popiolek4 Opublikowano 4 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2014 I ja z racji ze jest zima postanowiłem zabrać się za mały remoncik silnika (Mercruiser 3.0L) i napędu (Alpha One gen 2). Jak się okazało po demontażu napędu, osłony gumowe były w strasznym stanie i myślę że nie wytrzymałyby następnego sezonu. Podejrzewam ze wszystko było jeszcze oryginalne. Napęd po przeglądzie i na nowym uszczelnieniu cały kpl już wrócił z Krakowa, leży i czeka na malowanie i nowe naklejki. Co do motoru to troszkę szlifowania było, z racji iż był pokryty korozją. Takie rzeczy jak alternator, rozrusznik, aparat zapłonowy rozebrane były na części, przejrzane, sprawdzone, złożone i pomalowane. Pod silnikiem z podłogi zaczęła schodzić płatami farba wraz z częścią włókna. Kupiłem więc zestaw naprawczy, wysuszyłem, oszlifowałem i wypełniłem to włóknem szklanym. Teraz wystarczy przeszlifować i pomalować. Jeden gość z serwisu polecił mi dobrą farbę w sprayu na pomalowanie silnika i napędu. Wystarczy skorodowane miejsca z grubsza oszlifować i można malować na niewielką korozje. Farba wgryza się w korozję i staje się matowa. Malujemy aż do uzyskania wysokiego połysku. Ja położyłem już w najbardziej skorodowanych miejscach po dwie warstwy i jest prawie idealnie, ale jeszcze jedna warstwa i będzie ok. Zrobiłem parę fotek, w trakcie dalszych prac zrobię więcej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
popiolek4 Opublikowano 2 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2014 Jak na zdjęciach powyżej widać, przekładnia wymalowana i gotowa do montażu. Jednak podczas składania wystąpił mały problem. Wałek ma frezy trafił ale nie mogę wsunąć przekładni do końca. Pozostaje jakieś dwa centymetry aby wszystko skręcić ładnie nakrętkami. Zmieniałem łożysko i myślałem ze jest złe, ale średnica łożyska i wałka jest taka sama 35mm, łożysko siedzi prawidłowo. Czy możliwe aby te oringi na wałku tak trzymały? Próbowałem ją wsunąć siła a później nie mogłem jej wyciągnąć bo coś trzymało. Na oko wszystko gra, cięgło od biegów ustawione na wprost, co za ciort tam siedzi....Teraz tak pomyślałem, że może wieloklin na wałku jest gdzieś lekko uszkodzony. Przekładnia pokonała troszkę z PL do NO. A może trzeba użyć jakiegoś triku....co na to fachowcy?????????????????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 2 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2014 Musisz być pewny, że wieloklin trafia w silnik. Uszczelki (zwłaszcza ta duża okrągła na obudowie) posmaruj wazeliną. Jak kardan się ,,złamie" to wieloklin może nie trafiać na swoje miejsce . Ja przy wsuwania ,,podpieram się" pokręcaniem śrubą ( przekładnia tymczasowo na biegu). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
popiolek4 Opublikowano 2 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2014 Zgadza się, ale wieloklin już sporo wcześniej trafia w silnik. Wszystkie oringi na wałku i duża w obudowie posmarowana smarem. Kardan nie może być załamany ponieważ początek wałka siedzi już w silniku a drugi koniec jest podparty w łożysku gimbala a przekładnię montuję idealnie pod kątem 90st. Na początku też pokręcam śrubą....niby wszystko ok ale coś nie gra... Jutro obejrzę wszystkie części dokładnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMRIDER Opublikowano 2 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2014 Powodzenia w składaniu:)Ja 2 dni temu złożyłem z mechanikiem swóją 3 litrówkę. Osprzęt malowałem sprayem matowym wysokotemperatórowym do 200*C i jest ok. Odłuszcze i odmaluje komorę i czekam z niecierpliwością na montaż i odpalenie gdyż nie mierzyliśmy jeszcze ciśnienia po remoncie:) Niestety korozji nie da się uniknąć w tych silnikach;/ poranna rosa w zamknietej obudowie po pewnym czasie rdza i tak wyidzie;/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
