singerprojekt Opublikowano 10 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2018 Witam. Jestem nowym użytkownikiem tego forum, więc proszę wybaczyć jeżeli w złym miejscu zamieszczam temat :) Sprawa jest następująca. Od września jestem w posiadaniu nowej motorówki z 1998 r. Glastron z silnikiem stacjonarnym Volvo Penta 3.0, przekładnia Alpha. Wcześniej byłem posiadaczem małej krypy z silnikiem doczepianym 35KM, dlatego nie mam za dużego doświadczenia związanego z tymi łodziami. Mój problem jest następujący. Po kupnie przedmiotowej motorówki ówczesny mechanik byłej właścicielki, który zajmował się nią wiele lat, poinstruował mnie by zawsze, ale to zawsze, jak będę pływać na max prędkości to trym silnika mieć maksymalnie na dole, tzn. przyciskiem trymu opuszczać w dol aż do charakterystycznego pisku. Tak tez robiłem, (możne jakieś 2 razy tylko pływałem od wrzenia do października). Po sezonie wyciągnąłem lodź z portu, dałem do konserwacji na zimie i po rozmowie z moim miejscowym mechanikiem, zajmującym się wyłącznie motorówkami i ich silnikami, stwierdził on że źle robię, trymując silnik na dół przy max prędkości. Na ta chwile jestem czysto głupi i prosiłbym o pomoc w tym temacie, gdyż wiem, że niepoprawne trymowanie łodzi możne uszkodzić cały mechanizm przekładni. Powtarzam ze jestem laikiem w tych dużych silnikach. Moje hobby to wędkarstwo, głownie powolne włóczenie się po jeziorze Charzykowskim w woj. Pomorskim. Lecz czasami dla przypomnienia sobie młodych lat, również przeciągnę wajchę do oporu. Będę wdzięczny za wyjaśnienie tematu trymowania silnika patrząc powiedzmy w przedziale 0-1 (0 zupełnie na dole, 1 zupełnie o góry, dla mojego zrozumienia;) Pozdrawiam! Ps. poniżej wrzucam kilka zdjęć mojej motoróweczki:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 10 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2018 Źle robisz, trym powinien być opuszczony tylko do startu. Poczytaj tu: http://forum-motorowodne.pl/lodzie-i-jachty-motorowe/jak-dobrze-wytrymowac-lodz/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bercik Opublikowano 11 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2018 Trym przy starcie na dole. Po wejściu w ślizg delikatnie do góry. Ile do góry to kolega będzie musiał sam wyczuć. Jeśli łódź zacznie robić kaczuszki lub pojawi się inny niepożądany objaw tzn. że trym za wysoko. Nie wiem czy dobrze widzę, ale śruba jest chyba stalowa. Jeśli tak, to zastanowił bym się nad zmianą na alu. Przy uderzeniu o coś pod wodą może uszkodzić się przekładnia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
singerprojekt Opublikowano 11 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2018 Dzięki za rady???? bede musial poprobowac na wodzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ikis Opublikowano 12 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2018 Z czystej ciekawości, której generacji jest ta przekładnia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
singerprojekt Opublikowano 12 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2018 Nie mam zielonego pojęcia???? nawet nie wiem jak to sprawdzic za bardzo, a czemy pytasz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ikis Opublikowano 12 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2018 Pytam, bo posiadam kilka części ze spodziny ALPHA ONE I generacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 12 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2018 To jest przekładnia przejęta z OMC. VP SX Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
edisoniras Opublikowano 13 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2018 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.