replay963 Opublikowano 13 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2015 Cześć rozglądam się za łódką z mercrusierem 4.3 v6 i na zdjęciach widzę te silniki w różnej konfiguracji(wyglądzie) czy ktoś może mi szybko wyjaśnić lub podać źródło żebym wiedział po wyglądzie o roczniku/wersji silnika? mam tu 2 zdjęcia, nr 1 kadłub 2002rok, a nr 2 1998 rok... a silniki? co o tym myślicie? czym się różnią? nr1: 2002? http://imge.pl/p/42590/n/425902002859.jpg Nr2: 1998? http://img28.olx.pl/images_tablicapl/129826919_5_644x461_lodz-motorowa-rostyle-200-mecruiser43-przyczepa-podlaskie_rev001.jpg [edit musti -poprawiłem znaczniki zdjęć] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skipper Opublikowano 14 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2015 Silniki gaźnikowe dzielą się na dwa rodzaje;2 barrel lub 4 barrel czyli na gaźniku 2 gardzielowym lub 4 gardzielowym,moce to adekwatnie 190HP lub 230HP,na jakim jest gaźniku łatwo poznać po zdjęciu filtra powietrza,jak ktoś się zna to i bez zdjęcia pozna.Wiadomo że jest jeszcze MPI 220HP,na 1 zdjęciu widac starszy z charakterystycznymi kolektorami wydechowymi,ale już na jednym pasku wieloklinowym, sądzę że w 1998 przeszli na jeden i aluminiową miskę olejową,po 2000 ale nie wiem w którym zmienili kolektory wydechowe co widać na drugim zdjęciu,ja mam 4 barrel chodzi rewelacyjnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
replay963 Opublikowano 15 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2015 czyli nr2 ten podobno 1998(kadłub) jest nowszą konstrukcją od tej ze zdjęcia nr 1 która podobno jest 2002(kadłub)? :) bo szczerze mówiąc obie łódki mnie interesują a jednak silnik jest najważniejszy, szukać z prostokątną górą i kanciastymi kolektorami?:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skipper Opublikowano 15 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2015 Źle podpisałem zdjęcia,powinno być tak,nie wiem jak ja na to patrzyłem; ........na 2 zdjęciu widac starszy z charakterystycznymi kolektorami wydechowymi,ale już na jednym pasku wieloklinowym, sądzę że w 1998 przeszli na jeden i aluminiową miskę olejową,po 2000 ale nie wiem w którym zmienili kolektory wydechowe co widać na pierwszym zdjęciu...... Trzeba też brać pod uwagę że w Stanach można kupić sam kadłub bez osprzętu,klamoty zakłada się stare,wówczas ciężko określić rocznik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
replay963 Opublikowano 17 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2015 jakieś rady na co zwrócić szczególną uwagę przy zakupie? newralgiczne elementy? co sprawdzić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek Opublikowano 17 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2015 Oba silniki są w zasadzie takie same oba to gen + z głowicami vortec ten z podwójnymi kolektorami (LH) to raczej 98 rok, a pierwszy to też może być 98 bo właśnie wtedy wprowadzili na bardzo krótko jednoczęściowy kolektor, głównie przy silnikach TBI i EFI. Masz zdjęcia to na pokrywach masz nr seryjny i będziesz wiedział wszystko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
replay963 Opublikowano 18 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2015 a macie może jakieś linki do materiałów/forów/artykułów z których mógłbym zaczerpnąć wiedzy na temat tych merców, chcę się jak najlepiej przygotować do zakupu a wciąż nie wiem na co patrzeć, co sprawdzić żeby nie władować się na minę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartxt Opublikowano 18 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2015 8Ja podobniez jak Ty miałem ten sam problem 8mies temu. Też pytalem i pytałem zbieralem opinie az rozbolała mnie głowa. dodatkowym nortujacym problemem bylo kupno silnika po obroconej panewce. Zakład w ktorym robili szlif odwiedzilem kilka razy aż mieli mnie dosć :-[ No i sie zdecydowalem ??? A zeszloroczne wakacje zaliczam do bardzo udanych 8) 8) 8)wyplywane ponad 20godz raczej w trybie docierania sredno na 3,5tys/rpm Mam 4,3xl 220KM z roku 95 ; Mam ten motor na zdjeciu ponizej z kwadratowymi kolektorami, na 4 gardzilowym gaźniku edelbrocka w opiniach to ponoc idealny kompromis pomiedzy zuzyciem paliwa a moca. Mowia ze to bardzo dobre silniki przy oczywiscie odpowiednim rozmiarze pokladu. U mnie jest 5,3m i zapewniam Cie. Hula 8) w 3 soby wykrecilem ponad 80km/h przy4,400rpm wg GPS Polecam ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
replay963 Opublikowano 19 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2015 a jakiś serwis większy po zakupie robiłeś? ja planuje po zakupie powymieniać większość uszczelek, wszystkie płyny, dokładnie obejrzeć przewody, węże, opaski i wymieniać wszystko co budzi zastrzeżenia. I ciągle nie wiem na co przy tym silniku patrzeć :P u mnie łajba ma mieć 5.9m silnik z zaokrąglonymi kolektorami, ten ze zdjęcia w pierwszym poście jaką ma moc? 190? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartxt Opublikowano 19 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2015 masz mozliwosc sprawdzenia tego silnika przed kupnem??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
replay963 Opublikowano 19 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2015 myślę że tak, ogolnie to nie jest jeszcze dopięte i mam narazie w planie do obejrzenia 3 łódki, oczywiście każdą chcę przetestować na wodzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.