bazyl8888 Opublikowano 19 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2017 Witam Szanowną załoge.Niedawno zakupiłem Normana z silnikiem volvo penta 99,inaczej honda b 100-10 koni z lat osiemdziesiątych.Silnik czterosuw,pomimo swoich lat-bardzo dobry stan,pali na tyk ,cichutko pracuje,baterie ładuje.Jestem dość świeży w temacie,jednak coś tam kumam,ale wole zasięgnąć opinii speców z wiekszym doświadczeniem.Łodka bardzo fajna ,dużo miejsca,solidny laminat.Waga ok 800kg.Problem w tym,że wydaje mi się, iż coś nie tak z tym pływaniem.Wiem,że przy 10 koniach nie mogę spodziewać sie latania po wodzie.Prędkość,jaką udało mi się osiągnąć to 11km/h na zalewie w prawie bezwietrznej pogodzie.Zauważyłem,że silnik przy starcie bardzo fajnie łódkę pcha,lecz potem ,pomimo zwiększania obrotów do maxa nic sie nie dzieje,tylko za łódką zmielona woda.Sruba w silniku-240/220,czyli 9 1/2 na 8 3/8.Wydaje mi się że gdyby zapodać śrubę o większym skoku np 9 1/2 to byłoby lepiej.Czy może coś z kawitacją,może nakładka na płytkę?nie wiem.Prosze kolegów o jakieś sugestie,bo nie chcę na razie zmieniać silnika(spalanie ok 1 l na godz).Cz takie zwiększenie skoku śruby o 1 cal wpłynie na zmianę prędkości,bo zapas mocy w silniku jest i myślę że zbytnio by nie ucierpiał. Pozdrawiam- Darek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 19 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2017 O doborze śruby masz obszerny temat http://forum-motorowodne.pl/silniki-do-lodzi/sruba-napedowa-(wszystko-o-srubach-dobor-sruby)/ Sprawdź jeszcze mocowanie śruby czy ci nic nie przepuszcza pod obciążeniem. Przy tak małym silniku przy sporej lodzi trudno oczekiwać super osiągów. ::) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin.j Opublikowano 19 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2017 Zmiana śruby nic nie da, wynik 11 na godzinę w wypoże to już super osiągi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bazyl8888 Opublikowano 19 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2017 To może cos z kawitacją?na płytce antykawitacyjnej silnika jest uszczerbek tak mniej więcej 1 cm na 3.Może to mieś wpływ na to, ze woda za śrubą taka zmielona? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
giees Opublikowano 20 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2017 Żadna kawitacja ani nic innego, po prostu mały silniczek do pontonu a nie nie do ciężkiej łodzi 8). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość vortec Opublikowano 20 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2017 Zgadza się to co kolega w poście wyżej napisał, miałem kiedyś łódkę typ "Romana" dl 480cm i yamaha 9.9 hp 4T max prędkość to 14 km/h . Zmiana śruby na większą nic nie dała, może 1-2 km/h . Jedynie może pomóc zmiana silnika na dużo większy. ???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bazyl8888 Opublikowano 20 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2017 Dzięki kolegom za porady,silnika na razie zmieniał nie będę,pozostaje mi dalej mielić wode :).Ahoj! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leprosus Opublikowano 20 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2017 Mam podobną łódkę i silnik o takiej samej mocy. Tak samo pływa i tele samo spala jak w/w. Ja pływam w zakresie połowy obrotów silnika, bo płynie niewiele wolniej niż przy maksymalnych obrotach. A właścieie pływałem, bo przestawiłem się na elektryczny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bazyl8888 Opublikowano 20 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2017 Też mam elektryczny,do odpływania z brzegu,ale tak na maxa na mim nie pływałem jeszcze.Nie wiem jakie toto prądożerne.Yamaha m 20.Na weekend bedę próbował na elektryku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drift_king Opublikowano 21 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2017 Mój kolega z 5 lat temu też kupił podobnego normana z dokładnie takim samym piecem(honda :) ) i bylo jescze gorzej.Wisłą pod prąd płyneła 2kmh a z prądem 14.Dopiero po wymianie silnika na 50tke zaczeło to dobrze pływać wypornościowo,ale dalej nie pływa w ślizgu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarekjarek Opublikowano 21 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2017 Kolego bazyl Pływam Interem 630 (czyli Norman 20) juz kilka sezonów, na początku była Yamaha 9,9, prędkości które osiągnąłem były zbliżone do tych które opisujesz. Zmiana śruby na niewiele się zda, porostu z tej mocy silnika nie wyciągniesz więcej. Możesz ewentualnie poprawić wytrymowanie silnika i druga sprawa na którą zwracam uwagę jest fakt iż ten typ łodzi posiada tendencje do lekkiego trymu na dziób, dlatego istotnym jest dobre rozłożenie masy. Osiągów tym nie poprawisz ale zauważysz na pewno na zużyciu paliwa, kiedy Łódź będzie " pchala przed sobą mniejsza ilość wody'. Drift King od kilku sezonów pływam właśnie z 50 i nie ma problemów aby wchodzić w ślizg, także coś nie tak z doborem śruby lub z silnikiem u Twojego kolegi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin.j Opublikowano 21 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2017 Albo wagą jednostki ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drift_king Opublikowano 21 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2017 Problem z doborem śruby to na pewno,ale jego to taka wersja z budą z tyłu(silnik pracuje w komórce),ciężka locha z niej i w moim odczuciu nawet jak to po zmianie śruby wejdzie w ślizg,to i tak będzie go utrzymywać na max obrotach silnika,a jak dopakuje ludzi...to pewnie nie wejdzie :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarekjarek Opublikowano 21 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2017 Właśnie mam taka wersje, jak to napisales z "budka" z tylu, fabrycznie taka "locha" powinna wazyc 890 kg, w tej wersji troche dodano achter a troche mniej na for, jesli faktycznie taka ciezka to zdecydowanie cos nie tak, albo wode ciagnie albo za duzo niepotrzebnego balastu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.