41
    • Radom
  • Akwen: Wisła środkowa
Na jeziorze we dwoch plynelismy 9km/h  samemu 10km/h  z suzuki 2,5km
Na rzece pod prad kiedy ustawie 3500 obr plyniemy we 2 osoby 4km  (max obroty silnika to 4500 z zal sruba) niedosc ze wolno to juz jest glosno i nieprzyjemnie

Kwiecień 25, 2018, 16:06:14
Odpowiedź #6
  • **
  • Wiadomości: 41
    • Radom
  • Akwen: Wisła środkowa
czy jest mozliwe z silnikiem 6km z manetka na 1/2 gazu w dwie osoby poplyne tym pontonem 8-10km/h ?

Kwiecień 25, 2018, 19:18:58
Odpowiedź #7
  • ***
  • Wiadomości: 152
    • Legnica
  • Akwen: Wody lokalne
Sprzęt pływający w trakcie remontu...

Maj 11, 2018, 17:52:30
Odpowiedź #8
  • **
  • Wiadomości: 41
    • Radom
  • Akwen: Wisła środkowa
Jestem juz po pierwszym tescie, i wyniki sa bardziej niz radosne, nieda sie porownac tych 6hp do 2.5 hp jest to przepasc,  w 2 osoby 21 km/h, zauwazylem ze rumpel nie jest w pionie wiec nastepnym razem bede testowal poziom rumpla wiez mysle ze 23-25 km/h osiagnie w 2 osoby, nie testowalem w pojedynke jeszcze, ile mozna sie spodziewac w pojedynke ?

Maj 11, 2018, 18:05:25
Odpowiedź #9
  • ***
  • Wiadomości: 193
    • Wejherowo
  • Akwen: Zatoka Gdańska
rumpel nie jest w pionie?...
hmmm...
czegos nie wiem?
jestem wielkiego ducha.... i małej mocy :-)

Maj 11, 2018, 18:50:17
Odpowiedź #10
  • **
  • Wiadomości: 41
    • Radom
  • Akwen: Wisła środkowa
Jest do predkosci okolo 13 km/h potem rufa sie podnosi do gory i rumpel traci pion, teraz niewiem jak go wyregulowac, czy mam go ustawic tak aby przy wiekszych predkosciach byl w pionie ?

Maj 11, 2018, 22:43:06
Odpowiedź #11
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 13
    • Tarnów
  • Akwen: Wody lokalne
Moim zdaniem chodzi ci o spodzinę.

Maj 12, 2018, 02:13:20
Odpowiedź #12
  • **
  • Wiadomości: 41
    • Radom
  • Akwen: Wisła środkowa
Tak masz racje, o Trym czyli kat pochylenia silnika
« Ostatnia zmiana: Maj 12, 2018, 02:24:34 wysłana przez artur73 »

Maj 12, 2018, 08:34:02
Odpowiedź #13
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 24
    • Dublin / Łódź
  • Akwen: Jeziorak
objaw który opisujesz miałem jak założyłem 9.9hp yamahe do pontonu 2.7m i też Trym ustawiłem pok kątem 90' do pontonu - pomogło przełożenie dosłownie o 1 ząbek a efekt: https://www.youtube.com/watch?v=HFSAQJUSqyM

moj ponton 3.8m - 55kg + 200kg na pokładzie z 2.5 konnym suzuki idzie 8km/h na 1/3 kazu a 9km/h na pełnym gazie  ;D

Maj 12, 2018, 11:08:18
Odpowiedź #14
  • ***
  • Wiadomości: 193
    • Wejherowo
  • Akwen: Zatoka Gdańska
Ok
Chodzi o kolumnę silnika?
To polecam eksperymentować.
Z tym że to jest parametr zmienny (dlatego w "dorosłych" silnikach robi się to płynnie siłownikiem z miejsca strnika)
Nie patrz na kąt kolumny - patrz na to co się dzieje z pontonem.
Ja ustawiam tak: jak mało faluje - ustawiam doswiadczalnie tak by po wejsciu w slizg ponton leciał równolegle do lustra wody
Jak są fale - przenoszę zatyczkę jedno oczko do pawęży by lekko zadzierał dziób - wtedy po prostu mniej chlapie :-)
To są ustawienia do pływania w slizgu!
Czyli: dajesz "w rurę"; ponton zadziera dziób; rozpędza się i jak nabierze prędkosci - "wychodzi" na powierzchnię i zaczyna smigać. Wtedy patrzysz jak ponton się układa na wodzie.
Za bardzo zadziera dziób - przybliżyć kolumnę silnika do pawęży.
Pamiętaj też by równomiernie rozkładać ciężar a jak masz problem z "wypchnięciem" pontona do slizgu bo ryje wodę z dziobem w górze - to trzeba chwilowo dociążyć dziób: ty lub pasażer
Miłej zabawy :-)
aaa... przy takich małych silnikach pomagają wejsć w slizg takie hydrofile: płetwy mocowane na stopie
I pamiętaj: cisnienie. Im twardszy ponton tym łatwiej go w slizg wprowowadzić.
Pompuj "na manometr"; zwoduj i odczekaj 10-15 min i zobacz jak ci cisnienie siądzie na schłodzonym pontonie - i wtedy znów dopompuj :-)
« Ostatnia zmiana: Maj 12, 2018, 11:16:44 wysłana przez Podmiejski »
jestem wielkiego ducha.... i małej mocy :-)