Remo Opublikowano 15 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2016 Pływalo się dotychczas tym i owym.. a tutaj los chciał i kupiłem całkiem niechcący taką oto łupinę: Rok produkcji: 1974. Przewertowałem niezliczoną ilość wielojęzycznych for i z informacji na temat tego modelu znalazłem aż jedną https://www.flickr.com/photos/crestliner/5727321047 - notabene także zapytanie na temat tego modelu. Silnik zaburtowy to 70-konny dwutakt firmy König, rocznik 77. Ogólnie całkiem ciekawa, prosta jednostka powstała w kooperacji z Volvo Penta model 700 / Archimedes 70. Na chwilę obecną czekam na dorobienie tłoków i pierścieni oraz szlif. Co z tego wyniknie czas pokaże. Korzystając z okazji, że silnika brak zająłem się dziś dokładniejszymi oględzinami: Pomimo, że łódka jest z drugiej ręki daleko jej do ideału. Nie mniej jednak uważam, że ma potencjał - na razie głęboko ukryty :P Zamierzam stopniowo doprowadzić ją do stanu używalności. Na pierwszy rzut pójdzie to co znam i lubię czyli elektryka... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaceksu79 Opublikowano 15 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2016 lepsze ma dno od cameo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Holci Opublikowano 16 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2016 Fajna, jakie wymiary ? Tylko monter zegarów był chyba pod wpływem leków....;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 16 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2016 Licznik motogodzin często jest montowany w dziwnych miejscach, a ten egzemplarz jest bardzo fajny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Remo Opublikowano 16 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2016 Holci wg. dowodu 4,00 x 1,75 m, waga 230kg. Nie mierzyłem jeszcze dokładnie. Musti sprawdziłem wszystkie zegary, czyli ąż oba :P - działaja. Fakt, że obecne rozplanowanie jest bardzo nietypowe, ale mam już niecny plan ;) ... mała zajawka: Zaobaczmy co się uda skompletować pierwsze, czy Airguide, czy VDO :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Remo Opublikowano 23 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2016 Tymczasem, żeby nie stracić całego sezonu udało mi się znaleźć "przejściowy" silnik (Volvo Penta VP700) w dobrym stanie za całkiem rozsądne pieniądze dopóki mój König nie będzie zdrów. Co ciekawe do silnika dostałem manual, oryginalny wykaz części zamiennych z dokładnymi schematami, rysunkami technicznymi oraz biuletyn serwisowy dot. precyzyjnego ustawienia podwójnego gażnika Bing. ;D Wczoraj razem ze znajomym założyliśmy silnik w pełni profesjonalną metodą przy użyciu traktora widlaka do bali :P Pogoda sprzyja też drobnym pracom kosmetycznym. Oświetlenie nawigacyjne zdjęte, oczyszczone octem, colą i mleczkiem do chromu. Śruby odrdzewione kąpielą w kwasku cytrynowym. Zaliczyłem tez pierwsze doświadczenia z polerką topkotu. Kupiłem preparaty dostępne w sieci Jula (m.in. rubbing i polish + wełnę jagnięca) i pobawiłem się polerką. Z racji, że to jest pierwsze podejście szału nie ma ale przyjnamniej topkot odzyskał trochę blasku. :P Zastanawiam sie nad przepolerowaniem plexi, gdyź jest odrobinę zmatowiała. Zdania na ten temat są podzielone, szczególnie jeżeli chodzi o użycie papieru ściernego. Z drugiej strony to nic innego jak polerka reflektorów - 3000 na mokro + preparaty lekko ścierne i zabezpieczające powierzchnię. Pytanie tylko o trwałość? Ma ktoś może z Was doświadczenie w tym temacie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hawajczyk1 Opublikowano 23 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2016 W zeszłym sezonie polerowałem swoją owiewkę zwykłą pastą polerską do karoserii samochodowej i efekt wyszedł super praktycznie jak nowa tyle że moja jest zrobiona z poliwęglanu dymionego ;) Najpierw pasta na głębsze zadrapania potem polerująca i finito ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Holci Opublikowano 24 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2016 ......70 koni przy tej wadze lodzi to powinno fajnie pływać.... ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Remo Opublikowano 26 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2016 Dzięki za info hawajczyk1. Spróbuje na kawałku i zobaczę co z tego wylezie. Holci tak, lata toto całkiem fajnie. Z pola walki. Wczoraj podłączyłem obrotomierz i zacząłem walczyć z gaźnikiem (podwójne ustrojstwo Bing :P), żeby finalnie stwierdzić, że jednak przyczyna nierównej pracy leży gdzie indziej. Oglądając przewody WN i kolejno zdejmując fajki ze świec okazało się, że 2 z nich są po prostu wepchniete! w cewki :-\ dodatkowo jeden z nich był wepchniety w fajkę ... wszystko tak jakby ucięte bez żadnych końcówek ... nosz k@#$% Iskry wprawdzie są więc cewki działają, ale objawy właśnie raczej typowe dla słabej iskry: - nierówna praca silnika szczególnie na wolnych obrotach (nie daje sie wyregulować poniżej 1300) - zdycha przy całkowicie zamknietej przepustnicy i z opóżnieniem reaguje na dodanie gazu - nawet przy minimalnej dawce paliwa leci niespalona mieszanka przez wydech i zasyfia wodę - każda świeca jest zaolejona Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Holci Opublikowano 27 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2016 To, że zalewa to możne być wina pływaka dopuszczającego paliwo do gaźników.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Remo Opublikowano 27 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2016 Holci, diagnoza w bardzo dobrym kierunku :P ale po kolei: Wczoraj sprawdziłem same cewki i podawaną iskrę. Z kabla 1cm iskra, stosunkowo mocna. Na wszystkich świecach też ok. ale 1-wsza i 2-ga obie zaolejone, natomiast dolna czysta. Ściągnąłem zatem gaźniki, rozebrałem na czynniki pierwsze i wszystko wrzuciłem do benzyny ekstrakcyjnej. Końcówka elektrozawóru choke była zasyfiona strasznie. Ponadto okazało się, że zawór pływaka górnego gaźnika się przycinał. Ogólnie z zakamarków i dysz powyłaziło co nieco. Wszystko przedmuchałem powietrzem i złożyłem do kupy. Dzisiaj załozyłem gaźnik ... chwila prawdy .. i eureka! silnik mruczy zupełnie inaczej ;D Wstępnie udało mi się wyregulować gaźnik tzn. wg. instrukcji - trzyma niskie i bez problemu wchodzi na wysokie obroty, nie dymi, nie syfi wody olejem. Zdjąłem po kolei świece - były czyste brązowe, niezaolejone. Dziś przetestowalem też T-Cut Headlight Restoration Kit do renowacji świateł przednich czyli pastę polerską + utrwalacz na matowym kawałku plexi ..myślę, że się nada, bo całkiem dobrze sobie radzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Remo Opublikowano 8 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2017 Mały apdejt po dłuższej przerwie w końcu czas i pogoda pozwoliły na wyciągnięcie mojego dziada z szopy. 1. Kwestia najważniejsza silnik. Ze względu na jego unikalność podjąłem decyzję o doprowadzeniu do stanu oryginalnego. Podjął się tego Pan Tomasz z Tomcarboats. König został poddany gruntownemu remontowi - otrzymał owe tłoki, pierścienie, łożyska, impeler i osprzęt. Blok, stopa, spodzina wszystko zostało wypiaskowane i polakierowane na oryginał. Na razie na łodzi wisi jeszcze mój przejściowy silnik Volvo Penta VP700 http://thumbs.picr.de/29137887ni.jpg Oryginalną Manetkę wypiaskowałem i polakierowałem na RAL 9001 http://thumbs.picr.de/29138043xq.jpg Logo König'a wrzuciłem w wektory (bo to już historia i nigdzie niedostępne), robią się naklejki na czapkę silnika + napis 3d na manetkę. 2. W grudniu zakupiłem komplet zegarów Teleflex'a ze Stanów, które kolorystycznie będą pasować do łódki. Stan techniczny bdb. wizualnie .. jak widać ;) http://thumbs.picr.de/29138151hg.jpg Po kilku zimowych wieczorach w towarzystwie browarka ... http://thumbs.picr.de/29138163ri.jpg http://thumbs.picr.de/29138164bb.jpg efekt: http://thumbs.picr.de/29138174qq.jpg 3. W minioną sobotę, łódka wyjechała na świeże powietrze. Na pierwszy ogień wyjechała kanapa i do razu zrobiło się więcej miejsca do pracy. http://thumbs.picr.de/29138217vx.jpg http://thumbs.picr.de/29138218tj.jpg http://thumbs.picr.de/29138219kg.jpg http://thumbs.picr.de/29138220or.jpg http://thumbs.picr.de/29138221cz.jpg http://thumbs.picr.de/29138316jy.jpg Na dniach postaram się zrobić nową tapicerke z ekoskóry też w RAL 9001. Potem wyjechała cała dotychczasowa elektryka .. i zaczęła się wstępna przymiarka do rozlokowania nowych zegarów, włączników, stacyjki. Ze względu na dziury po starych zegarach i włącznikach jestem zmuszony wykonać 2 nowe panele, żeby jakoś to wyglądało. Mam rozkminkę czy deskę zrobić w drewnie czy może w materiale tapicerki? Kierownicy niestety nie udało mi się na razie zdemontować. http://thumbs.picr.de/29138327mq.jpg http://thumbs.picr.de/29138328oa.jpg http://thumbs.picr.de/29138329rp.jpg http://thumbs.picr.de/29138330ly.jpg ... i własnie zdałem sobie sprawę jak jeszcze wiele pracy przede mną :P c.d.n. