Skocz do zawartości

Glastron Volvo Penta 3.0 (problem)


singerprojekt
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jestem nowym użytkownikiem tego forum, więc proszę wybaczyć jeżeli w złym miejscu zamieszczam temat :)

Sprawa jest następująca. Od września jestem w posiadaniu nowej motorówki z 1998 r. Glastron z silnikiem stacjonarnym Volvo Penta 3.0, przekładnia Alpha. Wcześniej byłem posiadaczem małej krypy z silnikiem doczepianym 35KM, dlatego nie mam za dużego doświadczenia związanego z tymi łodziami. Mój problem jest następujący. Po kupnie przedmiotowej motorówki ówczesny mechanik byłej właścicielki, który zajmował się nią wiele lat, poinstruował mnie by zawsze, ale to zawsze, jak będę pływać na max prędkości to trym silnika mieć maksymalnie na dole, tzn. przyciskiem trymu opuszczać w dol aż do charakterystycznego pisku. Tak tez robiłem, (możne jakieś 2 razy tylko pływałem od wrzenia do października). Po sezonie wyciągnąłem lodź z portu, dałem do konserwacji na zimie i po rozmowie z moim miejscowym mechanikiem, zajmującym się wyłącznie motorówkami i ich silnikami, stwierdził on że źle robię, trymując silnik na dół przy max prędkości. Na ta chwile jestem czysto głupi i prosiłbym o pomoc w tym temacie, gdyż wiem, że niepoprawne trymowanie łodzi możne uszkodzić cały mechanizm przekładni. Powtarzam ze jestem laikiem w tych dużych silnikach. Moje hobby to wędkarstwo, głownie powolne włóczenie się po jeziorze Charzykowskim w woj. Pomorskim. Lecz czasami dla przypomnienia sobie młodych lat, również przeciągnę wajchę do oporu. Będę wdzięczny za wyjaśnienie tematu trymowania silnika patrząc powiedzmy w przedziale 0-1 (0 zupełnie na dole, 1 zupełnie o góry, dla mojego zrozumienia;) Pozdrawiam! Ps. poniżej wrzucam kilka zdjęć mojej motoróweczki:)

IMG_20170923_080536.thumb.jpg.d1713aba3f3ea4f6ea8e94e4ffc02c81.jpg

IMG_20170923_072811.thumb.jpg.df727d99ca4e90ab83a42a6101c771c1.jpg

IMG_20170923_150411.jpg.fe12f7ce77034c25df4d6dfcbc9e0ecf.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trym przy starcie na dole. Po wejściu w ślizg delikatnie do góry. Ile do góry to kolega będzie musiał sam wyczuć. Jeśli łódź zacznie robić kaczuszki lub pojawi się inny niepożądany objaw tzn. że trym za wysoko.

Nie wiem czy dobrze widzę, ale śruba jest chyba stalowa. Jeśli tak, to zastanowił bym się nad zmianą na alu. Przy uderzeniu o coś pod wodą może uszkodzić się przekładnia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...