popiolek4 Opublikowano 2 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2014 Dzięki. Powiem Ci ze polecili mi super farbę do malowania, ale się okazała do kitu. Powłoka kładzie się ładnie i lakierek po wyschnięciu jak malina, ale niestety jest bardzo miękka. Przy malowanych częściach pracuje w rękawiczkach z mikrofibry i mimo to widać rysy na lakierze. W miejscu gdzie trzymałem przekładnię lakier się poprostu lekko zmatowiał a to już tydzień po malowaniu i temp w warsztacie 15-17st. Teraz mały problemik z montażem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMRIDER Opublikowano 2 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2014 Bo te farby najlepiej w piekarniku wygrzać ,utwardzają się w wysokich temp. Jak się wyrobię to w next week przekładnię założę tylko przewód od czujnika położenia trymu zmienię bo się zagioł i nie łączy;/ Powiem jak mi poszło chociaż z montażem przekładni nie mieliśmy problemów poza brakiem zaworka w gimbalu od zbiorniczka oleju ,ale wymontowałem z przekładni i jest bez i w niczym nie przeszkadza:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek Opublikowano 2 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2014 Sprawdź przy montażu czy wybierak z rysunku nr 8 wchodzi w pozycję nr 9. Jak się nie zgraja to zostaje właśnie 2 cm szczeliny. http://upload.secondsun.pl/img/1393780755bw-mercruiser-parts-drawing-bell-housing-1-thru-10.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
popiolek4 Opublikowano 2 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2014 Tak, zgadza się, jest ustawiony na wprost... Zastanawiam się do czego są te dwa oringi na wałku. Czy one siedzą w tym miejscu co siedzi łożysko? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
popiolek4 Opublikowano 2 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2014 Bo te farby najlepiej w piekarniku wygrzać ,utwardzają się w wysokich temp. Jak się wyrobię to w next week przekładnię założę tylko przewód od czujnika położenia trymu zmienię bo się zagioł i nie łączy;/ Powiem jak mi poszło chociaż z montażem przekładni nie mieliśmy problemów poza brakiem zaworka w gimbalu od zbiorniczka oleju ,ale wymontowałem z przekładni i jest bez i w niczym nie przeszkadza:) Ale mam nadzieję ze połączenie przekładni ze zbiorniczkiem jest. W innym przypadku będzie bałagan... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMRIDER Opublikowano 3 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2014 Jest jest :)tak wyszło że w środku sezonu musiałem kupić nową przekładnię i okazało się przy montażu że w gimbalu ktoś wyjął zaworek i trzeba było czekać do tyg;/ połaczęnie jest tylko przy zdejmowaniu przekładni odpinam zbiorniczek stawiam do zenzy i nic nie cieknie:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
popiolek4 Opublikowano 3 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2014 Ja też dałem ciała. Gimbal poskladany ale zappmnialem założyć opaski na przewód olejowy od strony gimbala. Złożony na klej ale musze się tam jakoś dostać i założyć ta opaskę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
popiolek4 Opublikowano 3 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2014 Założyłem dziś tą przekładnię, ale niestety weszła bardzo ciężko. Podejrzewam że problemem jest łożysko, niby SKF ale kto tam wie prawdę. Pożyczyłem przyrząd i sprawdziłem osiowość sprzęgła, wszystko idealnie. Przez klocek drewniany dużym młotkiem i jakoś poszło. Zastanawiam się tylko kto to teraz rozbierze, trzeba będzie kliny wbijać aby ją rozdzielić. Na razie mam nadzieję że pośmiga parę sezonów... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