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 8 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2017 A po co tak dużo zegarów ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł_Wawa Opublikowano 8 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2017 ...żeby było jak u Zibiego, ja też bym tak chciał :-) pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 8 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2017 U Zibiego były trzy zegary ;) Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł_Wawa Opublikowano 8 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2017 taa, a reszta to wirtualne na dużych ekranach :-) pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 8 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2017 Jeśli to do mnie, to nie rozumiem. Gdybyś Paweł_Wawa wyrażał się jaśniej >:( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Remo Opublikowano 8 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2017 A po co tak dużo zegarów ??? Zibi, wiem wiem, że Superfloridy z tego będzie, ale lubie analogowe detale na desce ;) Poza tym długo szukałem "Airguide'ów" takich jak obrotomierz do kolekcji ale niestety cholernie rzadki towar ... a tutaj się komplet trafił, notabene montowany m.in. w Chris Craftach na przełomie 70/80 i kolorystycznie podszedł więc ... decyzja zapadła :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 8 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2017 Rozumiem pytanie Zbyszka, bo niektórych nie podlaczysz do zabytkowego motoru, ale jeśli dla dekoracji to ok. Sam kiedyś miałem wskaźnik trymu (a silnik bez) jako zapchajdziure :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 9 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2017 Myślę, że uda Ci się to skomponować razem z kierownicą ;) Powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł_Wawa Opublikowano 9 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2017 Kolega będzie miał te same wskaźniki co my mamy w multizegarach, nie widzę tam nic niepotrzebnego a raczej wszystko co przydaje się do monitorowania pracy silnika. Oczywiście nie każdemu się przydaje, tak jak w samochodach, niektóre nie mają nawet wskaźnika temperatury a inne zestaw podobny jaki będzie na tej łódce. W takim klasyku super to wygląda! pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 9 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2017 Tyle, że to zabytkowy silnik, więc temp, trim, oil to dekoracja... ::) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Remo Opublikowano 9 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2017 Myślę, że uda Ci się to skomponować razem z kierownicą ;) Powodzenia Dzięki Zibi, się wyjdzie w praniu ;) Kolega będzie miał te same wskaźniki co my mamy w multizegarach, nie widzę tam nic niepotrzebnego a raczej wszystko co przydaje się do monitorowania pracy silnika. Oczywiście nie każdemu się przydaje, tak jak w samochodach, niektóre nie mają nawet wskaźnika temperatury a inne zestaw podobny jaki będzie na tej łódce. W takim klasyku super to wygląda! pzdr Paweł_Wawa nie ukrywam, że chodzi mi też o walory estetyczne :P Tyle, że to zabytkowy silnik, więc temp, trim, oil to dekoracja... ::) Musti, zgadza się w tej konfiguracji (2T) rzeczywiście OIL będzie tylko dekoracją. TRIM w tym sezonie też ;) ale plan jest. Natomiast na pewno chcę monitorować temperaturę głowicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł_Wawa Opublikowano 9 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2017 Olejowe oczywiście odpadają ale trym i temperatura to tylko sprawa inwencji i da się zrobić, ja w swoim dwusuwie dorabiałem bez problemu wskaźnik temperatury i raz naprawdę pomogły jego wskazania kiedy mi zanikło w niezauważony sposób chłodzenie, trudno przecież wciąż obserwować wypływ z otworu kontrolnego. Może w miejsce ciśnienia oleju trzeba było dać wskaźnik podciśnienia dolotu(wakuometr), zawsze by ta wskazówka trochę dygała ;-) pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Remo Opublikowano 20 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2017 Jak umiał ... tak zrobił :P ... jutro przymiarka. Brakuje jeszcze stacyjki i dwóch przycisków. Potem trzeba to będzie jeszcze zabezpieczyć, pomalować itp. http://thumbs.picr.de/29250733mr.jpg http://thumbs.picr.de/29250734wu.jpg http://thumbs.picr.de/29250735qs.jpg http://thumbs.picr.de/29250737le.jpg http://thumbs.picr.de/29250738gs.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.