artur73 Opublikowano 24 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2018 Mysle nad zmiana silnika suzuki 2.5 na silnik 6km, 2.5km plynac pod prad w dwie osoby musze otwierac przepustnice na 3/4 Czy silnik 6km wniesie jakas odczuwalna poprawe w stosunku do 2,5km czy tylko symbolicznie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ikis Opublikowano 25 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2018 Było by łatwiej gdybyś napisał czym pływasz. Jeśli pontonem lub małą łodzią wędkarską to różnica będzie znaczna. Dobierz dobrą śrubę i korzystaj :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
perkoz Opublikowano 25 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2018 Napisz czym pływasz. Ja na pontonie 3,6m i wadze z silnikiem i podłogą ok. 100 kg plus ja 70 kg osiągnąłem na rzece Warta pod prąd prędkość 21 km/h. Silnik Mercury 5km. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artur73 Opublikowano 25 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2018 Pontonem (sunsport 350WB) 3,5m na 1,5m waga 20kg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ikis Opublikowano 25 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2018 Sprawdziłem, fakt przystosowany jest do silnika o takiej mocy ale ciekawi mnie jak będzie się zachowywał... różnica w prędkości powinna być bardziej niż znaczna. Zwłaszcza przy dobrym rozmieszczeniu ładunku (pasażerów) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artur73 Opublikowano 25 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2018 Na jeziorze we dwoch plynelismy 9km/h samemu 10km/h z suzuki 2,5km Na rzece pod prad kiedy ustawie 3500 obr plyniemy we 2 osoby 4km (max obroty silnika to 4500 z zal sruba) niedosc ze wolno to juz jest glosno i nieprzyjemnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artur73 Opublikowano 25 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2018 czy jest mozliwe z silnikiem 6km z manetka na 1/2 gazu w dwie osoby poplyne tym pontonem 8-10km/h ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ikis Opublikowano 25 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2018 Na 99% tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artur73 Opublikowano 11 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2018 Jestem juz po pierwszym tescie, i wyniki sa bardziej niz radosne, nieda sie porownac tych 6hp do 2.5 hp jest to przepasc, w 2 osoby 21 km/h, zauwazylem ze rumpel nie jest w pionie wiec nastepnym razem bede testowal poziom rumpla wiez mysle ze 23-25 km/h osiagnie w 2 osoby, nie testowalem w pojedynke jeszcze, ile mozna sie spodziewac w pojedynke ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Podmiejski Opublikowano 11 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2018 rumpel nie jest w pionie?... hmmm... czegos nie wiem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artur73 Opublikowano 11 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2018 Jest do predkosci okolo 13 km/h potem rufa sie podnosi do gory i rumpel traci pion, teraz niewiem jak go wyregulowac, czy mam go ustawic tak aby przy wiekszych predkosciach byl w pionie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Theramziu Opublikowano 11 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2018 Moim zdaniem chodzi ci o spodzinę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artur73 Opublikowano 12 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2018 Tak masz racje, o Trym czyli kat pochylenia silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
