qulpi Opublikowano 29 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2014 Witam, mam taki silnik [zdjęcie poglądowe] i ma on uszkodzoną śrubę napędową [aluminiowa, ukruszona jedna łopatka] i niestety nie mogę jej zdjąć, odkręciłem nakrętkę, zdjąłem podkładkę zabezpieczającą i nie mogę ruszyć śruby, tak jak by była jeszcze przykręcona? Zastanawiam się czy ten "wianek z ząbkami" wewnątrz śruby to też jest jakaś nakrętka/kontra, czy to jest element śruby służący tylko, jako zabezpieczenie nakrętki? W poprzednich silnikach śruba schodziła ręką, bez użycia siły a tu ani drgnie. Macie jakieś propozycję jak ją zdjąć? Dodatkowo mam do tego silnika śrubę napędową z plastiku/tworzywa, w dodatku można ją rozłożyć na części, co to za wynalazek? Warto to w ogóle zakładać, czy kupić "normalną" aluminiową śrubę? [rozmiar ma taki sam jak stara śruba] [ewentualne fotki mogę wstawić dopiero jutro] Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin.j Opublikowano 29 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2014 I da się śruba regulowana Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 30 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2014 ....niestety nie mogę jej zdjąć, odkręciłem nakrętkę, zdjąłem podkładkę zabezpieczającą i nie mogę ruszyć śruby, tak jak by była jeszcze przykręcona? Zastanawiam się czy ten "wianek z ząbkami" wewnątrz śruby to też jest jakaś nakrętka/kontra, czy to jest element śruby służący tylko, jako zabezpieczenie nakrętki? W poprzednich silnikach śruba schodziła ręką, bez użycia siły a tu ani drgnie. Macie jakieś propozycję jak ją zdjąć?... Nie ciągnij przypadkiem za śrubę razem z wałkiem!!! Może wałek się lekko skręcił przy uderzeniu (ukruszona jedna łopatka) i wielowypusty nie są proste. Jakiś ściągacz zablokowany na wałku i zahaczony łapami o piastę śruby by Ci pomógł. Jak nie ma o co zahaczyć łap ściągacza to trzeba nawiercić piastę (miejsca na zaczepy łap ściągacza). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin.j Opublikowano 30 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2014 I da się śruba regulowana kurcze ta sruba jakaś inna jak u mojego kolegi , też ma plastikową ale może regulować skok śruby łopatki ta ma wymienne łopatki ale chyba bez regulacji mi po uderzeniu srubą w kamienie urwało łopatkę ściągałem sciągaczem ,naciągnołem śrube na tyle że łapki od ściągacza weszły za śrubę zeszła sama sruba a tuleja została była tak zapieczona że musiałem ją rozciąć i wydłubać resztki z wielowpustu jak nie jest ściągana i smarowana odpowiednim smarem tak się dzieje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qulpi Opublikowano 30 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2014 Witam,dzięki za odpowiedzi, dziś wywiercę otwory i użyję ściągacza. A czy ta śruba z tworzywa do czegoś się nadaje? Czy lepiej szukać aluminiowej? Jest to śruba 13.7515B // 13.75x15 R http://piranha.com/mariner-piranha-propeller-fitments-mb3-mb4/ Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin.j Opublikowano 30 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2014 załóż i test na wodzie wtedy się okaże Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qulpi Opublikowano 30 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2014 Niestety śruba mnie pokonała, potężnym trzy ramiennym ściągaczem założonym w wywiercone otwory nawet nie drgnęła >:( Będę musiał ją pociąć na kawałki. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin.j Opublikowano 30 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2014 więc do dzieła ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaceksu79 Opublikowano 30 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2014 Witam, mam taki silnik [zdjęcie poglądowe] i ma on uszkodzoną śrubę napędową [aluminiowa, ukruszona jedna łopatka] i niestety nie mogę jej zdjąć, odkręciłem nakrętkę, zdjąłem podkładkę zabezpieczającą i nie mogę ruszyć śruby, tak jak by była jeszcze przykręcona? Zastanawiam się czy ten "wianek z ząbkami" wewnątrz śruby to też jest jakaś nakrętka/kontra, czy to jest element śruby służący tylko, jako zabezpieczenie nakrętki? W poprzednich silnikach śruba schodziła ręką, bez użycia siły a tu ani drgnie. Macie jakieś propozycję jak ją zdjąć? Dodatkowo mam do tego silnika śrubę napędową z plastiku/tworzywa, w dodatku można ją rozłożyć na części, co to za wynalazek? Warto to w ogóle zakładać, czy kupić "normalną" aluminiową śrubę? [rozmiar ma taki sam jak stara śruba] [ewentualne fotki mogę wstawić dopiero jutro] Pozdrawiam. kupiłeś to? :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qulpi Opublikowano 9 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2014 "kupiłeś to?" wygrałem na strzelnicy :P Udało mi się zdjąć śrubę, musiałem ją dosłownie pociąć na kawałeczki, wyglądało to tak jak by była na jakiś klej złożona, lub po prostu zarosło jakimś osadem. Niestety śruba z kompozytu którą mam jest nie kompletna, brakuje "podkładki" z nacięciami do zabezpieczenia nakrętki, ale zamówiłem już nową aluminiową śrubę, mam nadzieję że do soboty dotrze. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin.j Opublikowano 9 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2014 taki sam widok miałem ale w Mercurym 9.8 konia :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.