popiolek4 Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Także "prawie" dobiegły końca moje przygotowania do sezonu. Na co dzień zajmuje się mechaniką i elektroniką pojazdową i nigdy bym nie przypuszczał że przy łodzi jest tyle roboty, auta w stosunku do łodzi to pryszcz. Pracy było sporo, nowe drzewo w siedzeniach, usuwanie starej farby poniżej linii wody, malowanie komory silnika, silnika oraz przekładni, pasowanie plandeki, uszczelnianie przekładni, nowy osprzęt silnika i wygłuszenie, czyszczenie siedzeń, polerowanie z zewnątrz, mycie i nasmarowanie łożysk w kołach przyczepy i wiele innych. Zostało tylko usunąć resztę starej farby spod łodzi i wokół przekładni, co widać wyraźnie na fotach, zamontować uchwyty na wędki i sprawić aby łódź pływała prosto. Jak dotąd żaden mechanior i serwis nie znalazł na to patentu. Także wstawiam parę fotek do wglądu i do zobaczenia za dwa dni w PL.... http://upload.secondsun.pl/index.php Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seteman Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2014 chyba foty nie dzialają... :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
popiolek4 Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Zrobiłem tak jak mi powiedział kiedyś jeden z kolegów. Klikamy na Dodawanie Zdjęć, wgrywamy zdjęcia i wklejamy link do tematu. Co znowu nie tak??????????/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seteman Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2014 teraz po kliknięciu na twój link otwiera sie strona do ładowania zdjec... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Johnny_bravo750 Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2014 kolego masz tam dwa okienka .... z linkami masz wkleic te z zaraz to za ciebie zrobie....... nic nie wzucaj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Johnny_bravo750 Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2014 http://upload.secondsun.pl/img/1397073421dsc_1788.jpg http://upload.secondsun.pl/img/1397073418dsc_1786.jpg http://upload.secondsun.pl/img/1397073415dsc_1782.jpg http://upload.secondsun.pl/img/1397073412dsc_1780.jpg http://upload.secondsun.pl/img/1397073399dsc_1769.jpg http://upload.secondsun.pl/img/1397073402dsc_1772.jpg http://upload.secondsun.pl/img/1397073406dsc_1773.jpg http://upload.secondsun.pl/img/1397073409dsc_1774.jpg http://upload.secondsun.pl/img/1397073396dsc_1767.jpg http://upload.secondsun.pl/img/1397073393dsc_1762.jpg http://upload.secondsun.pl/img/1397073390dsc_1761.jpg http://upload.secondsun.pl/img/1397073387dsc_1733.jpg http://upload.secondsun.pl/img/1397073383dsc_1730.jpg http://upload.secondsun.pl/img/1397073380dsc_1729.jpg http://upload.secondsun.pl/img/1397073377dsc_1723.jpg http://upload.secondsun.pl/img/1397073374dsc_1722.jpg http://upload.secondsun.pl/img/1397073365dsc_1715.jpg http://upload.secondsun.pl/img/1397073368dsc_1717.jpg http://upload.secondsun.pl/img/1397073371dsc_1720.jpg ładnie to wygląda :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seteman Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2014 kawał pracy... ładnie wyszło. co to za mata co wygłuszyłeś nią komorę silnika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
popiolek4 Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Dziękuję za poprawne wgranie, zdjęcia miały być odwrotnie, ale ok. Polecam oglądanie od dołu do góry. Seteman, to jest taka pianka o gr 3cm, z jednej strony powlekana folią alu a z drugiej klejem. Tylko dociąć i przykleić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seteman Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2014 coś czuję ze zrobi dobra robotę... trzeba bedzie pomyslec nad czymś takim Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
popiolek4 Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Powiem jedno- silnika nie usłyszysz, była próba na wodzie. Dekiel silnika też wygłuszony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2014 A gdzie ci tak zszywki pordzewiały?, łódka wydaje się całkiem świeża... ::) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seteman Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2014 pewnie w transporcie... ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.