geralt Opublikowano 12 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2018 objaw który opisujesz miałem jak założyłem 9.9hp yamahe do pontonu 2.7m i też Trym ustawiłem pok kątem 90' do pontonu - pomogło przełożenie dosłownie o 1 ząbek a efekt: moj ponton 3.8m - 55kg + 200kg na pokładzie z 2.5 konnym suzuki idzie 8km/h na 1/3 kazu a 9km/h na pełnym gazie ;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Podmiejski Opublikowano 12 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2018 Ok Chodzi o kolumnę silnika? To polecam eksperymentować. Z tym że to jest parametr zmienny (dlatego w "dorosłych" silnikach robi się to płynnie siłownikiem z miejsca strnika) Nie patrz na kąt kolumny - patrz na to co się dzieje z pontonem. Ja ustawiam tak: jak mało faluje - ustawiam doswiadczalnie tak by po wejsciu w slizg ponton leciał równolegle do lustra wody Jak są fale - przenoszę zatyczkę jedno oczko do pawęży by lekko zadzierał dziób - wtedy po prostu mniej chlapie :-) To są ustawienia do pływania w slizgu! Czyli: dajesz "w rurę"; ponton zadziera dziób; rozpędza się i jak nabierze prędkosci - "wychodzi" na powierzchnię i zaczyna smigać. Wtedy patrzysz jak ponton się układa na wodzie. Za bardzo zadziera dziób - przybliżyć kolumnę silnika do pawęży. Pamiętaj też by równomiernie rozkładać ciężar a jak masz problem z "wypchnięciem" pontona do slizgu bo ryje wodę z dziobem w górze - to trzeba chwilowo dociążyć dziób: ty lub pasażer Miłej zabawy :-) aaa... przy takich małych silnikach pomagają wejsć w slizg takie hydrofile: płetwy mocowane na stopie I pamiętaj: cisnienie. Im twardszy ponton tym łatwiej go w slizg wprowowadzić. Pompuj "na manometr"; zwoduj i odczekaj 10-15 min i zobacz jak ci cisnienie siądzie na schłodzonym pontonie - i wtedy znów dopompuj :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artur73 Opublikowano 12 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2018 Dziekuje za za bardzo ciekawy opis, zrobie jak piszesz potestuja z katem kolumny, zainteresowalo mnie to ze po zwodowaniu w pontonie spada cisnienie przez ochlodzenie powietrza, nawet bym niewpadl na to nigdy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ikis Opublikowano 12 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2018 Dziekuje za za bardzo ciekawy opis, zrobie jak piszesz potestuja z katem kolumny, zainteresowalo mnie to ze po zwodowaniu w pontonie spada cisnienie przez ochlodzenie powietrza, nawet bym niewpadl na to nigdy To nie bądź zaskoczony jeśli dopompujesz ponton a ten na słońcu... napęcznieje... ja w swoim mam zawory bezpieczeństwa więc jestem w miarę spokojny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Podmiejski Opublikowano 12 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2018 Jasne że wyciągnięty spuchnie! Tylko po co pompować ponton - żeby leżał na słońcu?! :-) Poza tym: ile mu dobije...pęknie? rozwarstwi sę? To może lepiej nie kupować byle g...? ;-) Mnie by takie zawory przyprawiały o "stan lękowy nieustający" w rodzaju: jak blisko jest granica bezpieczeństwa skoro trzeba stosować takie cos?! No chyba ze ...idzie o kasę :-) W każdym razie: jak dupskiem walniesz o balony - ja ważę 92 kg a są ciężsi...to też cisnienie wzrasta po byku...i co?... :-) Moja podpowiedź dotyczy aspektu: jak w y c i ą g n ą ć bezpiecznie ze sprzętu więcej a nie ja siedzieć nad nim i mierzyć mu ...cisnienie :-) ..mnie by szlag trafił :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ikis Opublikowano 12 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2018 Zawory bezpieczeństwa w moim pontonie są "bezobsługowe" ich jedynym zadaniem jest zabezpieczenie balonów przed rozerwaniem w przypadku wzrostu ciśnienia ponad zadana przez producenta wartość. Jak dotąd mimo nawet 10 godzin spędzanych na wodzie (w słońcu) ani razu nie słyszałem ich działania... są i tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artur73 Opublikowano 16 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2018 Wczoraj plywalem samemu, no i mam mieszane uczucia, juz od 7-8 km/h tak mu sie podnosi przod ze nic nie widze przed soba siedzac na podlodze, po zwiekszeniu obrotow predkosc nie wzrasta tylko mieli wode z dziobem podniesionym naprawde wielcee, jak sie przesune cialem 80cm ku srodkowi juz czuc poprawe dzioba nie pdnosi az tak wiele i wchodzi w slisg, ale jak juz wejdzie to pierwsze 2 metry pontonu odbija sie od wody jak pilka jakby na falach plywal faluje niemilosiernie, mysle dzisiaj co zrobic z tym zadartym dziobem, kupilem przedluzenie rumpla aby siedziec wygodnie okolo 70 cm od silnika, no i chyba kupie dwa canistry 20L napelnie je woda (razem 40kg) i niech leza na dziobie, zbyt smukly jest ten moj pontono-kajak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.